Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sweelinq software

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5

Geregistreerd: 27 okt 2020 16:06

Bericht 07 dec 2022 17:41

Re: Sweelinq software

wverschoor schreef:
Herman Coster schreef:Zelf al enige tijd in bezit van het set Gorinchem. Heb m'n nieuwe orgel gekocht met Gorinchem op de trekkers.
...
Ze hebben op het BW een Celeste 8' toegevoegd en op het RW een Sesquialter II.
Ook een koppel BW-pedaal.

Ik heb nu ook Gorinchem gedownload maar zie die Celeste en Sesquialter niet. Zijn ze weer weggehaald in de definitieve versie?


Dat klopt inderdaad. Ik heb deze 2 stemmen ook niet meer (helaas).

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 28 dec 2022 11:50

Re: Sweelinq software

Goedemorgen.

Wie weet iets over het grote nieuws van Noorlander/Sweelinq?

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 28 dec 2022 12:05

Re: Sweelinq software

mario schreef:Goedemorgen.

Wie weet iets over het grote nieuws van Noorlander/Sweelinq?


Ja zeker!

Er komt een frans orgel uit de Alpe d'Huez
Het Mullerorgel uit de Jacobijn kerk te Leeuwarden
En het Hinsz orgel van de bovenkerk te kampen


Peter

Berichten: 28

Geregistreerd: 16 nov 2021 16:45

Woonplaats: Middelstum

Bericht 28 dec 2022 23:09

Re: Sweelinq software

Op zich erg leuk... Maar ik zit eerst nog te wachten op Veenendaal en Augustijnenkerk Dordrecht. Zijn al een maand of 4 geleden aangekondigd. Is daar al meer over bekend?
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 28 dec 2022 23:37

Re: Sweelinq software

peterdb72 schreef:
mario schreef:Goedemorgen.

Wie weet iets over het grote nieuws van Noorlander/Sweelinq?


Ja zeker!

Er komt een frans orgel uit de Alpe d'Huez



Peter


Dat zal dan het Kleuker orgel zijn, want daar is Jean-Paul Imbert (die deze week ook optrad) organist.
Dit fraaie orgel heeft de vorm van een hand. Prachtig!
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 dec 2022 12:20

Re: Sweelinq software

David Peekstok schreef:
peterdb72 schreef:
mario schreef:Goedemorgen.

Wie weet iets over het grote nieuws van Noorlander/Sweelinq?


Ja zeker!

Er komt een frans orgel uit de Alpe d'Huez



Peter


Dat zal dan het Kleuker orgel zijn, want daar is Jean-Paul Imbert (die deze week ook optrad) organist.
Dit fraaie orgel heeft de vorm van een hand. Prachtig!

Inderdaad, zie ook hier: https://sweelinq.com/organs/

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 30 dec 2022 12:44

Re: Sweelinq software

Er zal vast een groot publiek voor zijn, zeker omdat de software eenvoudig in gebruik is, maar gezien het beperkte geheugengebruik verwacht ik dat de klanken net zo gladgestreken en weinig karakteristieke details zullen bevatten als de reeds verschenen sets. Met de reeds verschenen sets heb je reeds voor relatief weinig geld en weinig computereisen de beschikking over best mooi klinkende orgels, maar voegen nieuwe sets ook niet zoveel meer toe, denk ik.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 dec 2022 14:00

Re: Sweelinq software

blokdoorn schreef:Er zal vast een groot publiek voor zijn, zeker omdat de software eenvoudig in gebruik is, maar gezien het beperkte geheugengebruik verwacht ik dat de klanken net zo gladgestreken en weinig karakteristieke details zullen bevatten als de reeds verschenen sets. Met de reeds verschenen sets heb je reeds voor relatief weinig geld en weinig computereisen de beschikking over best mooi klinkende orgels, maar voegen nieuwe sets ook niet zoveel meer toe, denk ik.

Hm die kanttekeningen herken ik helemaal niet. Ik gebruik Sweelinq met veel plezier, vooral de set van Gorinchem. En ik zou het geweldig vinden als er komend jaar nog meer Sweelinq sample sets komen.

Berichten: 4

Geregistreerd: 16 jan 2022 17:18

Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Bericht 30 dec 2022 15:36

Re: Sweelinq software

Goedemiddag,

Ik gebruikte het afgelopen halfjaar zowel Hauptwerk als ook Sweelinq beide met veel plezier met mijn Cantorum Trio, zelf ook wel soms beide tegelijk om bv. op het bovenste klavier even het Carillon van Genth er bij te kunnen spelen als het mij zo uit kwam.
Nu ik mijn nieuwe Hauptwerk orgel een maantje gebruik zou ik daar eigenlijk ook best graag Sweelinq op willen zetten en gebruiken, echter deze computer is in principe niet op internet aangesloten en voor het gebruik van de Sweelinq software is het noodzakelijk dat de computer minimaal 1 x in 2 weken evenof een poosje aangesloten is op internet zoals jullie weten.

