Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ceess

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 10 feb 2011 19:17

ceess

graag voldoe ik aan het forum verzoek mij even voor te stellen.Mijn naam is cees slot ,ben van 1943 en woon en werk in Fryslan.Geboren in Zwolle en als kind al onder de indruk geraakt van het orgel in de st Michael kerk. Niet alleen door de klank maar ook de indrukwekkende orgelkast met al zijn beeldhouwwerk maakte veel indruk.Wellicht dat daar de kiem gelegd is voor mijn facinatie voor het orgel.Mijn belangstelling voor muziek is breed. Goede muziek van pop, jazz ,classic ook moderne classic etc kan me bekoren.Barock is wellicht mijn voorkeur.Dat geldt voor duitse en hollandse orgels maar de de Franse en spaanse instrumenten uit die tijd hebben m,n speciale aandacht.Van harmonium en Philicorda in de thuis situatie voor mij zelf een Johannes type 1210, 2kl.en pedaal aangeschaftWas toen een hele vooruit gang.Maar kwam tot de ontdekking dat dit het toch niet was zeker als je af en toe een echt pijporgel kon bespelen.Spelen deed ik ook niet meer,totdat ik zo,n klein jaar geleden HW op het internet ontdekte.
Speel via mijn laptop 500/8GB en maak gebruik nog van de speakers van de Johannes.Ben van plan een derde klavier toe te voegen maar ook het bestaande Johannes te behouden.De kast laat dat vrij eenvoudig toe.Als samples heb ik Rabsteyn,Freiberg en recent st. Maximin HW versie 3.3 Sample wensen?? Zwolle ,kampen ,Vollen hove, Ebenmunster maar ook Cliquot-Poitiers. Een ieder veel speelplezier toegewenst
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 10 feb 2011 21:44

Re: ceess

Lekker breed georienteerd, Cees!
Ik hou ook van o.a. de wat kunstzinnigere en diepzinnigere popmuziek en musicals.
Als ik eens "m'n hoofd leeg wil luisteren" luister ik hier vaak eerder naar als orgelmuziek. Ik luister dan ook eerder naar bijv. orkestmuziek of een mooi vocaal werk van Bach, Handel etc.
Voor mij geldt: orgelmuziek moet je veel spelen en soms beluisteren.
V.w.b. orgelmuziek ben ik geen "alleseter" maar ook geen "puritein".

Nogmaals, lekker breed!

Als je "met Zwolle opgegroeid ben" ben ik wel benieuwd naar het volgende:
Wat is je beleving, als je "op hauptwerk-Zwolle" speel?
hart.gr. Ron

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 10 feb 2011 22:52

Re: ceess

Dag Ron,
Leuk dat je reageerde op mijn introductie in het kader van wie,wat en waar.
Goed te ervaren dat je niet gehinderd wordt door oogkleppen en meer getrikkeld wordt door "" Goede" muziek die jouw persoonlijk raakt,want daar gaat het toch uiteindelijk om.Chet Baker kan me ontroeren als ook bv de canto ostinata van simeon ten Holt,en laat ik Bach met z,n Matheis Passion niet vergeten.Bonnie Raid is ook hartverscheurend"Ja er zoveel moois!!!
"
Swol,zoals destijds die plaats heette staat op mijn lijst,dus de HW versie kan ik persoonlijk nog niet beoordelen en ik lees goede verhalen omtrent versie 2,(waarom niet in 1x denk ik dan???
Mijn figuratie zoals ik die vermelde is ook lang nog geen top)..Ik baseer dat op mp3,s bv van stukken die bv voor- komen op contrebombarde en die klinken bij nu toch nog helaas anders, helaas niet alleen te wijten aan mijn manuale en peduale achterstand die ik ook welniet meer zal inlopen.Maar als je er maar plezier en lol aan beleeft, dat is belangrijk!!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com