Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Licenties

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 26 jul 2022 11:10

Licenties

Ik heb een paar orgels overgenomen namelijk Kampen en Salesbury wel met een dongel er bij wat dus zomaar niet werkt. Ik heb begrepen dat de licentie voor beide orgels eerst op mijn naam gezet moet worden. De orgels komen van HW 4.2 gelijk aan het mijne. Dus geen I lock. Ik heb al eens rondgekeken op het Forum, maar kom er nog niet precies achter wat de procedure is. Mijn vraag is dus simpel: hoe doe ik dat??

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 jul 2022 19:39

Re: Licenties

Gerrit

als jij orgels incl. een HW 4 dongle van iemand hebt overgenomen, werkt dat gewoon.
Je stopt de betreffende dongle in jouw PC. Jouw eigen HW dongle moet je verwijderen en stop voor de zekerheid die andere dongle in dezelfde USB poort.
Daarna de PC opstarten en HW opstarten. En dan werkt het voor die 2 orgels op op de dongle staan en alle andere niet encrypted orgels, die op jouw PC staan, werken ook.
Wil je de encrypted orgels, die op je eigen dongle staan, bespelen, dan moet je eerst die andere dongle verwijderen, jouw eigen dongle in de PC stoppen en dan HW starten.

Er hoeft dus niets op jouw naam gezet worden. Dat kan ook niet meer.
MDA doet niet meer aan de HW 4 licentie administratie. Je kunt ze dus niet overzetten op je eigen HW 4 dongle. Ook niet op iLok tenzij je HW4 naar HW 7 upgrade koopt en dan een licentietransfer doet van HW4 naar HW7. Dan gaan de orgels op de dongle, waar je dit mee uit voert, automatisch mee. De orgels op de andere HW 4 dongle niet!!

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 26 jul 2022 19:50

Re: Licenties

Evert-Jan, moet je op die andere dongles ook geen HW 4 licentie hebben staan?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 jul 2022 20:32

Re: Licenties

Hans

ja natuurlijk moet daar een HW licentie op staan.
Maar mij zijn geen HW4 dongles bekend waar alleen de licentie van een enryptyed orgel op staat zonder een HW4 licentie.

En als je een update van HW4 naar HW5, 6 of 7 doet, worden zowel HW als de encrypted orgels vanaf de HW4 dongle via transfer naar iLok overgezet. Er kunnen dus geen orgellicenties achterblijven op de HW4 dongle. De HW4 dongle is na de transfer gewoon leeg.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 27 jul 2022 18:40

Re: Licenties

Bedankt Evert-Jan het werkte precies zoals je aangaf. Ik moet de nu gedownloade orgels nog naar wens zien te krijgen, dat gaat nog even duren. Maar dat komt goed. Nogmaals mijn dank.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com