Rik stelt zich voor
In 2007/2008 heb ik hauptwerk ondekt. Al snel sprak me dit erg aan, met mijn simpele keyboard van de Kijkshop een compleet orgel bespelen... gaaf! En het klonk ook alleraardigst. Als eerste sampleset heb ik (na eventjes St Anne) Zwolle aangeschaft. Toendertijd vond ik dat prachtig, maar toch miste ik wat. Niet veel later heb ik besloten toch maar Kampen aan te schaffen, wat ik eerder vanwege de hoge kosten niet had gedaan. En ik moet zeggen: Wow... dat was het helemaal en ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van! Natuurlijk miste ik de echte eigenschappen van een orgel: Geen pedalen, maar 1 manuaal en verschikkelijk draaien en rekken bij de muis te kunnen om de registers te bedienen. Maar ja, het ruimtegebrek bleef.
Sinds vorig jaar heb ik mijn eigen appartement en ook de ruimte voor een "echt" orgel. Dus ik brandde van verlangen om mijn wens in te gaan vullen. Na wat onderzoek kwam ik eind vorig jaar uit bij Noorlander. Na een mailwisseling en bezoek aan de showroom heb ik een Sonette III besteld. Niet geheel standaard, maar aangepast aan mijn wensen. Het showroom model vond ik veel te modern / strak dus moest het een klassiekere uitvoering worden.
Intussen is het orgel bijna klaar (nog een week of 4), ik heb wat foto's toegevoegd. Deze zijn gemaakt met mijn telefoon dus de kwaliteit laat nogal wat te wensen over. Het orgel moet nog gelakt worden en de juiste kleur krijgen.
Qua samplesets heb ik er intussen al flink wat bij, maar ik moet zeggen dat ik ook flink spijt heb van vrijwel alle aankopen. De enige set die ik nu gebruik is Kampen, en af en toe Zwolle v2 (die ik met v2 nog steeds afschuwelijk vind klinken in het volle werk). Binnenkort wil ik voor studie doeleinden Vollenhove gaan gebruiken, want nu ik eenmaal het orgel zal hebben ben ik ook vast van plan om les te nemen! Dat lijkt trouwens makkelijker gezegd dan gedaan, want een beetje googlen geeft niet veel resultaat hier in de buurt.
In het dagelijks leven ben ik Software Engineer bij Capgemini, momenteel werkzaam voor de NS.
Deze site heeft me trouwens altijd erg geholpen en vermaakt. Zeer praktisch en handig instrument in mijn zoektochten