Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
10
32%
Tevreden, aanbevolen.
7
23%
Neutraal
0
Geen stemmen
Ontevreden, spijt van aankoop.
2
6%
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze heb ik niet, staat wel op verlanglijst
3
10%
Deze heb ik niet, staat niet op verlanglijst
9
29%
 
Totaal aantal stemmen : 31

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 26 dec 2012 21:46

Stem: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Het is de bedoeling dat alleen mensen stemmen (op de eerste vijf opties) die de set daadwerkelijk bezitten.
Alleen aan de hand van demo's is het, naar mijn mening, niet mogelijk om een goed oordeel te geven.
Laat ook de prijs meewegen in het oordeel.
Het stemmen is anoniem, je moet wel lid zijn om te kunnen stemmen.
Bewust heb ik de mogelijkheid gegeven om je stem te herzien.
Na verloop van tijd kun je een set namelijk anders gaan waarderen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 dec 2012 01:07

Re: Stem: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Hoi Anton

Je had gelijk Brett Milan geeft ook als optie aan om de church perspective kanalen daadwerkelijk te gebruiken als rear/ surround kanalen.
Ga het uitproberen.

Groet Jan

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 31 dec 2012 17:45

Re: Stem: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Dit is een heel mooi sampleset!

De beleving van de akoestiek in een surroundopstelling lijkt nog het meest op Menesterol Moist-Surround; de kwaliteit van dd opname is echter veel beter. De gesampelde tremulant van de Vox Humana en de Basson-Hautbois zijn heel erg fraai en de details in de opname zijn goed hoorbaar. Zachte stemmen klinken echt zacht en het volle werk heeft héél veel 'power'.

Ik heb het volume van de Basson, de Doublette en de Plein-Jeu wel wat aangepast. De Basson staat op -3dB, de Doublete op + 3dB en de Plein-Jeu op +3,9dB.
Naar mijn smaak zit er dan meer evenwicht in het orgel en kun je er ook heel redelijk barok op kwijt.

Aanbevolen!

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 09 jan 2013 22:35

Re: Stem: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Zijn er al installatie-DVD's van CC- St Eucaire (verzendkosten € 8,-) gearriveerd in Nederland ?
Ik heb geen idee hoe lang dit kan/zal duren. De downloads heb ik uiteraard al wel binnen,

WiBo

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 13 jan 2013 09:24

Re: Stem: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Hoi,

Sinds gisteren heb ik ook deze CC orgel. Fraai orgel. Minder nagalm dan Metz, waardoor je beter hoort wat je doen. Bijzonderheid vind ik wel: het recit verdeeld met twee zwelkasten en natuurlijk de donder knop. Moet ik toch eens de pastorale van Lefebure-Wely gaan studeren. :)

Eerste indruk is goed. Ik verwacht veel plezier van dit orgel te gaan beleven.

Mvg,
Paul.

Berichten: 3

Geregistreerd: 23 feb 2011 14:53

Bericht 14 jan 2013 20:06

Re: Stem: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Mooi orgel. Ik heb er de laatste weken met veel plezier op gespeeld. Veel waar voor je geld. Het orgel staat te boek met 18 registers. Met de extended versie heb je er zelfs 26! (Gert moet dat in zijn lijst nog even bijstellen, de prijs per register is veel lager!)Kunnen Amerikanen niet tellen? MDA meldt op haar site dan wel 18, maar als je goed telt zijn het er origineel al 22. Daar komen dan nog 4 extended registers bij. Overigens heb ik Brett gevraagd de DVD’s niet op te sturen, omdat ik het orgel al gedownload had. Hij vertelde me dat hij het verplicht was te doen. Hij begreep het probleem van BTW en invoerrechten. Bij het Mollerorgel van Organ Expressions kwamen bij de € 38,- nog eens € 23,- aan kosten! Daar was geen downloadlink van. Dan kun je de postbode wel wegsturen, maar dan heb je nog niets. Het schijnt overigens zo te zijn dat het steekproefgewijs gaat, dus als je geluk hebt dan rol je er door zonder extra kosten.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 31 jan 2013 22:53

Re: Stem: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

dadero schreef:Mooi orgel. Ik heb er de laatste weken met veel plezier op gespeeld. Veel waar voor je geld. Het orgel staat te boek met 18 registers. Met de extended versie heb je er zelfs 26! (Gert moet dat in zijn lijst nog even bijstellen, de prijs per register is veel lager!)Kunnen Amerikanen niet tellen? MDA meldt op haar site dan wel 18, maar als je goed telt zijn het er origineel al 22.

Amerikanen kunnen heel goed tellen. Maar transmissies worden gewoonlijk niet meegeteld. Die 18 zijn de werkelijke registers, de 4 pedaalregisters waar (G.O) achter staat zijn transmissies vanuit het hoofdwerk.

