Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuw hier

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 08 jan 2022 13:40

Bericht 13 jan 2022 11:44

Nieuw hier

Beste mensen,

Bij deze wil ik mij even voorstellen.
Ik ben Franky Goethals, wonende te Sint-Niklaas in België en speel van mijn 14 jaar ongeveer orgel in de kerk (amateur zonder opleiding). Thuis speel ik al veel jaren gelukkig op mijn Johannus OPUS20 maar sinds een paar jaar kriebelde het toch om de stap te maken naar variatie in instrument door middel van Hauptwerk en ook omwille van de sublieme klank.

Ik heb zeer lang getwijfeld om een nieuw mixtuur of ander Hauptwerk orgel te komen maar mijn budget laat dit niet toe. Van daar dat ik lang gezocht en gelezen heb en dan een paar weken geleden de stap gezet heb naar een 'upgrade' van mijn huidig orgel.

Hierbij mijn configuratie:

- Johannus Opus20 met pijpenfront
- Roland Rubix22 voor sound en midi (159€ nieuw)
- HP Z440 workstation met 128Gb RAM & 1TB SSD (600€ tweedehands)
- Touchscreen Hannspree HT225HPB 21.5" (283€ nieuw)
- Monitoraat Startech ARMPIVWALL (82€ nieuw)
- 2 vloer-luidsprekers Dali Symphonie 2.8 (500€ tweedehands)
- 2 bookshelf-luidsprekers KEF IQ3 (180€ tweedehands)
- Yamaha AX900 als versterker (150€ tweedehands)

Dit maakt dat de ganse upgrade mij in totaal 1954€ gekost heeft. De kabels had ik allemaal liggen. Ik mag best wel zeggen dat alles ZEER goed en vlotjes werkt en dat het ook SUBLIEM klinkt. Ik ben een gelukkig man tot nu toe. Ik heb een klein beetje moeten tweaken maar met de hulp van Evert-Jan is dit helemaal goed gekomen. Nu wacht ik op het boek van Evert-Jan om de kneepjes te leren ;)

Verder heb ik volgende samplesets geïnstalleerd (deels aangekocht, deels gratis):
- Cracow - St-John Cantius
- Friesach
- Giubiasco
- Nitra
- Pekela
- St-Georgenkriche - Silbermann
- Strassbburg
- SwietaLipka
- Veendam
- Wildervank

Ik hoop veel bij te leren op dit forum.

Groetjes,
Franky.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 13 jan 2022 15:02

Re: Nieuw hier

Ziet er toch fantastisch uit? Heb je de electronica van het orgel uitgeschakeld of kun je Johannus en HW combineren. Dat doe ik nl. m met mijn Content. Vind ik (soms) mooi...

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 jan 2022 13:40

Bericht 13 jan 2022 15:05

Re: Nieuw hier

mvdvlist schreef:Ziet er toch fantastisch uit? Heb je de electronica van het orgel uitgeschakeld of kun je Johannus en HW combineren. Dat doe ik nl. m met mijn Content. Vind ik (soms) mooi...


Ze kunnen prima samen werken en gecombineerd worden ;)

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 jan 2022 13:40

Bericht 13 jan 2022 15:07

Re: Nieuw hier

Misschien toch nog 1 belangrijk detail: ik had in het begin problemen met het geluid van een paar basregisters. Dit is volledig opgelost door het vervangen van de luidsprekerkabels door degelijke van 4mm kern dik.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com