Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sonarworks / speakers analoog orgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 21 feb 2022 19:17

Sonarworks / speakers analoog orgel

Goedenavond.

Is er iemand die ervaring heeft met Sonarworks (icm reaper) ter verbetering van het audiogeluid bij gebruik van de speakers in een digitaal (monarke) orgel?

Mario

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 feb 2022 00:12

Re: Sonarworks / speakers analoog orgel

Mario

heel, heel vaak doen niet alle luidsprekers mee als je audio van een externe bron via de AUX naar je orgel stuurt. M.i. doen die orgelbouwers het bewust, want tegen extra kosten zorgt men er voor dat alle speakers wel mee doen. En er worden geen extra versterkers bijgeplaatst; immers als je op het orgel zelf speelt (zonder HW), dan doen ze het gewoon.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 22 feb 2022 11:17

Re: Sonarworks / speakers analoog orgel

Evert Jan,

In dit geval worden alle tien (stereo) kanalen apart aangestuurd vanuit een Motu. En worden alle speakers benut!
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 feb 2022 12:33

Re: Sonarworks / speakers analoog orgel

mario schreef:Evert Jan,

In dit geval worden alle tien (stereo) kanalen apart aangestuurd vanuit een Motu. En worden alle speakers benut!

Standaard worden bij een Monarke (Johannus) maar 2 kanalen aangestuurd via de Aux-in. Als bij jou alle 10 kanalen aangestuurd worden heb je een aangepaste configuratie die niet via Aux-in gaat.
Als je 10 stereo kanalen hebt gebruik je dus 20 luidsprekers? Hoe heb je dat met de subwoofer in de Monarke gekoppeld?

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 jan 2022 13:40

Bericht 22 feb 2022 17:10

Re: Sonarworks / speakers analoog orgel

Dit interesseert mij ook enorm.

Ik ben juist om deze reden aan het kijken om mijn Opus20 met pijpenfront uit te breiden met een speakercolom ernaast. Momenteel staat daar een versterker met een paar KEF Q11 en KEF Q3. Het zou veel mooier zijn als ik de bestaande luidsprekers deftig kon gebruiken via het intern systeem.

Doet Johannus deze aanpassingen ook? Ik had het hen namelijk gevraagd via de support en ze zeiden van niet.

Groetjes,
Franky.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 22 feb 2022 18:09

Re: Sonarworks / speakers analoog orgel

Allereerst, het orgel is niet van mij maar van een goede kennis.
En daarna antwoord op 2 vragen / interesses: naast verdeling van de diverse geluiden over de 10 kanalen, wordt er gebruik gemaakt van een rear-circuit én 2 naast het front gepositioneerde hifi luidsprekers (met daaraan gekoppeld een aparte subwoofer). In het orgel zelf is geen specifieke subwoofer aanwezig (of deze wordt niet gebruikt).
Aangezien het geluid uit de hifi speakers zoveel beter en transparanter is overweeg ik een aanpassing van de signalen naar de 10 monarke versterkers m.b.v. Sonarworks.
Maar, ben wel heel benieuwd naar een antwoord op m'n in het begin gestelde vraag: is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groet, Mario

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 feb 2022 11:56

Re: Sonarworks / speakers analoog orgel

Als het mono kanalen zijn moet je wel een donor kanaal reserveren om de "ping" functie te handhaven

Roomcorrectie werkt eigenlijk alleen "goed" als er een zogenaamde sweetspot te verkrijgen is.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com