Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Instellen presets

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2014 01:17

Instellen presets

Hallo,

Ik heb een vraagje: kan iemand mij uitleggen hoe ik aan een registerknop een vaste combinatie toewijs?
Ik wil graag aan 1 knop een plenum "hangen", aan een volgende knop de tongen en aan weer een andere de fluiten.
Dat koppelen aan de registerknop gaat me wel lukken, gaat er mij om hoe ik in HW dergelijke combinaties toe wijs aan een knopje dat ik dan d.m.v. midi/register kan aan- en uitzetten.

Heb al zitten rommelen in steppers e.d. maar zodra ik dan een andere combinatie wil bijtrekken gaat de 1e uit en dat is niet de bedoeling.

m.vr.gr.

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 maart 2014 09:32

Re: Instellen presets

Hier kun je het beste de Master Generals voor gebruiken

Ga in het menu naar View>>Large control panels>>registration.

Onderin het schermpje wat verschijnt, klik op "setter". Deze knop krijgt een gele kleur en is nu geactiveerd

Registreer het plenum, en achter "Master Gen" klik je op knop 1.
Registreer de tongwerken, en achter "Master Gen" klik je op knop 2.
Registreer de fluiten, en achter "Master Gen" klik je op knop 3.

Klik opnieuw op "setter" om deze te deactiveren. Vergeet je dit, dan schrijf je de registratie over iedere keer wanneer je opnieuw een Master General gebruikt.

Tenslotte kun je dus rechtsklikken en "autodetect" om de Master General toe te wijzen aan een registerknop.
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 04 maart 2014 09:39

Re: Instellen presets

hoi Andre,
wil je dat voor een specifieke sampleset gebruiken ?

groet

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 maart 2014 09:59

Re: Instellen presets

Wil je er bij registreren, bijv dat je het plenum al open hebt staan maar de tongwerken erbij wilt, dan moet je de "Scoped" knoppen gebruiken.

Ga in het menu naar View>>Large control panels>>registration.

Onderin het schermpje wat verschijnt, klik op "scoped". Deze knop krijgt een gele kleur en is nu geactiveerd

Registreer het plenum, en achter "Scoped" klik je op knop A1.
Registreer de tongwerken (plenum weer af), en achter "Scoped" klik je op knop A2.
Registreer de fluiten (tongwerken weer af), en achter "Scoped" klik je op knop A3.

Klik opnieuw op "Scoped" om deze te deactiveren.

Hiermee heb je Hauptwerk verteld op welke registers de Scoped knoppen betrekking hebben. Nu moet je Hauptwerk nog laten weten wat hij er precies mee moet doen: moeten deze registers aan of juist uit als je op de betreffende "scoped" knop drukt?

In jouw geval kun je simpelweg alle registers inschakelen die je zojuist hebt geprogrammeerd, dus plenum+fluiten+tongwerken.
Activeer de knop "setter".
Klik op de knoppen A1, A2 en A3.
Deactiveer de knop "setter".

Tenslotte kun je ook hier weer rechtsklikken en "autodetect" om de Scoped knop toe te wijzen aan een registerknop.

Merk op dat je dus andere "Scoped" knoppen nodig zult hebben om plenum/tongwerken/fluiten weer uit te schakelen. Dit zou in HW v4.1verbeterd moeten zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 maart 2014 09:21

Re: Instellen presets

Thnx voor de tips, ga er vanavond even mee expirimenteren
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 maart 2014 12:28

Re: Instellen presets

Hallo,

Gisteravond een poosje aan het klooien geweest, maar ik zal wel ergens iets verkeerd doen.
Krijg het niet voor elkaar. Iemand een uitleg voor dummies :-) ?
Of met een plaatje er bij? Scoped lijkt niet te reageren.

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 maart 2014 12:35

Re: Instellen presets

Hi Andre, op welk punt gaat het mis?

Krijg je de master generals wel geprogrammeerd? Dat is eenvoudiger - niet wat je uiteindelijk wilt waarschijnlijk, maar als dat lukt, dan moet het met de scoped knoppen ook lukken.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 maart 2014 21:10

Re: Instellen presets

MG is wel een keer gelukt,maar daana werkte het weer niet, of met een andere registratie. Ik zal wel iets verkeerd doen qua volgorde, heb de aanwijzingen opgevolgd, want ik heb het idee dat ik ergens een stapje mis, vergeet, oversla.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 maart 2014 21:29

Re: Instellen presets

Hoe gebruik je de setter knop? Zet je die aan voordat je de registratie toe gaat wijzen en weer uit nadat je de registratie toegewezen hebt? Laat je de setter knop aanstaan dan gaat het niet werken.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com