Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

CeciliaVPO - Hauptwerkalternatief

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 11 jan 2022 15:34

CeciliaVPO - Hauptwerkalternatief

Opnieuw komt een leverancier van digitale orgels met een alternatief voor Hauptwerk: CeciliaVPO . Ditmaal uit Tsjechië (Mlnarik Organ s.r.o.) en in samenwerking met Sonus Paradisi (https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/cecilia-vpo/). De VPO software is gratis te downloaden (https://www.smartorgan.eu/?str=ceciliavpo) evenals enkele demo-samplesets. Het is de bedoeling dat de VPO voor de gebruiker ook gratis blijft en dat de kosten zullen worden terugverdiend via de prijs van de uit te brengen samplesets.
Sonus Paradisi geeft aan dat in de loop van 2020 alle Sonus Paradisi samplesets ook in een Cecilia variant zullen worden uitgebracht.
Laatst bijgewerkt door BasKb op 11 jan 2022 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 11 jan 2022 17:44

Re: Hauptwerkalternatief CeciliaVPO

Blijkbaar toch een grotere niche markt, dan wel werd aangenomen!?

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 jan 2022 18:10

Re: Hauptwerkalternatief CeciliaVPO

Zozo de keuze wordt reuze!

Net als bij Sweelinck jammer dat er geen hogere sample rate dan 48 khz beschikbaar is.

Blijf zelf voorlopig maar bij het vertrouwde Hauptwerk.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 11 jan 2022 20:29

Re: Hauptwerkalternatief CeciliaVPO

Misschien gaat Brett zich dan toch eindelijk toeleggen op het maken van samplesets :lol:
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 17 jan 2022 10:43

Re: Hauptwerkalternatief CeciliaVPO

Van het weekend geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Het is redelijk intuïtief en makkelijk in te stellen. Heb alle 4 de gratis sets geïnstalleerd zonder problemen.

Het set van Doesburg is de enige die me echt aanspreekt en goed klinkt, maar echt goed oordeel kan ik niet geven omdat mijn audio systeem in onderhoud is en ik op wat tijdelijk spul speel.
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk

Berichten: 6

Geregistreerd: 25 mei 2012 12:19

Woonplaats: Scherpenisse

Bericht 04 feb 2022 11:47

CecialiaVPO

[gewijzigd na verplaatsing ; had niet gezien dat er al een topic open was]

ben er wel benieuwd naar , enige beperkingen t.o.v van hauptwerk zullen voor mij geen bezwaar zijn. En het is software in ontwikkeling, zal vast nog meer mogelijkheden krijgen.
Hauptwerk is voor mij een doodlopende weg geworden. Veel te ingewikkeld.

Berichten: 28

Geregistreerd: 16 nov 2021 16:45

Woonplaats: Middelstum

Bericht 10 feb 2022 00:00

Re: Hauptwerkalternatief CeciliaVPO

Ik krijg Cecilia niet goed werkend. Dat wil zeggen: de latency blijft zelfs bij een kleine buffer veel te hoog.

Ik heb Focusrite Scarlett 4i4 op een snelle laptop. Sweelinq draait prima zonder merkbare latency.

Van een orgelvriend hoor ik hetzelfde: met z'n Motu-kaart draaien HW en Sweelinq prima, maar Cecilia heeft een veel te hoge latency.

Meer mensen die deze ervaring met Cecilia hebben?

Berichten: 10

Geregistreerd: 04 aug 2013 18:05

Bericht 11 feb 2022 12:54

Re: Hauptwerkalternatief CeciliaVPO

Einde van Hauptwerk lijkt me, het zal rustig worden op deze website. Of HW moet ook naar gratis gaan.
Lijkt een beetje op Mr Biden die pas vorige week erkende dat Tesla elektrische auto's maakt en ze eindelijk uitnodigde om hun visie te geven op de mobiliteit in de VS.

Ik heb nog een vraag: waarom zou je meer dan 48.000 samples/s willen als je oor, en zeker van oudere orgelspelers, en zeker als je veel hoofdtelefoon en jarenlang hoge volumes hebt gebruikt, misschien maar tot 12.000 Hz kan horen als het niet lager is. Als je twee situaties vlak na elkaar hoort zal je misschien iets klankverschil kunnen waarnemen maar voor simpel gebruik in een huiskamertje zal de gemiddelde luisteraar toch minstens net zo kan genieten van zijn/haar spel.

Berichten: 35

Geregistreerd: 13 dec 2011 15:02

Bericht 18 feb 2022 18:04

Cecilia VPO

Cecilia VPO is een goedkope alternatief voor Hauptwerk.
zie https://www.smartorgan.eu/?str=ceciliavpo

en https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/cecilia-vpo/

Ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen.

Anne

Berichten: 35

Geregistreerd: 13 dec 2011 15:02

Bericht 18 feb 2022 20:08

Re: CeciliaVPO - Hauptwerkalternatief

Sorry. Item was voor mij nieuw.
Had het niet moeten plaatsen.

Anne

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 feb 2022 20:23

Re: CeciliaVPO - Hauptwerkalternatief

Geeft niet. Ik heb nu wel de titel van het topic aangepast zodat het beter opvalt.

Maar intussen weinig reacties. Er was al eerder gevraagd naar ervaringen met deze software. Daarom heeft plaatsing wel zin.

Berichten: 28

Geregistreerd: 16 nov 2021 16:45

Woonplaats: Middelstum

Bericht 20 dec 2022 22:58

Re: CeciliaVPO - Hauptwerkalternatief

Inmiddels bestaat de website van Cecilia niet meer... Toch niet van de grond gekomen dus.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com