Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Zelfbouwproject HHK Scherpenzeel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 10 jan 2019 16:18

Woonplaats: Scherpenzeel

Bericht 26 feb 2020 12:23

Zelfbouwproject HHK Scherpenzeel

Dag Hauptwerk liefhebbers.

Zojuist heb ik me aangemeld op dit forum om zelf een bericht te kunnen plaatsten.
Veel heb ik al gelezen op het forum over de zelfbouw ideeën, maar ik wilde graag ook een bericht plaatsen.

Samen met een gemeentelid hebben we de Hauptwerk opstelling gemaakt in het nieuwe gebouw van de HHK Scherpenzeel. Corné heeft alle computer, elektrotechnische zaken gedaan en ikzelf de speeltafel en het orgelfront gemaakt.
De speeltafel is een aangepaste gebruikte, waar we de registratie en het derde klavier verwijderd hebben, en daarvoor in de plaats een systeem met trekregisters. De bestaande klavieren en pedaal zijn geschikt gemaakt voor Midi. De MIDI hardware van Roman Sowa.
de speeltafel staat achter in de kerk op de galerij.

Het orgelfront is een nieuwe kast met een set bestaande pijpen met erachter de opstelling van speakers. 1 Presonus Temblor T10 sub en 8x Behringer 2031 speakers gekoppeld aan een MOTU UltraLight Mk4 audio interface. Deze is gesitueerd voor in de kerk boven de preekstoel.

Als Hauptwerkset maken we gebruik van het Lohmanorgel in Heusden. Afgelopen zondag is voor het eerst de gemeentezang begeleid. In de komende weken zal er nog aandacht besteed worden aan het equalizen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 26 feb 2020 19:54

Re: Zelfbouwproject HHK Scherpenzeel

Goeienavond Gertjan,

Ziet er mooi uit allemaal. Las in het RD ook al een stukje over jullie kerk, teamwork om zo met gemeenteleden zoiets grotendeels in eigen beheer tot stand te brengen! Ik herken elementen van een Cantor orgel in de speeltafel, ziet er keurig uit!
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 01 maart 2020 10:39

Re: Zelfbouwproject HHK Scherpenzeel

Hallo Gertjan,
Dat heb je mooi gedaan het registerpaneel past mooi bij het bestaande orgel, en het derde klavier mooi weggewerkt met de lessenaar.
Roman Sowa was voor mij weer een nieuwe naam, gelijk even op de website gekeken.
succes met het verder afstellen en veel speelplezier!
Frans

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 jan 2019 16:18

Woonplaats: Scherpenzeel

Bericht 02 maart 2020 17:55

Re: Zelfbouwproject HHK Scherpenzeel

Harm schreef:Goeienavond Gertjan,

Ziet er mooi uit allemaal. Las in het RD ook al een stukje over jullie kerk, teamwork om zo met gemeenteleden zoiets grotendeels in eigen beheer tot stand te brengen! Ik herken elementen van een Cantor orgel in de speeltafel, ziet er keurig uit!


Dank Harm,

De speeltafel is inderdaad een Cantor, welk model heb ik niet scherp, wellicht een custom build. Het is inderdaad bijzonder om dit zo samen te bouwen, vooral als het werkt.

groeten Gert Jan

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 jan 2019 16:18

Woonplaats: Scherpenzeel

Bericht 02 maart 2020 17:57

Re: Zelfbouwproject HHK Scherpenzeel

Fransvdl schreef:Hallo Gertjan,
Dat heb je mooi gedaan het registerpaneel past mooi bij het bestaande orgel, en het derde klavier mooi weggewerkt met de lessenaar.
Roman Sowa was voor mij weer een nieuwe naam, gelijk even op de website gekeken.
succes met het verder afstellen en veel speelplezier!
Frans


Bedankt Frans,

Zelf heb ik me vooral bezig gehouden met het vermaken van de speeltafel, alle techniek in het orgel is gedaan door Corne, hij is ook de organist die van het spelen gaat genieten :) , ik geniet vooral van het luisteren, maar ik heb met bewondering rondgekeken op dit forum en zal dat ook blijven doen, want er staan hele mooie projecten op.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com