Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen Chris

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 07 maart 2018 13:45

Bericht 12 maart 2018 11:34

Even voorstellen Chris

Mijn naam is Chris, woon in Ternat (België), geboren in Eindhoven

Ben Klavarskribo beginnen leren wanneer ik acht jaar was

Na een drukke beroepsperiode op pensioen nu, en mijn oude hobby muziek weer opgepakt
Van mijn vader die altijd met muziek bezig was een Tyros 1 gekregen, en die omgeruild met een Yamaha Genos
Ik speel toch het liefst klassieke muziek, en altijd vol bewondering en ontroering naar kerkorgels geluisterd
Via deze website ontdekte ik dan de mogelijkheden om mijn droom te realiseren, zelf kerkorgel spelen

Besefte al snel dat een tweede keyboard en pedals maar een halve oplossing was

Dankzij de informatie van deze website heb ik een Domus jubileum 227, via een Roland midi interface aangesloten aan mijn Macbook 16 Gb intern SSD 512 Gb, met Hauptwerk adv en audio via luidsprekers yamaha Hs8s en hs5

Momenteel nog gratis sampleset

Gebruik een iPadpro verbonden met de Macbook en de App Duet als touchscreen voor Hauptwerk

Ben zeer tevreden van deze opstelling en mijn droom is gerealiseerd

Nu nog spelen

Heb nog de oude Klavarskribo cursus Orgel van 1960, maar is voor één klavier, ondertussen de nieuwe kerkorgelcursus van Christiaan Ingelse Organo Pleno methode Klavarskribo gekocht met bijbehorende speelboeken

Gaat weer lekker zo

Kan echter in België geen Klavarskribo leraar vinden, misschien zijn er hier nog mensen uit de regio?
Waar ik nog een oplossing voor wil vinden is het midificeren van het expressiepedaal van het orgel, maar ik zie op het forum dat ik daar zeker niet alleen mee sta.

Zo dat is het voorlopig, allemaal veel speelplezier!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 maart 2018 11:39

Re: Even voorstellen Chris

Chris van harte welkom op het forum ,ik zelf zou ook niet zo snel weten waar in België klavarskribo les wordt gegeven.
Maar wellicht weten andere forumleden dit
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 12 maart 2018 11:50

Re: Even voorstellen Chris

Welkom, alvast veel speel plezier!

Wat betreft het lessen, misschien kun je gewoon aan een orgel leraar in de buurt vragen of hij je ook wil begeleiden terwijl jij klavarskribo speelt? Zo heb ik ook een aantal jaren lesgehad van Jan Wisse, hij leest gewoon de stukken mee in notenschrift, of pikt er ook gewoon al een heleboel puntjes uit puur op het gehoor.
En door de verschillende klavar leerlingen leest en speelt hij zelf ook al wat klavar ;)
En voor het aanleren van 'basisdingen' zoals vingerzetting, voetgebruik bij pedaalspel, zithouding, registratiekunst, technieken zoals o.a. staccato e.d. hoeft een leraar in principe al niet perse mee te lezen.

Misschien dat er een leraar in de buurt is die ook die manier les durft te geven?
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 12 maart 2018 12:55

Re: Even voorstellen Chris

Dag Chris,

Als je wat foto’s (ook details) van het te midificeren zwelpedaal plaatst kan ik je hier vermoedelijk wel mee helpen!
Lukt het niet met de foto’s, stuur dan een pb.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 11

Geregistreerd: 07 maart 2018 13:45

Bericht 12 maart 2018 13:16

Re: Even voorstellen Chris

Dag Jaap,

Dat zou heel fijn zijn!

4128D053-FDE6-47D4-8677-C65A724E8AD6.jpeg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 12 maart 2018 13:41

Re: Even voorstellen Chris

Hallo Chris,

Welkom op het forum. Waarschijnlijk heb je dezelfde ervaring als ik: door de organworld module op mijn Tyros 5 ben ik me weer gaan interesseren met orgel en met Hauptwerk aan de gang gegaan in 2016. Nu staat de Tyros 5 bijna te verstoffen :). Ik heb gedacht aan Tyros 5 verruilen voor Genos, maar in plaats daarvan heb ik meer focus op Hauptwerk met een tweede sample-set. Ik vermoed dat je omruil van Tyros1 naar Genos misschien zelfs een "spijtomruil" is.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 11

Geregistreerd: 07 maart 2018 13:45

Bericht 12 maart 2018 14:13

Re: Even voorstellen Chris

Dag Fred,

De Genos is een enorm mooi orgel, voor alle soorten muziek, enorm veel mogelijkheden, een mooie klank en natuurlijk ook Organworld. Eerst via mijn iPad verbonden op zoek naar betere kerkorgels en dan uiteindelijk via dit Forum op Hauptwerk gekomen. Toen was er geen houden meer aan.

Speel graag Bach en had dus minstens twee klavieren en voetpedaal nodig
Heb de Domus jubileum 227 in perfekte staat kunnen overnemen, aansluiten aan mijn Macbook via Roland UM-ONE interface, Hauptwerk er op, audio naar orgel audio in, en klaar was kees!

