Hauptwerk ontmoet Marc Chagall en Oskar heil

Deze console is prachtig ontworpen en gebouwd door Bovenschen Virtual Organs nadat ik mijn wensen met Andre had besproken.
Aangezien ik een aantal sets heb die 4 manualen hebben ben ik met mijn nieuwe console toch ook maar die kant op gegaan.
De console heeft dus 4 UHT serie 40 (houten kern) manualen 3 zwelpedalen en 4 pistons.
De pistons heb ik zo in kunnen stellen dat de pistons naast de zwel pedalen werken als reg+ en reg- en dat de 2 buitenste pistons werken als page up en page down.
Onder de linker monitor zitten 3 volume regelaars. De voorste gebruik ik voor het totaal volume de tweede voor het mixen van front kanalen bij sets met variabel orgel perspectief en de derde voor het rear volume.
Ik had nog een mini pc over van mijn werk en daar heb ik musicreader software op geïnstalleerd.
Aangezien mijn midi kaart zowel din. alsmede ook Usb uitgangen heeft (met dank aan Geert voor de tip)
kon ik met mijn midi dus 2 pc's aansturen. Ideaal dus omdat ik mijn muziek toch ooit eens wilde digitaliseren om van die stapels op de orgel bank af te zijn.
De monitor is een Hp touchscreen zodat je ook met een veeg over het scherm de bladzijden kan omslaan.
Als scanner gebruik ik op mij mobiele tel. de app. tiny scanner, met deze handige app kan je al je muziek inscannen en opslaan als pdf bestand. Heel handig appje!!

Omdat de ruimte waar mijn orgel staat (kelder) geen ruimte biedt voor een pijpen frontje en ik toch mijn speel hok wat wilde pimpen kwam ik automatisch uit op een glas in lood raam.o.i.d.
Hier gebruik ik een samsung tv monitor voor en als glas in lood voorstellingen een aantal ramen van Marc Chagall gedownload en bewerkt en op een Usb stick in de tv opgeslagen.
Als boxen gebruik ik custom made boxen met voor het mid en hoog de (Oskar) Heil air motion transformers die een heel ruimtelijk geluid produceren door hun dipool afstraal gedrag. Echte aanraders voor een hauptwerk setup met de speakers op korte afstand voor je
Als versterkers gebruik ik 3 qls qa100 sets . Dit zijn volledig digitale versterkers die via mijn Motu 828 geluidskaart met instelbare DSP crossovers worden aangestuurd.

De ruimte is uitgemeten en gecorrigeerd met Dirac room correctie software.
groeten Jan