Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1907 Brindley & Foster (Sheffield), Moseley, Birmingham

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 21 jul 2012 22:46

1907 Brindley & Foster (Sheffield), Moseley, Birmingham

Er wordt weinig geschreven over het gratis orgel wat bij HW-4 meegeleverd wordt.
Zelfs Gert is bij zijn geluidsvoorbeelden op deze site blijven hangen bij de vorige versie van deze sampleset :x

Maar technisch gezien is deze vernieuwde versie een top-product: 24 bit, 48 kHz, multiple releases, enz.
Er is maar één nadeel aan dit sampleset: het is niet surround :lol: .
Waarom gebruikt niemand (?) dit orgel?

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 21 jul 2012 23:39

Re: 1907 Brindley & Foster (Sheffield), Moseley, Birmingham

Goeie vraag Anton,

Het valt wel mee, een redelijk aantal uploads is te vinden op contrebombarde.
Onder de forumleden is inderdaad het aantal enthousiaste gebruikers niet erg hoog.

Ik brainstorm zo een aantal redenen, wie schiet erop ?

    - Imago van de set. Met name door de kwaliteit van versie 1
    - De set is voor ons hollanders nog te droog
    - Het psychologische idee dat iets wat gratis is, geen topkwaliteit kan zijn
    - De set valt niet illegaal te dowloaden... :roll:

Een goede zondag,

WiBo

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 22 jul 2012 07:28

Re: 1907 Brindley & Foster (Sheffield), Moseley, Birmingham

Hoi,

Voor mij geldt: ik speel heel weinig engelse muziek (eigenlijk niet). Ik probeer nu met hauptwerk op het type orgel te spelen waarvoor het werk is gecomponeerd. Hierdoor valt Moseley eigenlijk altijd af.

Het psychologische idee dat iets wat gratis is, geen topkwaliteit kan zijn ben ik het zeker niet eens. Zelf heb ik ook een freeware progamma ter beschikking gesteld (modeltreinbesturing) en dat heeft jaren tot het meest gebruikte programma van Nederland behoort.

Mvg,
Paul.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 23 jul 2012 07:05

Re: 1907 Brindley & Foster (Sheffield), Moseley, Birmingham

Zelfs Gert is bij zijn geluidsvoorbeelden op deze site blijven hangen bij de vorige versie van deze sampleset
Dit klopt niet, de opnames op http://www.pcorgan.com/SampleSets12.html zijn gedaan met de nieuwe versie.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 jul 2012 11:28

Re: 1907 Brindley & Foster (Sheffield), Moseley, Birmingham

Dat mij dat niet eerder is opgevallen, Paul.......

Ik kom nl net terug van 3 weken vakantie in GB, alwaar ik ook in York het railway museum heb bezocht, en ben helaas aldaar besmet geraakt met het treintjesvirus; zodoende al een boel dingen langs zien komen, waaronder Koploper.....en ik vond die naam wel ergens bekend voorkomen..... :oops:

Betreffende de Engelse orgels ( heb er daar ook nog 1 bespeeld en diversen gehoord) is mijn mening wel enigszins bijgesteld; Widor's toccata klonk in Ripon toch echt overtuigend!

Wel zie je dikwijls, dat divers pijpwerk op alle mogelijke plaatsen buiten de orgelkast ( als je daar al van kunt spreken) is "verstopt" zeg maar, en dat dit niet altijd een homogeen klankbeeld oproept, en ook heel moeilijk goed is te sampelen.

In veel diskussies met een paar Engelse orgelspelende kennissen is mij ook gebleken, dat men daar toch meer gecharmeerd is van een "nette" aanspraak zonder veel bijgeluiden, terwijl wij vaak wat meer "presence" en karakter willen.

HG

Geert

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com