Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 27 jun 2013 13:12

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Jan Wim schreef:Hoi Geert,

ik heb inmiddels geen muren meer :lol: :lol: :lol:



Was jij dat :lol: http://www.dordrecht.net/nieuws/2013-06 ... traat.html
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 jun 2013 13:31

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

:lol: :lol: :lol: :lol:

Cribo schreef:
Jan Wim schreef:Hoi Geert,

ik heb inmiddels geen muren meer :lol: :lol: :lol:



Was jij dat :lol: http://www.dordrecht.net/nieuws/2013-06 ... traat.html


Had nou toch die bass traps maar aangeschaft :lol: :lol: niet meer naar je vrouw luisteren Jan Wim :lol: :lol:

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jun 2013 15:00

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Geert schreef:Overigens adviseert prof Maier om altijd met het juiste volume te spelen; zijn ervaring is, dat reeds 1 dB verandering een andere beleving geeft. Gelukkig heb je voor de iPad nu een app DB-meter.... :roll:


En wat wordt er voor Arlesheim geadviseerd? Zie het plaatje voor de werkelijkheid op de orgelbank aldaar gemeten (het orgel is eigenlijk te groot voor die kerk of de winddruk te hoog).

Arme buren als je dat thuis gaat doen. :( :(
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 jun 2013 17:33

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Gaaf, Evert-Jan; die app bedoelde ik! Dat je dat zelf hebt kunnen ervaren daar... ook nog erop mogen spelen??

Jan-Wim, in Dordrecht durf ik niet meer te komen, met die vele HW-fanaten daar.........

Gelukkig heb jij nogal bouwkundig inzicht, dus jij zult wel extra maatregelen genomen hebben..... :oops:

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jun 2013 18:12

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Geert schreef:Gaaf, Evert-Jan; die app bedoelde ik! Dat je dat zelf hebt kunnen ervaren daar... ook nog erop mogen spelen??
Wel gekund maar niet gedaan; er waren genoeg anderen die beter speelden en dan kun je maar beter luisteren. Maar het orgel is met Tutti werkelijk hard daar.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 jun 2013 18:21

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Geert schreef:Gaaf, Evert-Jan; die app bedoelde ik! Dat je dat zelf hebt kunnen ervaren daar... ook nog erop mogen spelen??

Jan-Wim, in Dordrecht durf ik niet meer te komen, met die vele HW-fanaten daar.........

Gelukkig heb jij nogal bouwkundig inzicht, dus jij zult wel extra maatregelen genomen hebben..... :oops:

HG

Geert



Geert schreef: Jan-Wim, in Dordrecht durf ik niet meer te komen, met die vele HW-fanaten daar.........

ja maar je hebt hier ook gematigde HW-fanaten, zijn niet allemaal extremisten :lol: :lol: :lol: :lol:



gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 jun 2013 18:26

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Cribo schreef:
Jan Wim schreef:Hoi Geert,

ik heb inmiddels geen muren meer :lol: :lol: :lol:



Was jij dat :lol: http://www.dordrecht.net/nieuws/2013-06 ... traat.html


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ik was bij de buurman een HW demo aan het geven, en tijdens het bijtrekken van het register "Bombarde 128 voet"
ging het niet helemaal goed.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 27 jun 2013 19:37

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Dan heb jij wel hele goede boxen die tot 4 hertz gaan en dikke kabels. Was er toen ook geen stroomuitval in Dordrecht :lol: :lol:
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 jun 2013 23:01

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Dat heb je snel uitgerekend, Andre, die 4 Hz. Klopt vrij aardig......... :oops:

Deze kan Gert volgens mij bijna wel plaatsen bij orgellol.....

HG

Geert

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 11 jul 2013 20:26

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Even een vraagje, Is het programma ARC 2 ook te gebruiken met Hauptwerk 3.30?

