Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 13 feb 2024 21:31

Bericht 18 feb 2024 00:05

Even voorstellen

Beste forumleden,

Toch mezelf maar eens voorstellen na lang meegelezen te hebben.Ik ben Jan-Willem, 34 jaar, woonachtig in Zeeland.
Na een lange tijd van orgel onderbreking begon het weer te kriebelen. Begin 2022 heb ik op een kamertje boven een console gebouwd met 3 Nektar keyboards en een concaaf pedaal gemidificeerd met alles wat ervoor nodig is. Ik heb er 2 jaar lekker op kunnen spelen maar wilde toch wel wat echters. Houten klavieren, dat leek me wel wat. En warempel, zo kwam er een oud Heyligers orgeltje te koop waar ik de oude elektronica uit heb gehaald. Bijna barbaars maar het moet wijken voor de nieuwe technologie. Nog geen week later kon ik nog 2 prachtige Heyligers klavieren overnemen van iemand en zo was het idee voor een 4 klaviers orgel geboren. Beetje passen, uitdenken, zagen en alhoewel ik geen meubelmaker ben is het toch nog wat geworden. De borstelcontacten zijn intact gelaten inclusief het pedaal en met hulp van Nico Goes heb ik de boel kunnen midificeren. Op de pc heb ik zowel Hauptwerk als Sweelinq draaien. De Alva Nanoface geluidskaart geeft de audio door naar de Adams. De volgende stap wordt roomcorrectie maar eerst maar eens lekker spelen.

Ps: de orgelbank wordt nog vervangen..

Berichten: 3

Geregistreerd: 13 feb 2024 21:31

Bericht 18 feb 2024 00:06

Re: Even voorstellen

IMG_1837.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 3

Geregistreerd: 13 feb 2024 21:31

Bericht 18 feb 2024 00:13

Re: Even voorstellen

IMG_1838 2.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 19 feb 2024 09:26

Re: Even voorstellen

Dat is een mooie, stemmige opstelling, Jan-Willem.
Stiekem ben ik een beetje jaloers op je vier klavieren.
Veel plezier ermee!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com