Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GO Focusrite Scarlett 2i4 geeft geen geluid in GO

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 10

Geregistreerd: 13 apr 2020 18:11

Bericht 24 mei 2020 17:29

GO Focusrite Scarlett 2i4 geeft geen geluid in GO

Ik heb een Focusrite Sarlett 2i4 die bij gebruik van GO geen geluid geeft.
Aangesloten vanuit line 1 en 2 op de line ingangen van mijn Content D2327 worden bijvoorbeeld youtube geluiden vanuit de computer prima weergegeven via de versterkers/speakers van het orgel.
Maar na opstarten van GO geen geluid.
Bij gebruik van een goedkoop chinees extern geluidskaartje werkt GO wel.
In de audio settings van GO "Focusrite USB (Focusrite USB audio) [50 ms requested] ingesteld.
Iemand een suggestie van wat ik verkeerd doe?

Berichten: 10

Geregistreerd: 13 apr 2020 18:11

Bericht 08 jun 2020 17:54

Re: GO Focusrite Scarlett 2i4 geeft geen geluid in GO

Het probleem heeft zich min of meer vanzelf opgelost.
Een paar dagen later bij een volgende poging werkte de Focusrite 2i4 mee.
Mogelijk werden toen de drivers herkend.
Heb nu twee speakerboxen Kef RR104 naast het orgel aangesloten achter een versterker en twee kleine actieve boxen aan de zijkanten.
Resultaat heel redelijk.
Weet eigenlijk niet of vier speaker aansluitingen het maximum is bij de 2i4..
Wanneer ik het orgel zelf via de audio out ook aansluit op de Focusrite werkt dat niet.
Maar we komen verder.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jun 2020 20:47

Re: GO Focusrite Scarlett 2i4 geeft geen geluid in GO

2i4 bij Focusrite type aanduiding wil zeggen: 2 analoge ingangen en 4 uitgangen.
4 speaker is dus het maximum.

Als je het orgel via de audio out (van het orgel) ook aansluit op de Focusrite (de ingangen dus) zou je met een andere applicatie (bijv. Audacity) het orgelspel door de PC kunnen opnemen. GO mag dan niet opgestart zijn.
Als je wilt dat het geluid vanuit de audio out vanuit je orgel ook in de speakers te horen is, moet je het orgel aansluiten op een line-in van de versterker. Dus buiten de Focusrite en de PC om.

Berichten: 10

Geregistreerd: 13 apr 2020 18:11

Bericht 09 jun 2020 22:50

Re: GO Focusrite Scarlett 2i4 geeft geen geluid in GO

Ik heb de vraag niet correct gesteld. Ik wilde de versterker/speakers van het orgel ook mee laten doen in de weergave van GO, naast de KEF's en de twee actieve boxen. En ik had het orgel vanuit de "audio in" aangesloten op de twee overgebleven uitgangen van de 2i4. Maar dat werkt dus niet met met deze Focusrite. Dan zou ik dus een audio interface met 6 uitgangen moeten hebben.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2020 23:37

Re: GO Focusrite Scarlett 2i4 geeft geen geluid in GO

Je conclusie is juist

Je kunt ook de kleine speakers vervangen door de audio-in van je orgel. Dat is gewoon de kabel omprikken van die speakers naar je orgel en dan testen wat voor jou de beste audiokwaliteit geeft. Als het orgel beter is, dan die kleine speakers laten vervallen.

Ook kun je aan 1 uitgang van de geluidskaart (bijv. aan kanaal 3 en aan kanaal 4) 2x een splitskabel aansluiten die en naar de kleinste speakers gaat en naar de audio in van je orgel. Je zet ze als ware parallel.

Keer terug naar Grand-Orgue

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com