Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

benaming wijzigen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 10 mei 2014 14:20

benaming wijzigen

L.S.,

Waar haalt Hauptwerk het overzicht van de te laden orgels vandaan ? Uit de map OrganDefinitions ?

Zijn de benamingen te wijzigen ? bijv. 'ArpSchnitger-Cappel' in 'Cappel' ?

Zijn deze ook te dupliceren met een ander naam ? bijv. ArpSchnitger-Cappel naar Cappel, zodat de betreffende sampleset gezocht kan worden op bouwer en plaats en ook nog bijv. op leverancier ?

En nog een andere vraag : sommige samplesets eindigen op hbx zoals 'ArpSchnitger-Cappel.Organ_Hauptwerk_hbx' en sommigen op xml zoals 'Utrecht Dom - Surround v.2.Organ_Hauptwerk.xml'. Wat is het verschil ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met de vriendelijke groeten van een Hauptwerk-fan,
Teun.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 10 mei 2014 18:18

Re: benaming wijzigen

Hallo Teun,

Mits niet beveiligd kan je de benamingen in de lijst veranderen in de ODF. Cappel is van MDA en is dus, zover ik weet, niet te wijzigen.

.Hbx bestanden zijn beveiligd en .XML zijn "open" dus zijn te wijzigen.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 10 mei 2014 19:44

Re: benaming wijzigen

Dag Teun,

In de map Hauptwerk/HauptwerkSampleSetsAndComponents/OrganDefinitions staan de bestanden die je op je scherm krijgt als je een orgel wilt laden.
Je kunt met die bestandsnamen doen wat je wilt, als de alles achter de . (.Organ_Hauptwerk_xml) maar ongemoeid laat. Meestal zie je dat helemaal niet in de Windows Verkenner en kan er dus ook niets verkeerd gaan.

Als er 'orgels' in deze map staan die je helemaal niet wilt (zoals de polyfonie-test orgels) kun je ze gewoon weggooien. Ik heb zelf van al mijn orgels (ook de beveiligde) de bestandsnamen aangepast.

Succes,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 10 mei 2014 20:11

Re: benaming wijzigen

Bedankt voor jullie antwoord, maar wil ook graag een antwoord op de copy-mogelijkheid. Ik vermoed dat, gezien de antwoorden op de benamingsmogelijkheden, dit wel mogelijkheid zal zijn. Zie ik dat goed?
Teun.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 15 mei 2014 13:16

Re: benaming wijzigen

Anton Heger schreef:Je kunt met die bestandsnamen doen wat je wilt, als de alles achter de . (.Organ_Hauptwerk_xml) maar ongemoeid laat.


Hallo Anton,

Het werkt, maar het enige nadeel is dat ie het orgel overnieuw gaat laden, maar daar is mee te leven.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com