Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

illegale samplesets op Marktplaats

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 08 nov 2013 10:33

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Ik heb gisteravond direct met deze persoon gemaild, en had daar wat vragen gesteld over of het geen kopieën waren, en of het gewoon origineel was.
Ik heb geen antwoord gekregen, en zag vanmorgen dat de advertentie ineens weg was.

"Een gewaarschuwd mens telt voor twee in dit geval denk ik"

Berichten: 60

Geregistreerd: 09 mei 2012 08:51

Woonplaats: Katwijk

Bericht 08 nov 2013 11:37

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Het aantal aanbiedingen op de wel bekende veilingsite begint nu echt op te lopen. Wellicht is het het overwegen waard om op het forum de verkoop van onbeveiligde sets toe te staan. Zo heb je er nog een beetje grip op. Het zal me overigens niet verbazen als Zwolle en Caen v3 dongle beveiligd worden.
Groet,
Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 08 nov 2013 22:15

Re: illegale samplesets op Marktplaats

De betreffende persoon heeft niet gereageerd op mijn mail, en heeft inmiddels alle vier advertenties verwijdert.

Gr Folkert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 nov 2013 23:03

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Mooi, misschien blijft hij nu wat langer weg van MP
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 09 nov 2013 01:29

Re: illegale samplesets op Marktplaats

willem_g schreef:Het aantal aanbiedingen op de wel bekende veilingsite begint nu echt op te lopen. Wellicht is het het overwegen waard om op het forum de verkoop van onbeveiligde sets toe te staan. Zo heb je er nog een beetje grip op.
Groet,
Willem.


Sinds wanneer moeten wij hier op dit forum 'een beetje grip ' hebben op de verkoop van onbeveiligde sets?
Ik vind de hele discussie een beetje overtrokken raken. Beetje vromer dan de paus... Zullen we dan hier op het forum ook afspreken dat iedereen zijn boekenkast eens grondig kuist van alle gekopieerde bladmuziek? Blijven er weinig over denk ik...
Ik wil nog wel eens zien wie er nee zegt als een medeforumlid bijv een kopie van Utrecht aan hem/haar geeft...of zolang te leen geeft om hem op de eigen HWset uit te proberen. Dat risico loop je dus als je je sets niet beveiligd.

En nee: ik heb geen gekopieerde samplesets. Wel gekopieerde bladmuziek trouwens... :oops:

Als je je samplesets niet beveiligd dan moet je als producer niet klagen. Vraag me trouwens af of Jiri dit doet...
Mijn DVD box van de Laurens is nog ongebruikt. Moest Peter van CMO een week op wachten. Heeft hij dus alvast een kopie van zijn eigen Laurensversie bij mij er ook opgezet toen ik mijn Hw PC bij hem heb gekocht... Zo gemakkelijk is dat dus.

Als ik hem nu (origineel) verkoop met geldig (!) verkoopbewijs hier op het forum....?? Is er dan 'grip' op of ik niet mijn geinstalleerde set op mijn HW PC laat staan. :twisted: :?:


Hoop dat ieder begrijpt dat dit een prikkelende doch enigszins ludieke opmerking is...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 nov 2013 08:42

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Jos Biesheuvel schreef:
willem_g schreef:Het aantal aanbiedingen op de wel bekende veilingsite begint nu echt op te lopen. Wellicht is het het overwegen waard om op het forum de verkoop van onbeveiligde sets toe te staan. Zo heb je er nog een beetje grip op.
Groet,
Willem.


Sinds wanneer moeten wij hier op dit forum 'een beetje grip ' hebben op de verkoop van onbeveiligde sets?
Ik vind de hele discussie een beetje overtrokken raken. Beetje vromer dan de paus... Zullen we dan hier op het forum ook afspreken dat iedereen zijn boekenkast eens grondig kuist van alle gekopieerde bladmuziek? Blijven er weinig over denk ik...
Ik wil nog wel eens zien wie er nee zegt als een medeforumlid bijv een kopie van Utrecht aan hem/haar geeft...of zolang te leen geeft om hem op de eigen HWset uit te proberen. Dat risico loop je dus als je je sets niet beveiligd.