Is er misschien iemand hier die mij kan uitleggen hoe ik dat het beste kan doen? Want ik zou het niet zo fijn vinden als een aantal instellingen van deze computer door aangesloten te zijn op internet weer terug worden gezet naar de "normale" instellingen.
Bijvoorbaat dank!

Henk

Berichten: 28

Geregistreerd: 16 nov 2021 16:45

Woonplaats: Middelstum

Bericht 30 dec 2022 22:31

Re: Sweelinq software

josq schreef:Hm die kanttekeningen herken ik helemaal niet. Ik gebruik Sweelinq met veel plezier, vooral de set van Gorinchem. En ik zou het geweldig vinden als er komend jaar nog meer Sweelinq sample sets komen.


Nou je wordt op je wenken bediend. De website van Sweelinq vermeldt nu 5 nieuwe orgel "in progress". Ook Veenendaal en het Maarschalkerweerd-orgel uit Dordt. Leuk!!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 dec 2022 23:06

Re: Sweelinq software

MatthijsvdW schreef:
josq schreef:Hm die kanttekeningen herken ik helemaal niet. Ik gebruik Sweelinq met veel plezier, vooral de set van Gorinchem. En ik zou het geweldig vinden als er komend jaar nog meer Sweelinq sample sets komen.


Nou je wordt op je wenken bediend. De website van Sweelinq vermeldt nu 5 nieuwe orgel "in progress". Ook Veenendaal en het Maarschalkerweerd-orgel uit Dordt. Leuk!!

Heerlijk!!

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 06 jan 2023 11:12

Re: Sweelinq software

facebook_1672996041489_7017053988804337608.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 35

Geregistreerd: 09 feb 2022 10:22

Bericht 26 apr 2023 06:54

Re: Sweelinq software

HenkKreuk schreef:Goedemiddag,

Ik gebruikte het afgelopen halfjaar zowel Hauptwerk als ook Sweelinq beide met veel plezier met mijn Cantorum Trio, zelf ook wel soms beide tegelijk om bv. op het bovenste klavier even het Carillon van Genth er bij te kunnen spelen als het mij zo uit kwam.
Nu ik mijn nieuwe Hauptwerk orgel een maantje gebruik zou ik daar eigenlijk ook best graag Sweelinq op willen zetten en gebruiken, echter deze computer is in principe niet op internet aangesloten en voor het gebruik van de Sweelinq software is het noodzakelijk dat de computer minimaal 1 x in 2 weken evenof een poosje aangesloten is op internet zoals jullie weten.

Is er misschien iemand hier die mij kan uitleggen hoe ik dat het beste kan doen? Want ik zou het niet zo fijn vinden als een aantal instellingen van deze computer door aangesloten te zijn op internet weer terug worden gezet naar de "normale" instellingen.
Bijvoorbaat dank!

Henk


Dag Henk,

Ik was hier ook een beetje huiverig voor.
Inmiddels draait Sweelinq naar behoren op m'n 'Hauptwerk-pc'.

Deze computer is qua Windows compleet gestript. Alles staat uit, wat niet nodig is.

Ik heb het programma en de orgels op een aparte PC gedownload (eigenlijk net zoals met HW het geval is).
Deze heb ik geïnstalleerd.

Ik heb navraag gedaan bij Sweelinq over de internet verbinding.

De tijd die nodig is, is heel kort.
Je moet iedere 14 dagen even verbinding maken met internet om je licentie te verlengen.
Dat gaat (in mijn geval) letterlijk om een paar seconden.
Ik start het programma op, tot de melding komt, en plug daarna een netwerkkabel in de HW-PC.
Zodra de licentie weer up-to-date is, haal ik gelijk de verbinding er weer uit.

Werkt tot nu toe prima.

Groet,

Ronald
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 26 apr 2023 09:45

Re: Sweelinq software

Voor alle gebruikers van Hauptwerk en Sweelinq op één PC

Een optie die ik nog niet voorbij zag komen is op je PC twee verschillende besturingssystemen installeren, dit doe ik zelf al jaren naar volle tevredenheid!

Windows 10 en Ubuntu 23.04 allebei 64bit op je PC en bij het opstarten bepalen welke besturingssysteem je wil gebruiken, voor Hauptwerk Windows 10 en voor Sweelinq Ubuntu gebruiken.

Voordeel is dat je de internet aansluiting zo kan instellen dat deze bij gebruik van Windows nooit actief is maar bij Ubuntu altijd actief is.

