Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Even voorstellen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 03 dec 2019 17:32

Bericht 02 aug 2022 09:28

Even voorstellen

Beheerder, Moderator, Forumleden en alle Lezers,

Toch eerst maar even voorstellen. Al moet ik gelijk wel aangeven, dat het niet veel voorstelt.
Als je de laagste sport van de ladder neemt van kennis en orgelspel, dat hang ik daar ergens ver onder ..., dacht ik.
Veel mogen leren van dit leerzaam en gewaardeerd forum, dank u wel.

Je leert er ook wel mensen kennen met bepaalde karaktereigenschappen. Mooi als een ander in zijn waarde gehouden wordt, al ben jet het er niet mee eens. Al denk ik, dat de bloeddruk bij sommigen niet altijd constant is ;) .

Maar goed, eerst maar een plaatje:
Orgel.JPG

Het is al een lange tijd geleden, dat ik op pcorgan.com kwam. Een orgel met een kabeltje naar je computer, een geluidsboxje en klaar is Kees. Laat ik het eens proberen ...

Hauptwerk 4,2 ... Hauptwerk 6 .. nou m'n hoofd was net een audio mixerbus ... Er gingen heel wat lijntjes heen en weer :| Die ook niet goed aangesloten waren. Misschien bij sommigen ook niet onbekend.
Maar ja, opgeven ligt niet zo in m'n aard.

Toch zat ik wel eens met m'n handen in mijn haar. Ik heb nog haar .. :)
ik heb er lang over nagedacht ... ik kreeg een mooi boek en dacht, die man van dat boek zou het wel weten ... zou ik ..?
Je begrijpt het al Evert-Jan was zo goed om mij raad te geven. Alleen er stond nog wat aan het eind van zijn mail. Er was een forum ...
De drempel was erg hoog, mijn kennis zo gering ... Maar met het laatste mailtje kieperde ik over het randje van die hoge drempel. En warempel nu ben ik toch in het forum aangeland, denk ik. Ik had nog gevraagd of er genoeg smiles waren, om mijn berichtjes te beantwoorden, maar daar kreeg ik geen antwoord op, ik zal er zelf maar even 1 gebruiken, voordat ze op zijn :lol:

Mijn orgel
Ja, ik had een orgel, er zat een midi aansluiting op, enz. Twee boxjes op oorhoogte, Laptop omklapbaar, touchscreen, i7 processor, 16 GB RAM, geluidskaartje.
Achter de boekensteun heb ik een eiken kistje gemaakt waarop de Laptop staat.
Links naast de boekensteun zie je nog net de geluidskaart, schuin om eventueel te bedienen
Rechts naast/achter de boekensteun de muis om schermtoetsenbord te bedienen, bijvoorbeeld.

Op het scherm boven het psalmboek staat sampleset Doesburg, consoleplaatje op het scherm iets breder gemaakt met de kerktoren van Doesburg ernaast. Is voor mij een meerwaarde, als ik psalmen speelt en ik zie de kerktorenspits daarnaast naar Boven wijzen ...

Achter mij nog twee rear boxjes. Kabeltje via vloer en dan omhoog achter overgordijn-rail naar orgel/geluidskaart
Achter mij.JPG

Er was nog even een andere spanning, dan netspanning. Hoe zou mijn vrouw dat vinden. Twee zwarte kastjes op dat mooie kasje.
Je hebt soms een meevaller, ik hoop ook bij jullie. Ze haalde gelijk de spanning eraf, het was goed. We hebben toen nog even ontspannen bij elkaar gezeten. Ik heb toch zo'n lieve vrouw :)

Reaper, tijdvertraging voor de frontspakers, Roomcorrectie ARC3.

Laat ik het hier maar bij laten.

Hartelijke groet vanThijs
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 02 aug 2022 11:10

Re: Even voorstellen

Welkom Thijs.
Wat een leuke en uitgebreid introductie.
Dat beeld met de torenspits van Doesburg spreekt me wel aan.
En getuige woorden als Reaper en Arc ben je je al aardig aan het inlezen.
Veel plezier.

groeten, hans

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 02 aug 2022 12:18

Re: Even voorstellen

Hallo Thijs, hartelijk welkom, wat een leuke opstelling zeg, vooral de rear speakers op dat kastje.
Nu is dat niet mijn interieur stijl maar wel die van mijn moeder en die had dat nooit goed gevonden hoor :lol:
dat je Reaper gebruik voor de front kanalen vind ik interessant, ik snap wel waarom, maar je zou toch denken dat dit in de sample set geoptimaliseerd zou zijn.
Ben benieuwd of er meer zijn die dat zo doen.

Ik wens je heel veel plezier met deze heerlijke hobby.

Hgr, Wim

Berichten: 6

Geregistreerd: 03 dec 2019 17:32

Bericht 03 aug 2022 09:09

Re: Even voorstellen

@ Wim
Dank je wel, Wim, graag wil het terugwensen.
Je moeder had dat nooit goed gevonden, schreef je ...
Ja, ik vertelde dat zo tegen mijn vrouw en weet je wat ik toen weer tegen haar zei? Ik zal het maar zeggen:

Vrouw, nou hoor je het weer, zoals jij is er maar 1 ;)

Toen zei ze weer wat terug.

En jij kan lekker koken.

Ik dacht toen aan die inhoudsvolle woorden, wat een mens zaait, zal hij ook maaien.

@ Hans
Hans ook bedankt met dezelfde wens aan Wim.
Mooi, die weerklank met die kerktoren.

Hgr. Thijs

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com