En nee: ik heb geen gekopieerde samplesets. Wel gekopieerde bladmuziek trouwens... :oops:

Als je je samplesets niet beveiligd dan moet je als producer niet klagen. Vraag me trouwens af of Jiri dit doet...
Mijn DVD box van de Laurens is nog ongebruikt. Moest Peter van CMO een week op wachten. Heeft hij dus alvast een kopie van zijn eigen Laurensversie bij mij er ook opgezet toen ik mijn Hw PC bij hem heb gekocht... Zo gemakkelijk is dat dus.

Als ik hem nu (origineel) verkoop met geldig (!) verkoopbewijs hier op het forum....?? Is er dan 'grip' op of ik niet mijn geinstalleerde set op mijn HW PC laat staan. :twisted: :?:


Hoop dat ieder begrijpt dat dit een prikkelende doch enigszins ludieke opmerking is...



Hoi Jos,

Een persoonlijke reactie van mij, wat uiteraard geen aanval op jou is, maar meer een onderbouwing, waarom ik met genoemde praktijken veel moeite heb.

Ik ben van mening, dat zodra er hier op dit forum melding gemaakt word( wat ook in dit geval aan de orde is/was) van goedkope gekopieerde samplesets, die worden aangeboden op mp, dit totaal niet door de beugel kan.

Dit heeft niks met vromer als de paus te maken.

Dit is gewoon diefstal, en volgens de Nederlandse wet is zowel de heler als de steler strafbaar.........

Het word " kopiëren" mag dan wat onschuldiger lijken, maar in wezen blijft het ordinaire diefstal.

Persoonlijk heb ik daar grote moeite mee, voordat een sampleset speelklaar is zit er echt een enorm aantal uren in verwerkt.

Dus bij elke vorm van diefstal word de producent benadeeld.

Wat zou er gebeuren als ik, een pinpas zou kopiëren, en geld van een rekening zou pinnen??
Dan benadeel ik ook iemand, en ben ik eveneens een dief, alleen dan word het als een veel ernstiger vergrijp gezien.



En ik zelf heb nog nooit bladmuziek gekopieerd, in mijn muziek kast is alles eerlijk betaald

Ook het " even lenen" van een komplete sampleset van iemand, om het even uit te proberen kan niet, hiervoor zijn de bedoelde demo's trials in het leven geroepen, om toch een oordeel voor je zelf te kunnen maken, of een sampleset je bevalt of niet.

Ik ben bang dat software kopiëren in het algemeen al zo is ingeburgerd, dat het eigenlijk als normaal moet worden
gezien?

En er is zelfs al dongle fraude , waardoor zelfs de beveiligde sets niet meer veilig zijn, incl illegale hauptwerk advanced versie.

Bret millan heeft hier al mee te maken gehad.




Misschien dat ik te ouderwets ben, maar ik kan het niet genuanceerder zien.

Ik hoop dat deze dan wel persoonlijke mening, eveneens prikkelend genoeg is :oops:

Gr.
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 09 nov 2013 09:37

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Goeie reactie Jan-Wim!

Ik probeer alleen maar te begrijpen waarom er op die zgn gekopieerde samplesets dan wel op marktplaats door verschillende mensen (lees HW fans/gebruikers) geboden wordt. . Er zullen maar weinig HW gebruikers in Nederland zijn die geen lid van dit forum zijn..... Begrijp je ;)
Ook is het dus nog steeds mogelijk een set officieel te kopen en na installatie evt voor jezelf een kopie maken en het origineel hier ( op het forum dus..) te verkopen. Ook niet oké lijkt me.
Ik viel een beetje over het woord 'grip' .
Straks wordt het nog. 'Begrip' ..... :)

