Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nagalm zang

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 24 okt 2021 13:21

Bericht 17 aug 2022 21:24

Nagalm zang

Hallo iedereen,

ik heb een vraag die misschien hier niet thuis hoort, maar ik stel hem toch.

Ik speel diverse orgels met hauptwerk met oa Rotterdam transept en hoofdorgel.
Als ik nu zang opnames heb, of bv een trompet opname die droog is opgenomen wat voor software kan ik dan gebruiken om hier nagalm in te krijgen. bv ongeveer dezelfde nagalm als van hauptwerk zodat ik de opnames kan samenvoegen.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,

René ter Woord
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 17 aug 2022 21:42

Re: Nagalm zang

Hallo,

Misschien een handige tip: laad de droge opname in Audicity en voeg de gewenste reverb toe. voeg daar je orgelbegeleiding toe en synchroniseer de twee tracks.

Lukt het niet, kun je me via bijvoorbeeld XLTransfer me de audio bestanden opsturen en dan kan ik kijken of ik er iets van kan maken

Groetjes, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 22

Geregistreerd: 24 okt 2021 13:21

Bericht 18 aug 2022 19:57

Re: Nagalm zang

FredM schreef:Hallo,

Misschien een handige tip: laad de droge opname in Audicity en voeg de gewenste reverb toe. voeg daar je orgelbegeleiding toe en synchroniseer de twee tracks.

Lukt het niet, kun je me via bijvoorbeeld XLTransfer me de audio bestanden opsturen en dan kan ik kijken of ik er iets van kan maken

Groetjes, Fred


Hallo Fred,

bedankt voor je antwoord maar dat is niet wat ik bedoel.
Je kunt van bepaalde kerken een IRfile kopen (of gratis krijgen)
Als je dan je 'droge' muziek afspeelt en je voegt nagalm toe met zo'n IR file dan geeft dat een nagalm ongeveer zoals in die kerk.
In Hauptwerk kun je deze files ook laden. Ik weet echter geen programma die dat buiten hauptwerk ook kan.
Audicity heeft volgens mij wel een optie om nagalm toe te voegen maar dat is volgens mij heel anders.
(of ik heb het mis en doe iets helemaal verkeerd)

Groet,

René
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 18 sep 2022 11:38

Re: Nagalm zang

Ik heb voor mijn Aristide 1 V2-2 Sample-set (CC-orgel Rouen) de Reverb parameters via trail-error ingesteld zo ingesteld dat na toepassing geen verschil meer te horen is tussen mijn audio en die van het echte orgel, bespeeld door Jean-Baptiste Monnot: https://youtu.be/5sQnla1gODY:

Mijn versie: https://youtu.be/o5X6JYZWnSE
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 21 sep 2022 12:01

Re: Nagalm zang

Hallo René,

In Reaper kun je eenvoudig achteraf nagalm toevoegen aan een bestaand geluidsbestand (Wav, MP3)
met behulp van een IR (impulse responsebestand, bv van Sonus Paradisi).

Samengevat werkt het als volgt. Maak een track aan in Reaper, sleep het audiobestand naar het vak rechtsboven en voeg met de knop FX in de linker kolom in je Track (1) vanuit de map All plugins (d.m.v slepen) de VST ReaVerb (Cockos) toe. In deze VST laad je vervolgens het IR-bestand waarna je de verhouding WET en DRY poroefondervindelijk kun vaststellen. Met de functie Render (Ctr+Alt+R) of onder File in het menu bovenaan, sla je het het resultaat als een nieuw audiobestand in het gewenste formaat op.

Daarna kun je in Audacity (of ook in Reaper) je Hauptwerkopname en de Trompet-opname samenvoegen.

Succes !

WiBo
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com