Bespreking met demo's volgen morgen op deze zender 8-)

lds

Berichten: 22

Geregistreerd: 21 dec 2011 23:37

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 31 jan 2013 23:09

Re: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Ik heb dit orgel ook bij MDA besteld en geen extra kosten voor de BTW gehad.

Orgel is inderdaad de moeite waard! Ik moedig iedereen aan om dit orgel aan te schaffen en zodoende MDA aan te tonen dat het verstandiger is om veel orgels te verkopen met een relatief lage marge dan weinig met een relatief hoge marge.

Groeten en veel speelplezier.
Leo de Stigter.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 01 feb 2013 21:00

Re: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Dick Sanderman bespreekt deze set.
Hij geeft o.a. tips welke muziek je goed kwijt kunt op dit orgel. Verder speelt hij maar liefst 21 stukken.
Lees en luister: http://www.pcorgan.com/SampleSets1902StEucaire.html
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 feb 2013 13:45

Re: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Mooi gedaan weer, bedankt!!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 02 feb 2013 18:01

Re: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Hallo Dick,

Leuke recentie van het orgel. Zoals jij het orgel beschrijft zo ervaar ik het ook!

Waar ik zelf niet 100% uit kom is het gebruik van de beide zwelkasten. Zijn dit twee aparte zwelkasten of is het een zwelkast in een zwelkast (als je begrijpt wat ik bedoel)?

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 02 feb 2013 18:35

Re: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

pahasoft schreef:Hallo Dick,

Leuke recentie van het orgel. Zoals jij het orgel beschrijft zo ervaar ik het ook!

Waar ik zelf niet 100% uit kom is het gebruik van de beide zwelkasten. Zijn dit twee aparte zwelkasten of is het een zwelkast in een zwelkast (als je begrijpt wat ik bedoel)?

Mvg,
Paul.

Ik ken het orgel niet in real life, kan dus niet zeggen hoe de constructie is.
't Is geen gangbaar iets, die afzonderlijke zweltredes voor fonds en anches. Behalve bij improvisaties zijn de gebruiksmogelijkheden ook niet groot, lijkt me. Ik heb ze maar aan elkaar gekoppeld 8-)

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 02 feb 2013 20:20

Re: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Hallo Dick,

Bedankt voor je antwoord. Ik moet zeggen; mijn twee zwelpedalen zitten heel makkelijk naast elkaar en bedien ook tegelijk bij deze sampeset :)

Wel grappig dat het niet iets gangbaars is. Weer iets geleerd.

Met vriendelijke groeten,

Paul Haagsma.
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 04 feb 2013 02:00

Re: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Die twee zwelkasten zijn juist enorm handig bij een relatief klein orgel.
Bij elk Frans orgel van na +/- 1841 heeft elk werk tenminste twee lades. Op de ene lade staan de grondstemmen en op de andere de piepers en toeters. Deze tweede lade heeft een afsluiter die je met een trede kunt bedienen. Als een werk 'expressif' is dan staan beide lades gewoonlijk in één zwelkast. Dit mag allemaal inmiddels wel als bekend worden verondersteld.

Het handige van St-Eucaire is dat Mutin de beide lades een aparte zwelkast heeft gegeven. Daardoor krijg je min of meer een virtueel Positif en wordt het orgel nog veelzijdiger. De zwelkast met de grondstemmen zet je volledig open en de andere zwelkast gebruik je nu alleen. Ga er maar eens wat mee experimenteren; je kunt er verrassende dingen mee doen.
Avatar gebruiker

Berichten: 25

Geregistreerd: 22 feb 2013 19:42

Woonplaats: Apeldoorn

Bericht 26 apr 2013 11:37

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Gert schreef:
bijna alle stemmen klinken erg zacht, handmatige aanpassingen in de voicing zijn noodzakelijk.
Waarom zet je niet het totaal volume (Master Level) hoger?
Ik herinner me dat ik bij de vorige sampleset van Milan Salisbury schreef:
Zet na de installatie ook het volume (Menu Organ Settings / General Options / Master level adjust dB) op 10 dB, standaard staat hij namelijk op -10 dB, dit is veel te laag. Het lage 'standaard volume' is, volgens de producent, het gevolg van 'een optimalisatie voor 16 bit samples'.
Blijkbaar is dat ook hier het geval.


Hallo Gert,

Het door jou bedoelde menu item kan ik niet vinden (HW-dummie :oops: ) Wel kan ik via Gen Pref. - Audio outputs het Speaker level harder zetten. Dit is vast niet wat je bedoelt, want dit staat standaard al op 0
Graag een reactie.

Groet,
Jan
Groet,

Jan van den Brand
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com