Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

Sweelinq software

Toon actieve onderwerpen

Bericht 13 feb 2022 03:28

Re: Sweelinq software

Ik geniet buitengewoon van Sweelinq, in het speciaal Beta 3. Ik gebruik gewoon alle orgels bijelkaar omdat je meerdere instanties van beta 3 kan gebruiken. Op de sweelinq discord en op Contrebombarde enkele opnames geplaatst van hoe het geheel bijelkaar klinkt. Ik gebruik er dan ook nog een keer Hauptwerk met Esztergom bij met de ego en het resultaat is fenomenaal, ook voor de zachtere registraties.

Sweelinq en Hauptwerk hebben allebij hun sterke en mindersterke kanten en ze combineren is het beste van beide werelden...

Helaas bij beta 4 is het niet meer mogelijk om meerdere orgels tegelijkertijd te draaien met Sweelinq. Bewaar je beta 3 instalatiefile dus...

Bericht 18 feb 2022 21:31

wie heeft re een oplossing opnemen gaat afspelen op het orgel ook nu heb ik het op een stikkie ge copeert
verder kom ik niet het is een SWMR bestand. Ik kan niet iets vinden om het om te zetten, is er iemand die verder is dan mij een uitleg kan geven
alvast bedankt
groet Dick

Bericht 02 maart 2022 14:12

Ik heb mezelf geregistreerd en ben sinds 2 dagen begonnen om Sweelinq eens uit te proberen.

Wat een eenvoud en intuïtief gebruik
- geen zoekwerk
- geen installatie problemen
- setzer super-eenvoudig
- geen grafische knoppen die slecht te lezen zijn maar heel duidelijke 'easy jambs'
- laadt super snel op
- laden van orgels in seconden ipv minuten
- regelen van de reverb super-simpel
- ...
- nog geen nadelen gevonden tot nu toe voor wat ik het gebruik.

Ik kan maar een ding concluderen na 2 dagen spelen: super-mooi werk. Ook klinken de samplesets helemaal niet slecht bij mij. Nu maar hopen dat de prijs billijker is dan Hauptwerk en dat er voldoende samplesets beschikbaar komen of een tool die ze converteert zodat we onze investeringen niet kwijt zijn.

Het is een ZEER mooi alternatief voor mensen die een eenvoudige opstelling wensen zoals ik met weinig toeters en bellen maar sublieme klank willen :-)

Groetjes,
Franky.

Bericht 05 maart 2022 12:10

Met veel plezier speel ik op het sweelinq orgel mooie klang en aanspraak voor al het tongwerk
jammer dat er niet meer uitleg is over het gebruik al heb ik al veel gevonden ben ik van mening dat het veel beter
naar eigen wens is af te stellen het opnemen begint te komen al blijf ik bij het probleem als het op een stikkie staat
het niet af te spelen is
Misscien is aan het geluid iets te doen als je een holpijp roerfluit neemt en na mijn mening op goed geluid staat
is zelfs een klein plenum al veel te hard laten we het over het volle werk maar niet hebben
groeten Dick

Bericht 31 maart 2022 16:09

Ik kreeg zojuist een mailtje van Sweelinq.
De bètaperiode wordt met drie maanden verlengd.
Ook spreekt met over een aantal 'iconische orgels' waar een sampleset van zal worden uitgebracht.
Ergens had ik horen waaien dat de Müller van Leeuwarden uitgebracht zal worden.
Weet iemand of dat echt waar is? Of zijn er nog andere gave geruchten?
Ik ben benieuwd!

Bericht 31 maart 2022 20:02

MatthijsvdW schreef:Ergens had ik horen waaien dat de Müller van Leeuwarden uitgebracht zal worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdorge ... Dispositie

Bedoel je deze?

Beste wensen
Matthias

Bericht 04 apr 2022 17:20

Weer een plus punt gevonden als je zelf wat opneemt kun je bij het afspelen direkt de registratie
veranderen wat je mooi vind. Is ook fijn om uit te proberen met soms toch hele andere klank dan dat je eert
gebruikt hebt

groet Dick
Vorige

Keer terug naar Audio software