Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 18 maart 2022 19:36

2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

Er is een nieuwe sample-set uitgebracht door Forsetpipes voor Hauptwerk V of hoger van het Marcussen orgel van de Willibrordi-Dom Wesel te Duitsland.
Geschiedenis van de Dom kerk: https://forestpipes.de/?page_id=546

Dispositie: https://forestpipes.de/?page_id=563

Kostprijs sample-set 375.00 Euro

Dispositiedemonstratie op YouTube door Paul Fey:
https://www.youtube.com/watch?v=S5hCnOjuVWc

Willem.

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 21 maart 2022 11:36

Re: 2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

Afgelopen weekend de trial lecentie (€2,50 voor 14 dagen uitproberen) aangeschaft en het orgel geinstalleerd.
Zelf heb ik een stereo opstelling en de set bevalt prima, overweeg serieus de set aan te schaffen.

Momenteel speel ik veel op Martini - Groningen, Utrecht en het Zurek orgel, dit Marcussen orgel lijkt me een mooie aanvulling op mijn sets.

Afgelopen maanden wel vaker een trial lecentie gekocht / aangevraagd, kan iedereen dit aanraden, je kunt rustig thuis op je eigen orgel een set zo uitproberen en weloverwogen een beslissing nemen of een set je bevalt en een meerwaarde is of dat je liever wacht op een ander orgel.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 24 maart 2022 10:43

Re: 2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

Ik heb dit orgel gezien en gehoord in Wesel en was erg onder de indruk. En ziedaar, een sample!
Wat ik niet heb kunnen vinden op de website (of over het hoofd gezien) is, op welke versie van HW het gebruikt kan worden. Ik heb 4.2 ik hoop dat het kan.... heeft iemand dat kunnen vinden?

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 24 maart 2022 10:47

Re: 2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

De set 8s beveiligd met ilok, dus Hauptwerk versie 5 of hoger is nodig.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 maart 2022 12:15

Re: 2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

Op de site van forestpipes staat:
Auf Nachfrage biete ich die Samplesets auch für Hauptwerk 4 an. Bitte geben Sie bei der Bestellung an, dass Sie eine Hauptwerk 4 – Version benötigen. Bei dieser sind lediglich die Samples verschlüsselt und sie erfordert keine Lizenz. Auch hier erhalten Sie den Downloadcode zeitnah per E-Mail.

Vertaald:
Op verzoek bied ik ook de samplesets voor Hauptwerk 4 aan. Geef bij je bestelling aan dat je een Hauptwerk 4 versie nodig hebt. Hiermee worden alleen de samples versleuteld en is er geen licentie nodig. Ook hier ontvangt u de downloadcode direct per e-mail.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 24 maart 2022 16:38

Re: 2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

Dank je wel Hans voor deze info daar kan ik wat mee.
Om eerst weer een update te kopen van 300€ was echt een brug te ver.
Het begint er op te lijken dat je met al die dure updates voor HW een bovenmodaal inkomen moet ontvangen om een sample te kopen. Orgelspelende AOWers hebben dan het nakijken. Ik kan begrijpen dat sommige firma's voor minder dure en ingewikkelde oplossingen zoeken. Om een sample af te regelen in HW surround bijvoorbeeld, moet je minstens afgestudeerd zijn als ITCer. Ik leer nog steeds, maar al die bits gaan er niet meer in.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 01 apr 2022 12:34

Re: 2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

De demo in HW 4 gaat helaas niet door. Dat was te lastig want ze kunnen dan niet na 14 probeerdagen de stekker er uit trekken. Wat wel kan, en dat bedoelden ze ook, is de volledige set in HW 4 kopen. Maar zonder deze te horen en te proberen durf ik dat toch niet aan. Heeft iemand al ervaring met deze set?

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 apr 2022 08:35

Re: 2000 Marcussen Willibrordi-Dom Wesel (D.) (56/3+P)

De demo in HW 4 gaat helaas niet door. Dat was te lastig want ze kunnen dan niet na 14 probeerdagen de stekker er uit trekken. Wat wel kan, en dat bedoelden ze ook, is de volledige set in HW 4 kopen. Maar zonder deze te horen en te proberen durf ik dat toch niet aan. Heeft iemand al ervaring met deze set?


Ja, ik heb de trial licentie voor 14 dagen gekocht en na een week testen ben ik al overgegaan tot aankoop van de set.
Het is een veelzijdig orgel.
Hierbij een link waar Domkantor Ansgar Schlei het 'echte' orgel voorstelt:
https://www.youtube.com/watch?v=KWm0ICYgCFw

Als ik dat vergelijk hoe het bij mij klinkt en met de demonstratie video door Paul Fey die eerder aangehaald werd vind ik de set erg goed gelukt.
Daar bij is de set vergeleken met sommige andere set redelijk geprijsd (€357)

Een veelzijdig orgel waar heel veel literatuur op te spelen is.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com