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 nov 2013 11:09

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Sinds wanneer moeten wij hier op dit forum 'een beetje grip ' hebben op de verkoop van onbeveiligde sets?
Ik vind de hele discussie een beetje overtrokken raken. Beetje vromer dan de paus... Zullen we dan hier op het forum ook afspreken dat iedereen zijn boekenkast eens grondig kuist van alle gekopieerde bladmuziek? Blijven er weinig over denk ik...
Jos, ik begrijp wat je bedoeld maar je redenering klopt van geen kant:
1) je vind het kopiëren van bladmuziek blijkbaar niet zo erg fout.
2) je maakt ook geen onderscheid tussen het kopiëren (wat al fout is) en het ook nog verkopen (wat nog veel fouter is).
3) het feit dat 'foute dingen' gebeuren (of zelfs vaak) is geen enkele reden om het daarna niet meer 'fout' te noemen.

Illegaal bladmuziek kopiëren is erg fout.
Illegaal gekopieerde bladmuziek verkopen is nog veel fouter.
Illegaal samplesets kopiëren is erg fout.
Illegaal gekopieerde samplesets verkopen is nog veel fouter.

In een ding ben ik het met je eens: Het zou wel beter zijn dat de producenten hun software beter beveiligen zodat het niet zomaar te kopiëren is.

Ook is het dus nog steeds mogelijk een set officieel te kopen en na installatie evt voor jezelf een kopie maken en het origineel hier ( op het forum dus..) te verkopen. Ook niet oké lijkt me.
Inderdaad, daarom wil ik niet dat er op dit forum 'onbeveiligde' samplesets te koop worden aangeboden.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 09 nov 2013 11:30

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Blijkbaar is het moeilijk voor mij om via tekst een boodschap over te brengen. (ja, je moet altijd de fout eerst bij jezelf zoeken..)

Alles illegaal kopieren is fout. Mee eens.
Gekopieerde bladmuziek dus ook. ( ben ooit een arme student geweest vandaar..... :? . Trouwens tegenwoordig is al deze muziek auteursrechtenvrij. Denk maar aan IMSLP archive)
Ik maak geen onderscheid tussen kopieren en kopien verkopen.... Fout is fout lijkt me nml...

Probeer alleen duidelijk te maken dat die hele illegale praktijk dus door zgn HW liefhebbers (en die zitten meestal ook op dit forum) zelf in het leven wordt geroepen. En dat je dáár dus geen 'grip' op zult krijgen. De mens is van nature geneigd tot alle kwaad.....enz enz

eindelijk weer eens een beetje actie hier op dat forum.. :lol:
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 09 nov 2013 15:53

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Jos Biesheuvel schreef:Gekopieerde bladmuziek dus ook. ( ben ooit een arme student geweest vandaar..... :? . Trouwens tegenwoordig is al deze muziek auteursrechtenvrij. Denk maar aan IMSLP archive):

Auteursrechtenvrij is bladmuziek pas 70 jaar na het overlijden van de componist dan wel 70 jaar nadat een rechtspersoon de muziek heeft geregistreerd.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 nov 2013 16:47

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Geheel off-topic natuurlijk, maar, Dick, mag ik als zeer amateuritisch orgelspeler, nog even zeggen, dat ik jouw "romantische' psalmbewerkingen ontzettend mooi vind klinken, en dat met zulke eenvoudige middelen......heel hartelijk bedankt hiervoor, en ik ga zeker nog eens naar jouw andere uitgaven kijken!

Oja, en omdat ik het omslaan tijdens het spelen maar niet onder de knie krijg, heb ik van de meeste nummers 1 blz gekopieerd.............

Maar is volledig voor eigen gebruik natuurlijk!!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 09 nov 2013 19:48

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Dick schreef:
Jos Biesheuvel schreef:Gekopieerde bladmuziek dus ook. ( ben ooit een arme student geweest vandaar..... :? . Trouwens tegenwoordig is al deze muziek auteursrechtenvrij. Denk maar aan IMSLP archive):

Auteursrechtenvrij is bladmuziek pas 70 jaar na het overlijden van de componist dan wel 70 jaar nadat een rechtspersoon de muziek heeft geregistreerd.