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 jul 2013 21:26

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Hoi Willem

Dat kan prima. Heeft niets met de Hauptwerk versie te maken omdat je het geluid van Hauptwerk rearoute via Reaper.

Groet Jan

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 11 jul 2013 23:45

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Dag Jan.
Dus als ik het goed begrijp moet ook het programma Reaper worden aangekocht en worden geïnstalleerd om te kunnen werken met het programma ARC 2.
Ik vind ook niet zo gauw hoe je in Hauptwerk een plug-in kan toevoegen.
In B.V. cubase of Sibelius 7 gaat dat veel gemakkelijker.
Maar het zal wel aan mij liggen denk ik.

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 jul 2013 00:00

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

In Hauptwerk kan je ook geen plugin in voegen. Daar heb je een daw (digital audio workstation) programma zoals Reaper of Cubase voor nodig. Je moet het geluid van Hauptwerk in Reaper zien te krijgen. Dat kan via bijv. Asiorearoute (een driver van Reaper) of door bijv Reaper als vst instrument in een Reaper of Cubase track te plaatsen. In dezelfde track plaats je dan ook de Arc plugin.
Misschien een beetje lastig om draaiende te krijgen maar als het eenmaal goed geïnstalleerd is dan heb je er verder geen omkijken meer naar.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jul 2013 19:41

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Loosman schreef:..... of door bijv Reaper als vst instrument in een Reaper of Cubase track te plaatsen.

Deze tekst moet natuurlijk luiden: of door bijv Hauptwerk als vst instrument in een Reaper of Cubase track te plaatsen.

Op het Engelstalig forum is een topic geweest over "dropouts when using VST link and Reaper"
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=3&t=12142
De conclusie is dat HW als VST gebruiken even niet meer gedaan moet worden omdat HW dan audio dropouts geeft. Brett/Martin gaan dat verder onderzoeken.

Dus moet Jan's eerste advies gevolgd worden: ReaRoute gebruiken
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 jul 2013 19:52

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Hoi Evert Jan

Je hebt helemaal gelijk. Een niet opzettelijke schrijffout waardoor de zin een hele andere betekenis krijgt. :oops: :oops:
Uiteraard bedoelde ik Hauptwerk Vst.
Het vervelende is dat Mac os gebruikers zoals Fokko niet gebruik kunnen maken van rearoute. Zij zijn dus aangewezen op Hauptwerk Vst. Er zijn wel wat andere mogelijkheden zoals jackosx (freeware) de Mac equivalent van rearoute, of misschien ook rewire. Rewire zit ook in Reaper maar daarvan weet ik niet zeker of het met mac os werkt.
Misschien heeft iemand ervaring met jackosx of Rewire. :?: :?:

Groet Jan

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 17 jul 2013 20:54

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Hoi allen,
Kleine update voor de meelezers, ik heb jackosx wel geinstalleerd en een poging ondernomen, maar ik kreeg het zo snel niet werkend. Ik heb mijn poging gestaakt in verband met andere bezigheden - zoals gewoon even lekker orgelspelen ;) - wellicht na de vakantie periode kan ik hiermee verder.
Ik heb contact gehad met Brett en ben blij dat hij de VST functie aan nader onderzoek gaat onderwerpen. Maar dat kan nog wel wat geduld vergen. Zijn focus ligt nu op de release van Hauptwerk 4.1
Aanvulling: ik begreep van Brett dat in de diagnostic file in versie 4.1 (nog) meer configuratie informatie wordt verzameld. Dit zal de mogelijkheden voor support ongetwijfeld verbeteren.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jul 2013 21:04

Re: Hauptwerk, akoestiek en resonantie

Dag Jan,

ging mij natuurlijk niet om die fout maar om de problemen die kunnen optreden als je HW als VST gebruikt.
En de VST oplossing in HW zal zeker niet in die 4.1 versie zitten. Die is bevroren op bugfixes na.

Evert-Jan
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com