Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stel je voor...

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 25 jul 2022 20:47

Bericht 04 aug 2022 19:58

Stel je voor...

Hoi, ik ben Chris, 33 jaar oud en heb sinds kort eindelijk een hauptwerkorgel.
Het is een occasion van Noorlander en ik ben er echt heel blij mee.

Screenshot_20220804-195618_Gallery.jpg


Het kriebelde al jaren, maar mijn vorige orgel was nog niet zo oud en het is een beste investering, zeker als je ook zat andere hobby's hebt ;)

Momenteel kan ik alleen nog met hoofdtelefoon spelen en ben ik me aan het verdiepen in de speaker-wereld.
Op dit forum zie ik veelvuldig de studio monitors van Adam & Genelec voorbij komen, en het valt me op hoe weinig ik bijvoorbeeld de merken Neumann (kh120 + sub kh750 + room correctie MA1 ) en Dynaudio
(LYD 7, 8, 48 + eventueel sub 18s) zie.
Ik ben nog aan het zoeken of ik hier een reden voor kan vinden, mocht iemand daar een antwoord op hebben dan hoor ik het graag!
De ruimte waarin ik het orgel heb staan is ongeveer 5.5m x 2.5m, dus ik probeer me ook te verdiepen in de toegevoegde waarde van een subwoofer in zo'n (kleine) ruimte. Wanneer iemand daar iets over kan zeggen, ook heel graag!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 aug 2022 21:05

Re: Stel je voor...

Welkom, goed bezig!

Neumann staat inderdaad erg goed bekend, schijnt op gelijke voet met Genelec te staan.

Adam T5V is heel veel waar voor heel weinig geld, de beste voor het budget en ruim daarboven, zie https://www.audiosciencereview.com/foru ... itor.18122. Maar ik weet niet of de duurdere modellen van Adam competitief zijn met Neumann en Genelec.

Voor een review inclusief objectieve metingen van de Dynaudio lyd 5, zie hier: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.15963/

De laagste toon van een 16' register is 32 Hz. De meeste speakers gaan niet zo laag. Daarin ligt de toegevoegde waarde van een subwoofer (ongeacht dat je een kleine ruimte hebt).

Berichten: 2

Geregistreerd: 25 jul 2022 20:47

Bericht 10 aug 2022 22:55

Re: Stel je voor...

Bedankt voor je reactie!

Vanavond ben ik bij Bax geweest en heb wat verschillende dingen gehoord.
Uiteindelijk ben ik thuis gekomen met een (misschien wel vreemde) combinatie van Dynaudio LYD 8 speakers en Neumann KH 750 subwoofer.
Komende dagen ga ik het rustig aan installeren en testen, in de winkel klonk het in ieder geval erg goed.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 aug 2022 00:05

Re: Stel je voor...

Op zich geen verkeerde keuze, maar afgaande op de objectieve metingen in de links die ik hierboven gaf doet de Adam T5V het net een tikje beter voor minder dan de helft van het geld. Je zou eventueel nog terug kunnen gaan en 2 paar Adam T5V kunnen kopen, heb je meteen surround speakers erbij (en dat heeft een grote toegevoegde waarde).

Het kan natuurlijk zijn dat je het uiterlijk van deze speakers veel mooier vindt, dat is prima want het zijn geen verkeerde speakers in combinatie met een subwoofer.

Luistersessies in de winkel zijn helaas een beetje verraderlijk. We vinden (onbewust) dat harder geluid beter geluid is, dus een verkooptruc is om duurdere speakers net iets harder te zetten dan goedkope. Zo zijn er nog wel meer valkuilen.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com