De klank was niet ideaal, boxen zitten onder in het orgel, hoge tonen over je voeten, bonkige bas
Had nog een subwoofer yamaya HS8S staan die tot 22Hz gaat en 2 studio monitors HS5 er bij afgeblokt op 100 Hz
Originele geluidskabel van apple naar subwoofer, boxen aan subwoofer, wat regelen om het geluid aan te passen aan de ruimte en genieten maar. Wat een geluid ;-)


Leuk om eens een stadsgenoot te horen ;-)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 12 maart 2018 17:13

Re: Even voorstellen Chris

Dag Chris,

Bedankt voor de foto, hierdoor ontstond het idee voor een oplossing, maar om het zeker te weten of dit gaat werken heb ik nog een foto van beide zijkanten genomen nodig!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 12 maart 2018 20:32

Re: Even voorstellen Chris

Dag Chris, ik ben ook nieuweling hier, leuk dat je weer gewonnen bent voor het pijporgel!
Ik adviseer je om alles uit de kast te trekken om een goede orgelleraar te vinden, dat helpt enorm!
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 12 maart 2018 20:32

Re: Even voorstellen Chris

Dag Chris, ik ben ook nieuweling hier, leuk dat je weer gewonnen bent voor het pijporgel.
Ik adviseer je om alles uit de kast te trekken om een goede orgelleraar te vinden, dat helpt enorm.
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius

Berichten: 11

Geregistreerd: 07 maart 2018 13:45

Bericht 13 maart 2018 13:48

Re: Even voorstellen Chris

Dag Jaap,

Nog wat fotos van het volumepedaal

5C64BB0B-680F-474D-A86B-5C8B4CDF1EC5.jpeg


C519CDC7-2B5A-4AA1-B29F-A3B1230CF37F.jpeg


Ik hoop dat je er iets mee kunt doen

Groetjes, Chris
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 11

Geregistreerd: 07 maart 2018 13:45

Bericht 27 maart 2018 11:49

Re: Even voorstellen Chris

Heb ondertussen een oplossing gevonden voor het volume pedaal voor mijn Domus Jubeleum 227
Een midi interface van audiofront welke midi van het orgel naar usb brengt, waarop je tevens 3 pedalen kunt aansluiten
http://www.audiofront.net/
Heb het gele midi expression IO aangeschaft (na 10 dagen via de post ontvangen)
Heb er nu mijn Roland EV-5 aan hangen, werkt perfect en meteen

Ga nu mijn orgel pedaal vervangen door de Roland EV-5 en kan later uitbreiden tot 3 pedalen
Heb gezien dat er plaats genoeg is onder in het orgel

Bedankt voor iedereen die meegedacht heeft voor een oplossing
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 27 maart 2018 22:43

Re: Even voorstellen Chris

CHWI schreef:Dag Fred,

De Genos is een enorm mooi orgel, voor alle soorten muziek, enorm veel mogelijkheden, een mooie klank en natuurlijk ook Organworld. Eerst via mijn iPad verbonden op zoek naar betere kerkorgels en dan uiteindelijk via dit Forum op Hauptwerk gekomen. Toen was er geen houden meer aan.

Speel graag Bach en had dus minstens twee klavieren en voetpedaal nodig
Heb de Domus jubileum 227 in perfekte staat kunnen overnemen, aansluiten aan mijn Macbook via Roland UM-ONE interface, Hauptwerk er op, audio naar orgel audio in, en klaar was kees!

De klank was niet ideaal, boxen zitten onder in het orgel, hoge tonen over je voeten, bonkige bas
Had nog een subwoofer yamaya HS8S staan die tot 22Hz gaat en 2 studio monitors HS5 er bij afgeblokt op 100 Hz
Originele geluidskabel van apple naar subwoofer, boxen aan subwoofer, wat regelen om het geluid aan te passen aan de ruimte en genieten maar. Wat een geluid ;-)


Leuk om eens een stadsgenoot te horen ;-)


Stadsgenoot? Woon je ook in Eindhoven? Misschien leuk om elkaar dan eens te ontmoeten.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 17 nov 2018 19:59

Re: Even voorstellen Chris

Dag Chris!

Ik lees nu pas je vragen over een orgelleraar in België, die les wil geven in Klavar. Je hebt al een tip gekregen,
dat je met de methode Organo Pleno ook les kunt nemen bij een docent die zelf van traditioneel notenschrift
speelt. Een aantal jaren geleden heb ik het initiatief genomen tot de vertaling van deze methode en het is
best wel een succes. Jij speelt van Klavar en je docent leest mee in traditioneel notenschrift. Je moet misschien
beide edities aanschaffen. Ik heb op school een leerling die tijdens mijn muzieklessen van Organo Pleno in
noten speelt. Prima methode. Ik ben benieuwd of je intussen een docent gevonden hebt.

Ik ben ook bestuurslid van de Klavarvereniging Nederland. Onlangs heb ik een regiodag georganiseerd in Eindhoven.
Prima locatie en een mooie dag.
Ik zou zeggen, wordt lid van onze vereniging. Kijk op : www.klavarvereniging.nl voor meer info.

Hartelijke groeten!

Gerard Kunst

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com