Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 2

Geregistreerd: 15 nov 2015 13:59

Woonplaats: Delden

Bericht 26 nov 2020 18:33

Even voorstellen

Isa Classic klein.jpg
Goedemiddag,

Graag stel ik me even voor, ik ben Frits de Groot, 53 jaar en werkzaam als muzikale techneut en adviseur/verkoper in de kerkenmarkt. Het orgelspelen doe ik al sinds mijn 8ste jaar al vind ik mijn spelkwaliteiten matig :?
Na mijn MTS_EC opleiding, militaire dienst (ja ja in 1988 moest dat nog..) ben ik na 3 jaar werken weer naar school gegaan en heb de opleiding Muziekregistratie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag gedaan. Naast opnametechniek (CD opnames van klassiek muziek) speelde ik orgel als eerste bijvak en had les van Rinck Jiskoot in de Kloosterkerk in Den Haag. Na mijn afstuderen in 1997 ben ik in het commerciële buitendienst vak gerold en heb gewerkt bij diverse importeurs en installateurs. Tevens heb ik akoestiekadviezen en oplossingen berekend en verkocht. Sinds 2017 bij een firma in Ridderkerk en Zwolle die geluid en beeld installaties verkoopt in kerken. Via een Viscount CL4 (1978), een Johannus Opus205 (1986) en een Domus 830 (1989) kwam Hauptwerk in 2016 voor mij in beeld en heb ik rondom mijn Domus orgel een surround setje opgebouwd met KEF eitjes, een dubbele PSW2010 sub en een Focusrite Scarlet met 4 kanaaltjes. Ik heb genoten van de samplesets van Zwolle Grote Kerk, Utrecht Domkerk en Laurens Rotterdam en de set in mei 2019 verkocht vanwege geld en ruimtegebrek na mijn scheiding. Inmiddels gelukkig samen met mijn aanstaande vrouw heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een ISACLASSIC Jubilate gekocht met trekregisters als basis om te midificeren en om te bouwen naar een geïntegreerd Hauptwerkorgel. Daarbij kan ik jullie hulp en ervaring gebruiken! Ik kijk uit naar een leuke tijd!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 26 nov 2020 22:54

Re: Even voorstellen

Goedenavond Frits, welkom hier!
Je hebt een interessant beroep, bij een goed bekend staande werkgever, die kennis kan je goed van pas komen bij de geluidsconfiguratie van je orgel. Mooie console, inderdaad een prima basis voor verbouw. Succes daarmee en hou ons op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 27 nov 2020 20:34

Re: Even voorstellen

Goedenavond Frits,

Mooi gedaan hoor. Je vraagt om ons advies, prima. Gaat het om geluidskwaliteit 9 of 6,5 ? Nou, je kunt het geluid - en dus ook je genot bij het orgelspelen - nog enorm verbeteren - zeg maar van een 6,5 naar een 8 of een 9 door iets meer te investeren in je audio systeem. Ik heb ook Focusrite Scarlet 2i4 een paar jaar gehad, maar heb er nu eentje draaien van Steinberg en wereld van verschil. Een RME of Motu geluidskaart is uiteraard ook uitstekend maar weer wat duurder. Ik weet niet welk KEF je gebruikt. Veel plezier met de samples !
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 2

Geregistreerd: 15 nov 2015 13:59

Woonplaats: Delden

Bericht 02 dec 2020 17:54

Re: Even voorstellen

Domus 830 met Hauptwerk klein.JPG
Beste Marius,

Het ISA Classic orgel moet nog helemaal omgebouwd worden. Hierbij een foto van mijn vorige orgel waar ik Hauptwerk omheen had gebouwd. Dat was een Domus 830 orgel met MIDI dat ik verder origineel heb gelaten. De KEF eitjes kwamen uit de KTH serie. Vooral de stereo weergave is vanwege de mooie coïncidente opstelling van de speakertjes heel goed. Natuurlijk is het dynamisch bereik beperkt, maar in een kleine ruimte en dichtbij de oren geplaatst klinkt het erg overtuigend.

Nu is mijn eerste afweging, ga ik de bestaande contacten uit de ISA gebruiken en de prints modificeren voor MIDI of ga ik andere klavieren monteren. Ik lees verschillende opvattingen hierover op het forum. Het toucher van deze kunststof klavieren is niet heel geweldig en ik hoor verhalen dat de contacten van ISA klavieren, oorspronkelijk verguld, toch erg storinggevoelig zijn. Ik zou graag de houten klavieren (Klop?) uit de Monarke serie gebruiken maar die zijn v.w.b. de contacten misschien net zo matig? Toch maar Fatar klavieren inkorten? Of Laukhuff klavieren uit een Heyligers ombouwen?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com