Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GO GrandOrque-software

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 20 feb 2020 16:35

GO GrandOrque-software

Door dat Pjotter geen orgelopnames meer gaat uitgeven met GrandOrque, mag ik dan de conclusie trekken dat de software van GrandOrque min of meer verdwijnt ? Of zijn er nog andere samplemakers die er nog mee werken?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 feb 2020 20:18

Re: GO GrandOrque-software

Het is wel uitstervend. Piotr was degene die nog het meeste uitbracht.
Forumlid Bas doet ook nog wat in GO.
Maar het meeste wordt dan het omzetten van demoversies van Sonus Paradisi. Er is geen sample setmaker meer die orgels voor HW & GO opneemt.

In het programma zelf is ook weinig nieuws aan toegevoegd.

Activiteiten zijn hier: https://mps-orgelseite.de/home/forum/

Alternatief is HW free 4.2.1 voor de demoversies, maar dan zit je al gauw aan de limiet van 1,5 GB RAM

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 22 mei 2020 14:07

Re: GO GrandOrque-software

Evert-Jan schreef:Het is wel uitstervend. Piotr was degene die nog het meeste uitbracht.
Forumlid Bas doet ook nog wat in GO.
Maar het meeste wordt dan het omzetten van demoversies van Sonus Paradisi. Er is geen sample setmaker meer die orgels voor HW & GO opneemt.

In het programma zelf is ook weinig nieuws aan toegevoegd.

Activiteiten zijn hier: https://mps-orgelseite.de/home/forum/

Alternatief is HW free 4.2.1 voor de demoversies, maar dan zit je al gauw aan de limiet van 1,5 GB RAM

Ik heb van Pjotr begrepen dat hij iemand bereid heeft gevonden een GO Odf te maken voor zijn Saint Jean de Luz sampleset.
Zelf heb ik onlangs een GO-Odf gemaakt voor de nieuwe Billerbeck Semi-Dry Demo sampleset van Sonus Paradisi. Een mooi orgel met 30 stemmen in de Demo en met opgenomen tremulanten voor het Rugpositief en het zwelwerk. De 24 bits versie laadt in 16GB Ram en de 16 bits in 8 GB mits gecomprimeerd.
Nu te downloaden van: https://mps-orgelseite.de/home/filebase

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 22 mei 2020 17:09

Re: GO GrandOrque-software

Bas bedankt voor je bericht! Ik ben aan de slag gegaan, maar bij het invullen van mijn woonadres wil Sonus dat maar niet aanvaarden, dus kom ik niet verder. Moet toch alleen straatnaam en huisnummer daar invullen?
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 23 mei 2020 12:15

Re: GO GrandOrque-software

Ha Willem Harmen,

Je kunt ook van Piotr deze laden voor GO. Een mooie sampleset die de moeite waard is. Of heb je die reeds ?
https://piotrgrabowski.pl/friesach/
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 23 mei 2020 17:30

Re: GO GrandOrque-software

Marius die heb ik al een tijd! Prachtig instrument.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 27 mei 2020 16:08

Re: GO GrandOrque-software

willemharmen schreef:Bas bedankt voor je bericht! Ik ben aan de slag gegaan, maar bij het invullen van mijn woonadres wil Sonus dat maar niet aanvaarden, dus kom ik niet verder. Moet toch alleen straatnaam en huisnummer daar invullen?

Dag Willem Harmen. Ik zag op het MPS forum dat je niet de enige bent met deze ervaring. Het schijnt te helpen als je een geheel nieuw account aanmaakt via "New Account", waarbij dan kennelijk niet naar de straatnaam gevraagd wordt.
Beslist de moeite waard om even door te zetten. Friesach is inderdaad ook mooi, maar ik zou deze niet willen missen. Er is zelfs iemand die Friesach en deze Billerbeck Demo tegelijk in zijn orgelconsole heeft ingeladen. Met Grandorgue schijn je twee orgels tegelijk te kunnen laden en bespelen mits je genoeg RAM hebt.
Succes,

Bas

Berichten: 2

Geregistreerd: 24 feb 2020 11:44

Bericht 10 jun 2020 12:19

Re: GO GrandOrque-software

Inderdaad, even doorzetten en de site van Sonus Paradisi werkt goed.

Zelf heb ik geen zin om te investeren in Hauptwerk - vooral met het nieuwe prijsmodel niet, en ook de gebruikersinterface vind ik persoonlijk niet erg aantrekkelijk - en met alle sets die er zijn en bij blijven komen kan ik met GrandOrgue nog jaren vooruit.