Precies!Dat bedoel ik maar....Bach t/m widor zijn dus gewoon vrij verkrijgbaar
Heb jou muziek trouwens allemaal netjes betaald bij Den Hertog hoor :D
Zit met smart te wachten op Psalmen deel 10...

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 09 nov 2013 22:05

Re: illegale samplesets op Marktplaats

We dwalen een beetje af.
Ik ben het helemaal met de sprekers eens maar...
De producent van sample sets heeft ook zijn verantwoordelijkheid.
Ik wil nog niet spreken over aanleiding geven tot diefstal.
Maar als je als producent zegt ik heb het geld er niet voor over om
mijn sample sets te beveiligen, je er van uit moet gaan dat dit gaat gebeuren.
En of het dan onze taak is hier over te waken, dat weet ik niet.

Groet,
Dirk

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 09 nov 2013 22:17

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Ik geloof niet dat het voor Jiri Zurek een geldkwestie is om zijn sets niet te beveiligen. Ik geloof dat het eerder een principekwestie is of idealisme. Dom? Ik weet het niet. Er zijn ook HW-gebruikers die pertinent geen beveiligde sets willen kopen. Net zoals er ook consumenten zijn die geen beveiligde eboeken of muziek willen kopen. Dus het levert hem ook weer extra omzet op.

Is het onze verantwoordelijkheid om deze diefstal te voorkomen? Dat denk ik niet. Maar enige sociale controle is nooit weg. Juist daarom zou ik het toejuichen als niet-beveiligde sets juist wel via dit forum verhandeld kunnen worden. Want hier kennen we elkaar vrij goed. En gaat er toch een keer iets mis, dan vind ik niet dat Gert daar verantwoordelijk voor is.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 09 nov 2013 22:56

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Gerrit schreef:Juist daarom zou ik het toejuichen als niet-beveiligde sets juist wel via dit forum verhandeld kunnen worden.


Hallo Gerrit en anderen,

Ik heb deze hele discussie gelezen en dit is ondanks de treurige ontwikkelingen toch een erg interessant onderwerp.
Om de verkoop / het ter beschikking stellen van legale sets in de kiem te smoren kan de bouwer de set op dit moment beveiligen met een dongle. Wellicht moet in de toekomst worden gewerkt met een username en password incl. reponsecode zoals bijvoorbeeld bij de software van Adobe/Microsoft. Deze wordt dan na invoer tijdens de installatie van de set online gecheckt op juistheid (offline kan technisch ook) en kan derhalve maar op één PC (met één machine-ID / IP-adres) worden geinstalleerd. Dit zijn goede beveiligingsopties voor hun producten, want in beide gevallen moet de leverancier bij verkoop de dongle (of code in de toekomst ?) gaan omzetten.

Ik zeg HUN producten. Want wat niet uit de discussie blijkt is dat de fysieke sample-set na aankoop GEEN eigendom is van de koper. En dat wordt nog vaak gedacht: als ik de set koop ben ik ook gelijk eigenaar ervan en kan ik ermee doen en laten wat ik wil. NEE. De koper koopt een persoonlijke licentie, een vrijwaring om de set te installeren en te gebruiken. Als hij/zij de set (lees: licentie) wil verkopen wil moet in de meeste gevallen toestemming worden gevraagd aan de supplier: degene die de set heeft ontwikkeld. Deze toestemming zal per email worden verstrekt en dat is, naast het kunnen overleggen van een aankoopnota, een goed middel om bij deze Marktplaats-verkopers te checken of ze legitieme producten verkopen of niet. Daarnaast kan je van deze praktijken melding doen bij de BSA, de Software Alliance. Zij zijn belast met de opsporing van illegale vermarkte software.