Alle huidige instellingen van Windows blijven onveranderd, als je naast Windows ook Ubuntu installeerd!

Success!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 4

Geregistreerd: 16 jan 2022 17:18

Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Bericht 27 apr 2023 14:43

Re: Sweelinq software

Ronald schreef:
Dag Henk,

Ik was hier ook een beetje huiverig voor.
Inmiddels draait Sweelinq naar behoren op m'n 'Hauptwerk-pc'.

Deze computer is qua Windows compleet gestript. Alles staat uit, wat niet nodig is.

Ik heb het programma en de orgels op een aparte PC gedownload (eigenlijk net zoals met HW het geval is).
Deze heb ik geïnstalleerd.

Ik heb navraag gedaan bij Sweelinq over de internet verbinding.

De tijd die nodig is, is heel kort.
Je moet iedere 14 dagen even verbinding maken met internet om je licentie te verlengen.
Dat gaat (in mijn geval) letterlijk om een paar seconden.
Ik start het programma op, tot de melding komt, en plug daarna een netwerkkabel in de HW-PC.
Zodra de licentie weer up-to-date is, haal ik gelijk de verbinding er weer uit.

Werkt tot nu toe prima.

Groet,

Ronald


Dankjewel voor je reactie Ronald,

Het was inmiddels al een poosje geleden dat ik mijn vraag stelde maar ik doe het inmiddels ook precies hetzelfde al jij beschreef en dat werkt idd. prima.

Gr. Henk

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 02 mei 2023 15:22

Re: Sweelinq software

Over die internet verbinding: Ik heb in een USB poort een wifi adapter. Standaard uitgeschakeld, en als Sweelinq erom vraagt, duurt eea dus 20 seconden...
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 jun 2023 10:31

Re: Sweelinq software

Ook maar de stap naar Sweelinq gemaakt.

Omdat mijn hele systeem op 96khz stond en het weer naar 48khz moet, moest ik mijn hele systeem weer omzetten, zowel de geluidskaart en de routing in reaper (i.v.m. Dirac roomcorrectie) dit omdat ik de kanalen digitaal uitstuur en met 48 khz komen er dus ineens 2x meer kanalen tevoorschijn.

Ik heb er nu een tijdje mee gestoeid en ga het steeds meer waarderen. Vooral met kleine registraties ben ik echt aan het genieten het klinkt echt heel fraai. Met grote registraties gaat het soms wat scherp klinken o.a. Kampen. Door alleen de rears met de ingebouwde equaliser te temperen in het hoog, een soort geleidelijke verzwakking vanaf bijv. 4000HZ klinkt het geheel nu veel beter, dat maakte voor mij het verschil en is de scherpte ervan af.
De Dirac standaard curve die ik gebruik geeft zowiezo ook al voor alle kanalen, front en rear, een geringe verzwakking in het hoog en versterking in het laag.
Omdat ik twee zijkanalen heb, heb ik ook de dry hiernaar toe geleid en met met sir2 met een kerk IR ook wat galm toegevoegd. Dit geeft nog meer het gevoel in de ruimte zelf te staan.
Vroeger heb ik veel geëxperimenteerd met dry sets incl. IR's maar dat vond ik nooit echt bevredigend en toen de wet sets inclusief 6-8 kanalen steeds populairder werden heb ik dat nooit meer toegepast want ik vond de eigen opgenomen galm veel beter klinken.
Maar nu geniet ik dus wel van dry sets inclusief IR's dus ze doen toch iets heel goed daar bij Noorlander.
Ben benieuwd waar het heen gaat. De versie die ik nu heb is de standaard versie dus zoals de naam suggereert komt er nog een ander versie aan in de toekomst.
Mijn wens zou zijn om ook zelf registers te kunnen toewijzen aan uitgangen die jezelf kan aanmaken , een bassplit functie evt. een VST versie met ook een 96khz mogelijkheid, of dat er een VST host functie wordt ingebouwd in Sweelinq. Dat zou je mooi in de advanced versie kunnen onderbrengen.

In ieder geval chapeau Noorlander om dit in deze vorm al op de markt te zetten met deze prijs en deze rijkdom aan samplesets.
Ik hoop wel dat ze voor de nieuwe samples ook nog over de grens gaan,(Cavaille Coll bijv), ik denk dat ze dan een bredere gebruikersgroep gaan aantrekken.

Groet Jan

Berichten: 35

Geregistreerd: 09 feb 2022 10:22

Bericht 20 jul 2023 20:23

Re: Sweelinq software

Loosman schreef:In ieder geval chapeau Noorlander om dit in deze vorm al op de markt te zetten met deze prijs en deze rijkdom aan samplesets.
Ik hoop wel dat ze voor de nieuwe samples ook nog over de grens gaan,(Cavaille Coll bijv), ik denk dat ze dan een bredere gebruikersgroep gaan aantrekken.

