Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, France

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
8
47%
Tevreden, aanbevolen.
5
29%
Neutraal
1
6%
Ontevreden, spijt van aankoop.
1
6%
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
2
12%
 
Totaal aantal stemmen : 17

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 04 maart 2011 06:40

1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, Frankrijk

Zie: http://www.pcorgan.com/SampleSets1903Metz.html voor:
    - Impressie van mij
    - Opnames van mij
    - Schermvoorbeelden
    - Foto's
    - Google locatie
    - Links
Wat is jouw mening over deze sampleset?

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 04 maart 2011 08:48

Re: 1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, Frankrijk

Hoi,

Hier kan ik heel kort over zijn: :!: subliem :!: . Met veel plezier speel ik hier de frans romantische werken op. Bijvoorbeeld: de fantasie in A van Franck. Momenteel begonnen aan choral 1. Het is heerlijk om de Cavaille-Coll klanken op deze manier te kunnen ervaren. Hier kan geen digitaal orgel tegenop.

Dit orgel en Vollenhove (OrganArt) hebben mij doen besluiten om met Hauptwerk te gaan starten.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2011 11:38

Re: 1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, Frankrijk

Ik heb alleen de demo's veelvuldig beluisterd ter orientatie en inderdaad het is een heel mooi set.
Omdat ik echter Kampen al besteld heb met z'n sublieme nagalm, zou het met Metz dubbelop worden. Daarom heb ik naast Kampen gekozen voor Caen, ook nu met "z'n Surround" een mooie galm. Maar hier hoor je toch de diverse stemmen wat direkter en dat is ook heerlijk.
Maar goed, kwestie van keuzes maken om een zo gevarieerd mogelijk "sample-pallet"te krijgen.
Gr. Ron

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 04 maart 2011 21:15

Re: 1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, Frankrijk

Ron,

Kampen: sublieme nagalm? Leuk om op te spelen, maar funnest om echt goed te studeren! Je fouten worden weg gemoffeld in de 'zee' van klanken (let wel: dit is mijn mening). Ik speel ook best met plezier op kampen; alleen echt studeren van de werken doe ik toch op orgels met veel minder nagalm, om beter te horen wat ik produceer aan misslagen.

Gelukkig heeft Metz lang niet zo'n lange nagalm als Kampen. Ik ervaar hier het romantische wek echt fantastisch op. Caen ken ik niet zelf en kan daar dus niet over oordelen.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2011 21:29

Re: 1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, Frankrijk

Paul,
als ik 1 groot sampleset moest kiezen zou ik het grotendeels met je eens zijn. Daarom heb ik voor de mix "Kampen,Caen,Vollenhove,Anloo"gekozen.

Hieronder een stukje van mij uit een andere topic.
Maar mijn ervaringen tijdens mijn digitale orientatietocht waren ook, dat Kampen een set is om je heerlijk "in te verliezen".
Om te studeren zal je toch naar een wat direktere set moeten (wel met enige galm) zoals bijv Vollenhove of het franse Caen.
Aan de andere kant: "goed spelen op Kampen" met zijn lange nagalm IS OOK EEN KUNST. (Inspelen op en rekening houden met de ruimte).

Ron

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 10 nov 2012 17:01

Stem: 1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, France

Het is de bedoeling dat alleen mensen stemmen die de set daadwerkelijk bezitten.
Alleen aan de hand van demo's is het, naar mijn mening, niet mogelijk om een goed oordeel te geven.
Laat ook de prijs meewegen in het oordeel.
Het stemmen is anoniem, je moet wel lid zijn om te kunnen stemmen.

Zie voor deze set: http://www.pcorgan.com/SampleSets1903Metz.html

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 jan 2013 11:52

Re: Stem: 1903 Mutin / Cavaille Coll, Metz, France

Deze sampleset heb ik nu enige jaren in bezit, en nog steeds maak ik er regelmatig gebruik van.
Het is een heerlijke set om te bespelen, het klinkt echt of je in een grote kathedraal speelt.
Het volle werk vind ik machtig mooi.

Nadeel (of misschien beter keerzijde) is dat het geluid minder gedetailleerd is. De ruimtelijkheid maakt het ook lastig om te studeren, er verdwijnt makkelijk wat onder het kleed.

Ik voel me rijk met Krzeszow, Utrecht en Metz.
En nu de demo van Rotterdam verder uitproberen...

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com