Kort geleden heb ik Billerbeck gekocht - de introductieprijs vond ik erg aantrekkelijk voor een orgel van dit formaat en een set van deze kwaliteit - en na het nodige programmeerwerk heb ik inmiddels de volle set (Surround versie) draaien onder GrandOrgue. Ben zeer tevreden over de set, en kan hem echt aanbevelen.
index.png

De GrandOrgue ODFs voor de demoversie zijn inmiddels al online - zowel de SemiDry versie van Bas als verschillende meerkanaalsversies van mij. Beide op https://mps-orgelseite.de/home/forum/
Ook de volle versie komt daar binnenkort. Ik moet er nog wat kleine foutjes uithalen (hoofd/kleine letters... voor de linux gebruikers).

Dankzij mijn programmeerwerk (een verzameling php functies) zal het beschikbaar maken van komende sets wat sneller gaan - mits ik een set koop, de samples niet versleuteld zijn, en voor zover de setmaker niet zelf GrandOrgue ondersteunt.
Persoonlijk heb ik geen zin te investeren in sets die gekoppeld zijn aan één (versie van één) afspeelprogramma. Wie zojuist voor HW5 al zijn sets heeft moeten updaten snapt misschien wel waarom.

Ik hoop en denk dat er altijd wel setmakers zullen zijn die voor verschillende programma's de sets maken. Twee grote setmakers zijn er nu Sonus Paradisi (maakt zelf niet voor GO, maar er zijn genoeg enthousiasten die de ODFs maken), en Piotr Grabowski.
Wél is het zo dat GO wat meer ontwikkelaars zou kunnen gebruiken... Ik vind dat Hauptwerk best wat meer concurrentie zou kunnen gebruiken - meer concurrentie spoort aan tot betere programma's en lagere prijzen!

Tot slot - zojuist heeft Piotr de GrandOrgue definities voor zijn recente sets online gezet. Zie hier:
https://piotrgrabowski.pl/grandorgue-versions/
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 03 jul 2020 20:25

Re: GO GrandOrque-software

Evert-Jan schreef:Het is wel uitstervend. Piotr was degene die nog het meeste uitbracht.
Forumlid Bas doet ook nog wat in GO.
Maar het meeste wordt dan het omzetten van demoversies van Sonus Paradisi. Er is geen sample setmaker meer die orgels voor HW & GO opneemt.

In het programma zelf is ook weinig nieuws aan toegevoegd.

Activiteiten zijn hier: https://mps-orgelseite.de/home/forum/

Alternatief is HW free 4.2.1 voor de demoversies, maar dan zit je al gauw aan de limiet van 1,5 GB RAM


Dit lijkt me achterhaald. HWfree is er alleen nog voor degenen die het al hebben en is ook geen volwaardig alternatief voor GO. Inmiddels worden er weldegelijk nieuwe samplesets voor GO gemaakt o.a. door Piotr maar ook bijvoorbeeld door een nieuwkomer Binaural pipes (zelfs alleen voor GO) en Sonus Paradisi brengt ook weer interessante samplesets uit die niet versleuteld zijn en voor GO geschikt gemaakt kunnen worden.
Daar zijn grote samplesets bij die HW alleen in de duurste versie aankan.
Het is ook niet juist dat er m.b.t. GO geen nieuwe ontwikkelingen zijn te melden.
Tot nu toe was de simulatie van Enclosures in GO een zwak punt, aangezien GO geen ingebouwde frequentiefilters heeft.
Daar heb ik inmiddels een oplossing voor gevonden. Een Demo is te vinden in de filebase van MPS orgelsite. Ook wat dit betreft doet GO daarmee niet meer voor HW onder
Het is zeker niet waar dat GO uitstervend is.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 21 jul 2020 10:49

Re: GO GrandOrque-software

BasKb schreef:Tot nu toe was de simulatie van Enclosures in GO een zwak punt, aangezien GO geen ingebouwde frequentiefilters heeft.
Daar heb ik inmiddels een oplossing voor gevonden. Een Demo is te vinden in de filebase van MPS orgelsite. Ook wat dit betreft doet GO daarmee niet meer voor HW onder
Het is zeker niet waar dat GO uitstervend is.


Gisteren heb ik een audio-demo waarin de voorgestelde modellering van enclosures met GO te horen is naar de Concert hal van ContreBombarde opgeladen: https://www.contrebombarde.com/concerthall/music/40404
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 25 jul 2020 12:10

Re: GO GrandOrque-software

Tot nu toe was de simulatie van Enclosures in GO een zwak punt, aangezien GO geen ingebouwde frequentiefilters heeft.

Ik heb een ingebouwd frequentiefilter nooit gemist. Wel kun je eenvoudig alles intoneren - elke register, maar ook elke elk stemmetje apart in volume instellen - verder GO heeft alles wat je kunt wensen, is mijn idee.

De laatste tijd speel ik nogal eens op de sampleset kerk Szczecinek in Polen van Piotr Grabowski, het Paul Voelkner orgel van 1908. Zie https://piotrgrabowski.pl/szczecinek/ :D
Mooie orgelstemmen, o.a. prachtige Flûte harmonique 8' ; Schalmeÿ 8' en Aeoline 8'.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Keer terug naar Grand-Orgue

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com