Groet,
Danny

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 nov 2013 15:20

Re: illegale samplesets op Marktplaats

dkoschinski schreef:Ik zeg HUN producten. Want wat niet uit de discussie blijkt is dat de fysieke sample-set na aankoop GEEN eigendom is van de koper. En dat wordt nog vaak gedacht: als ik de set koop ben ik ook gelijk eigenaar ervan en kan ik ermee doen en laten wat ik wil. NEE. De koper koopt een persoonlijke licentie, een vrijwaring om de set te installeren en te gebruiken. Als hij/zij de set (lees: licentie) wil verkopen wil moet in de meeste gevallen toestemming worden gevraagd aan de supplier: degene die de set heeft ontwikkeld.

Je loopt een beetje achter, Danny! Wat jij hier beschrijft, is volgens de Europese rechter in strijd met Europese regelgeving. Je bent als koper wel degelijk eigenaar en verkopen mag zonder toestemming, ook als de licentie anders bepaalt. Want dergelijke bepalingen zijn onwettig en daarom ongeldig.

Lees maar eens:
viewtopic.php?f=6&t=467#p6469
viewtopic.php?f=2&t=1041
viewtopic.php?f=6&t=1293
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 10 nov 2013 15:35

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Gerrit schreef:Wat jij hier beschrijft, is volgens de Europese rechter in strijd met Europese regelgeving. Je bent als koper wel degelijk eigenaar en verkopen mag zonder toestemming, ook als de licentie anders bepaalt. Want dergelijke bepalingen zijn onwettig en daarom ongeldig.


En dan heb ik gelezen dat p. Maier /OganArt van mening is dat de EU richtlijn betrekking heeft op programma's. Zijn samplesets beschouwt hij als datapakket dat niet onder de EU richtlijn zou vallen en dus wel onder de licentievoorwaarden.
Het gaat mijn pet even te boven.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 10 nov 2013 23:16

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Gerrit schreef:Je bent als koper wel degelijk eigenaar en verkopen mag zonder toestemming, ook als de licentie anders bepaalt. Want dergelijke bepalingen zijn onwettig en daarom ongeldig.


Even de definitie van 'licentie' nader beschreven om misverstanden uit de wereld te helpen. Hieruit blijkt heel duidelijk dat de ontwikkelaar van het product het auteursrecht behoudt / eignenaar blijft van het intellectuele goed:

Licentie
Als de maker zelf het auteursrecht wil blijven houden over zijn werk, kan hij volstaan met het geven van een licentie (= toestemming). Dat wil zeggen dat hij alleen toestemming geeft zijn werk op een bepaalde manier en/of voor een bepaalde termijn en/of in een bepaald (geografisch) gebied openbaar te maken of te verveelvoudigen. Het auteursrecht blijft daarbij in handen van de maker. Een licentie kan zowel schriftelijk als mondeling worden verleend. Schriftelijke vastlegging is wel beter, omdat dan makkelijker na te gaan is wat er precies is afgesproken.
Een belangrijk onderscheid is die tussen de exclusieve en de niet-exclusieve licentie. Bij de exclusieve licentie is alleen de licentienemer bevoegd om het werk op de afgesproken manier te gebruiken. Bij een niet-exclusieve licentie kan de auteursrechthebbende dezelfde rechten ook aan anderen licenseren.

Open licentie
U kunt ervoor kiezen uw werk te voorzien van een open licentie. Daarmee behoudt u al uw rechten als maker maar geeft u aan anderen vooraf toestemming om uw werk te gebruiken op de manieren die u kiest. U kunt bijvoorbeeld bepalen dat uw werk vrij gebruikt of met anderen gedeeld mag worden, zolang het gebruik maar niet commercieel is. Of u kunt uw werk vrijgeven voor bewerking door anderen zodat zij kunnen 'voortborduren' op uw werk, op voorwaarde dat de bewerkingen ook weer onder dezelfde licentie voor anderen beschikbaar worden gesteld.
Hiervoor is een aantal standaardlicenties ontwikkeld die u kunt vinden op de website van Creative Commons. Creative Commons is een internationaal project, opgezet om de vrije verspreiding van kennis en informatie te bevorderen. De licenties op de Nederlandse website van Creative Commons zijn zo opgesteld dat ze in lijn zijn met de Nederlandse auteursrechtwetgeving.


