Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

zelfbouworgel Auke

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 18 nov 2017 18:13

Bericht 12 jan 2019 15:12

Re: zelfbouworgel Auke

|Dag Auke!

Mijn complimenten voor je mooie orgel. Daar heb je heel wat uren in gestoken. Prachtig!!
Ik zie een scherm voor de bladmuziek. Ik ben benieuwd, hoe jij dat bedient. Voetpistons? Vegen? Met welk programma?

Groeten!
Gerard
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 16 apr 2016 11:44

Bericht 29 jul 2019 22:18

Re: zelfbouworgel Auke

Hallo Gerard,

Bedien op het moment nog geen bladmuziek is wel in gang gezet .
In de komende tijd wil ik server uit orgelkast doen en een andere [mini]pc de bladmuziek laten doen.
Hoe dat kan? Er zijn verschillende manieren maar in de praktijk moet het wel werken.
Je vraagt wellicht waarom server uit de kast ,ik wil in de toekomst ruimte vrijmaken voor twee
pedalen,volume en crescendo of zwel. Heb al het een en ander maar om de bladzijde om te slaan
dat hoeft je geen hoofdbrekens te bezorgen wat daar zijn verschillende manieren voor.
Er is ook het een en ander wel over te vinden op het forum.
Pistons zijn nog een optie ik heb daar nog wel midi ruimte voor maar kast geeft daar niet
direckt een geschikte plaats voor.

Gr. auke.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 14 feb 2020 20:49

Re: zelfbouworgel Auke

Hallo Auke, een mooie console heb je gemaakt, met een zeer geringe diepte van de orgelkast. Ik wens je heel veel speelplezier.
groeten Frans
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 16 apr 2016 11:44

Bericht 15 feb 2020 11:37

Re: zelfbouworgel Auke

Fransvdl schreef:Hallo Auke, een mooie console heb je gemaakt, met een zeer geringe diepte van de orgelkast. Ik wens je heel veel speelplezier.
groeten Frans



Ja de kast is alleen voor de uitstraling het aanzicht meer niet.
Er zitten ook geen speakers in.

Gr Auke

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 mei 2020 22:54

Re: zelfbouworgel Auke

Door mijn eigen zelfbouwprojecten struinde ik door het forum en kwam ik terecht bij jouw orgel. En ja, daar kun je niet omheen! Complimenten hoor! Heel mooi gemaakt. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe je de werking van de trekregisters heb gerealiseerd. Daar ben ik voor mijn projectje nog niet uit hoe ik dit vorm ga geven. Ik weet niet of je daar gedetailleerde foto’s van heb, ik hou me aanbevolen!

Groeten van Poul van den Bos (Sliedrecht)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 16 apr 2016 11:44

Bericht 30 mei 2020 21:29

Re: zelfbouworgel Auke

PJ Forrest schreef:Door mijn eigen zelfbouwprojecten struinde ik door het forum en kwam ik terecht bij jouw orgel. En ja, daar kun je niet omheen! Complimenten hoor! Heel mooi gemaakt. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe je de werking van de trekregisters heb gerealiseerd. Daar ben ik voor mijn projectje nog niet uit hoe ik dit vorm ga geven. Ik weet niet of je daar gedetailleerde foto’s van heb, ik hou me aanbevolen!

Groeten van Poul van den Bos (Sliedrecht)


Hallo Poul

Alles is gerealiseerd met readcontacten en daar heb ik ook nog wel foto s van.

Gr: Auke
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com