Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

even voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 27 jan 2020 15:34

Bericht 29 jan 2020 19:55

even voorstellen

Als hobby-organist heb ik veel plezier beleefd aan het inmiddels 30 jaar oude Isaclassic orgel. Echter: aan alles komt een eind, en zo ook aan de electronica van dit orgel.
Aangezien het orgel destijds door mijn ouders mn voor mijn orgellessen / studie was aangeschaft en sinds enkele jaren aan mij was overgedaan, was er voor mij meer dan genoeg reden om tenminste de kast en de klavieren (gemaakt door de firma Klop) te behouden.
Uiteindelijk heb ik diverse onderdelen bij de firma Bovenschen aangeschaft (waaronder een derde Klop klavier), en de overige onderdelen via Sonarte. De kleur heb ik op verzoek van mijn vrouw aangepast naar zwart. Met de hulp van André, Wim en mijn buurman is het project inmiddels zover gevorderd dat er geluid uit komt!
Gezien de compacte binnenkant is het passen en meten. De ruis die er momenteel in zit, is hopelijk een gevolg van onvoldoende kwaliteit audio-kabeltjes tussen geluidskaart en versterker. De actieve subwoofer heeft er gelukkig geen last van. Als er andere suggesties voor oorzaken van ruis zijn verneem ik dat graag!
Daarnaast is er nog een dingetje met de zwelpedalen. Het midi signaal ervan wordt herkend door Hauptwerk; maar het resulteert nog niet in een werkzame relatie tussen hard-en software.
Kortom: er liggen nog enkele uitdagingen, maar het speelplezier is er weer!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 29 jan 2020 22:10

Re: even voorstellen

Dag Jan,

Welkom op dit altijd actieve forum!

Knap stukje werk, en dat voor een opus 1 project!
Maak je gebruik van de bestaande ISA audio? Of staan er nog ergens een paar boxen?

Veel speelplezier, maar dat gaat zeker goed komen!

Met vriendelijke groet,

David
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 29 jan 2020 22:12

Re: even voorstellen

David Peekstok schreef:
Maak je gebruik van de bestaande ISA audio? Of staan er nog ergens een paar boxen?



Als ik beter kijk, zie ik een paar ingebouwde boxen aan de bovenzijde!

Berichten: 8

Geregistreerd: 27 jan 2020 15:34

Bericht 30 jan 2020 23:11

Re: even voorstellen

Beste David,

Dank! In het orgel zitten in het bovenste afdekblad inderdaad twee KEF speakers ingebouwd. Zijn niet zo diep, zodat e.e.a. precies past met het extra klavier. Subwoofer zit op de plek van een van de ISA-speakers.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 31 jan 2020 08:35

Re: even voorstellen

Welkom Jan.

Dat is een mooi orgel geworden!
Welke speakers heb je precies?
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 31 jan 2020 17:26

Re: even voorstellen

Ha Jan,

Welkom hier! Hopelijk kan je orgel na deze schitterende rebuild weer 30 jaar mee, zeker omdat het meubel van emotionele waarde is ;)
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 8

Geregistreerd: 27 jan 2020 15:34

Bericht 01 feb 2020 11:00

Re: even voorstellen

anco.marijs schreef:Welke speakers heb je precies?


Dank Anco!
Het zijn beide KEF Ci4100L speakers. Door de geringe hoogte bij inbouw (7-8 cm) past het allemaal net boven de klavieren (0,5-1 cm speling...) Als je goed kijkt zie ook dat hetdekblad van het orgel wat omhoog is gekomen, om e.e.a. net wat meer ruimte te geven.
De subwoofer is een KEF T-2: Ook een ondiepe subwoofer die er precies inpast.
Over het geluid kan ik nu nog niet goed oordelen, i.v.m. de nog aanwezige ruis. Ik ben in afwachting van de nieuwe kabels. Hopelijk is dat probleem dan opgelost.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com