Joost stelt zich voor
Mijn naam is Joost de Vries, 35 jaar, getrouwd wonend in Zevenbergen. Heb de liefde voor orgel al met de paplepel ingegoten gekregen. Ben door de jaren heen meer luisteraar dan beoefenaar geweest, maar dat ben ik aan het veranderen.
Heb mezelf een beetje leren spelen met cijferaccoorden, maar vind dat toch niet bevredigend. Sinds kort heb ik samen met mijn zoontje les. Het is wel even doorbijten om weer helemaal bij het begin te beginnen maar ik zie het als een investering voor de toekomst

Ik vind het heerlijk om naast m'n lessen met m'n orgel bezig te zijn. Ik heb een AMD Athlon 64x2 pc met 3 gb DDR2 op vista 32-bits. Daarbij 2 m-audio keystation keyboards en een midi-multiport (of zoiets)
ik heb bij de Ikea een mooie kast gekocht en ik heb er zelf een 3-klaviers klavierblok ingebouwd (ik zoek dus nog een M-audio voor weinig

Ik ben al behoorlijk ver maar nog niet zover dat ik weer kan spelen. Daar kijk ik erg naar uit. nu behelp ik me met een keyboard om m'n lessen te oefenen.
Ik ben me nog aan het orienteren hoe ik het beste m'n pedaal kan midificeren.
Ik heb van Johan van der Waal van Dijk al goede tips gehad, maar ik hoor graag van jullie ervaringen op dat gebied.
Ook ben ik een leek op het gebied van audio (geluidskaarten, versterkers, speakers etc.)
ik speel nu nog Hauptwerk Free met veel demo en gratis samplesets. Daarnaast heb ik Anloo aangekocht.
Een compleet pakket van een Nederlands historisch orgel voor weinig geld (bazuin in het pedaal, mooie prestant, tongwerken op beide manualen, wat wil je nog meer

het mooie van Hauptwerk is dat je het zelf naar smaak kunt uitbouwen. Dat je zonder veel budget toch steeds dat stapje omhoog kan doen. Ik wil alleen zelf sneller dan mijn portemonee dat is weleens frustrerend

Een foto van mijn orgel (in wording):
Groeten,
Joost.