Groet Jan


Helemaal mee eens!

Voor een programma wat nog in de kinderschoenen staat, is het een geduchte medespeler op de markt van virtuele orgels.
Hiermee staat Johannus Live eigenlijk al buitenspel...

Caen blijkt al als test-versie aanwezig te zijn.

Caen... Ja, dat is die set, die ooit door Sonus Paradisi is opgenomen.

Ik heb geen idee, hoe SQ aan deze opnames is gekomen. Ze kunnen het zelf opgenomen hebben (is een dure aangelegenheid, en de set staat nog steeds niet vermeld op hun site)

Maar, zeg zelf: Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
De opnames bestaan al... Misschien heeft SP de opnames wel verkocht onder licentie?

Het valt me op, dat er de laatste tijd bar weinig nieuwe sets uitkomen voor Hauptwerk.
Tenminste, weinig sets 'die er toe doen'.
Sweelinq heeft van allerlei orgels in de wacht staan (Leeuwarden/Urk/Schagen/Alpe d'Huez)

Ik denk dat er veel producenten zijn, die nu afwachten wat Sweelinq gaat bieden...
Het zou me niks verbazen, als ze hun (reeds gepubliceerde) sets straks verkopen, om in Sweelinq beschikbaar te maken.

Zomaar wat gedachten...

Groet,

Ronald
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 21 jul 2023 15:38

Re: Sweelinq software

Ik denk dat er veel producenten zijn, die nu afwachten wat Sweelinq gaat bieden...
Het zou me niks verbazen, als ze hun (reeds gepubliceerde) sets straks verkopen, om in Sweelinq beschikbaar te maken.


Mag Jiri, Doesburg en Görlitz wel vrijgeven. ;)

Jochum Oevering.

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 21 jul 2023 21:51

Re: Sweelinq software

Het Kleuker-orgel uit Alp d Huez is beschikbaar. Wat een fantastisch instrument! Na een uurtje Vierne hier op gespeeld te hebben vind ik dit het meest bijzondere en mooiste orgel!!

Gepland stond dat dit orgel net als Leeuwarden pas in seizoen 3/4 zou klaar zijn. Ik hoop dat Leeuwarden nu ook snel klaar is!

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 23 jul 2023 18:07

Re: Sweelinq software

Vanmorgen het geweldige Mullerorgel van Leeuwarden weer eens live gehoord, bespeeld door de vaste organist Peter van der Zwaag, toen ik voorging in de Jacobijner noen waarin altijd veel ruimte is voor orgelmuziek. Heerlijk om dat fantastische orgel dadelijk ook thuis te kunnen bespelen!
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 25 jul 2023 19:46

Re: Sweelinq software

Ronald schreef:
Loosman schreef:In ieder geval chapeau Noorlander om dit in deze vorm al op de markt te zetten met deze prijs en deze rijkdom aan samplesets.
Ik hoop wel dat ze voor de nieuwe samples ook nog over de grens gaan,(Cavaille Coll bijv), ik denk dat ze dan een bredere gebruikersgroep gaan aantrekken.

Groet Jan


Helemaal mee eens!

Voor een programma wat nog in de kinderschoenen staat, is het een geduchte medespeler op de markt van virtuele orgels.
Hiermee staat Johannus Live eigenlijk al buitenspel...

Caen blijkt al als test-versie aanwezig te zijn.

Caen... Ja, dat is die set, die ooit door Sonus Paradisi is opgenomen.

Ik heb geen idee, hoe SQ aan deze opnames is gekomen. Ze kunnen het zelf opgenomen hebben (is een dure aangelegenheid, en de set staat nog steeds niet vermeld op hun site)

Maar, zeg zelf: Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
De opnames bestaan al... Misschien heeft SP de opnames wel verkocht onder licentie?

Het valt me op, dat er de laatste tijd bar weinig nieuwe sets uitkomen voor Hauptwerk.
Tenminste, weinig sets 'die er toe doen'.
Sweelinq heeft van allerlei orgels in de wacht staan (Leeuwarden/Urk/Schagen/Alpe d'Huez)

Ik denk dat er veel producenten zijn, die nu afwachten wat Sweelinq gaat bieden...
Het zou me niks verbazen, als ze hun (reeds gepubliceerde) sets straks verkopen, om in Sweelinq beschikbaar te maken.

Zomaar wat gedachten...

Groet,

Ronald

Dat er weinig sets voor Hauptwerk uitkomen die ertoe doen, is waarschijnlijk omdat er al tientallen Hauptwerk sample sets zijn die er toe doen. Ik houd het bij Hauptwerk en mijn 12 sample sets :)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Vorige

Keer terug naar Sweelinq

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com