Ik lees nergens dat wanneer iemand een sampleset koopt (een licentie aanschaft om deze te mogen gebruiken) ook eigenaar wordt van het product. De maker van de set blijft alle rechten (en dus ook het eigendomsrecht / intellectueel eigendom) behouden (zie ook hier: http://www.it-notaris.nl/269/auteursrecht-op-software). Dit staat overigens los van het al dan niet mogen doorverkopen. Als de rechter bepaald heeft dat de licentie mag worden doorverkocht: het zij zo.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 11 nov 2013 11:33

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Danny, in jouw citaat gaat het over het intellectueel eigendom, oftewel het auteursrecht. Natuurlijk blijft dat bij de maker. Maar de uitspraak van de rechter gaat over het gewone eigendomsrecht van het product. Vergelijk het met een boek. Als ik een boek koop, is dat boek mijn eigendom. Maar het auteursrecht is nog steeds van de schrijver of uitgever. Ik mag met het boek doen wat ik wil, behalve kopiëren en verspreiden. Ook mijn auto mag ik doorverkopen, maar niet namaken. Zo is het dus ook met gekochte software. Ik mag er mee doen wat ik wil, ook verkopen. Daar heeft de maker niets meer over te zeggen. Ik mag het alleen niet kopiëren en verspreiden.

Maar veel licenties stellen dat ook dat gewone eigendomsrecht bij de maker blijft. Je zou dat kunnen noemen: een soort huur voor onbepaalde tijd tegen een vast bedrag vooraf. Maar dat is dus onwettig, volgens de rechter. Die heeft gezegd: een vast bedrag en onbepaalde tijd betekent koop en dus eigendomsoverdracht. Onderscheid maken tussen licentie en product is in zulke gevallen volgens de rechter onzinnig.

Wil een maker niet dat zijn product wordt doorverkocht, dan moet hij de licentie dus een beperkte tijdsduur geven, die eventueel tegen bijbetaling verlengd kan worden. Dan is het echt huur. En dan kun je als klant het product en/of de licentie niet meer doorverkopen. Want het is jouw eigendom niet.

Het zou me dan ook niet verbazen als we op termijn in HW-land naar een dergelijk systeem toegaan. Dan koop je dus geen samplesets meer, maar huur je ze. Alleen moet er dan wel eerst een ander beveiligingssysteem komen, want met de huidige dongle is dit technisch niet mogelijk.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 02 dec 2013 12:57

Re: illegale samplesets op Marktplaats

En daar is tie weer, onze Marco uit Wageningen heet nu Marcel, drie dagen actief :D : link
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 02 dec 2013 20:40

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Er wordt goed op geboden. :)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 dec 2013 21:48

Re: illegale samplesets op Marktplaats

gjschipper schreef:Er wordt goed op geboden. :)
Utrecht: € 590,00; meer dan de sampleset in de winkel kost. :o :o

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 dec 2013 22:02

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Evert-Jan schreef:
gjschipper schreef:Er wordt goed op geboden. :)
Utrecht: € 590,00; meer dan de sampleset in de winkel kost. :o :o



ja ik dacht niet te gierig bieden :lol: :lol: :lol: had ook al een bod van 89.000 euro uitgebracht, maar deze werd subiet verwijderd.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2014 17:02

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Hij is er weer: Marco uit Wageningen heette ook een keer Marcel, en nu Martin. Is twee dagen actief
Rotterdam en Utrecht zijn in de aanbieding ..............

Berichten: 36

Geregistreerd: 09 aug 2012 18:47

Woonplaats: Rhenen

Bericht 18 apr 2014 18:54

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Is al weer verdwenen ook...
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com