Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aad M stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 14

Geregistreerd: 07 maart 2015 20:34

Bericht 19 mei 2015 19:18

Aad M stelt zich voor

Ook ik ben met het Hauptwerkvirus besmet geraakt en heb mijn Eminent verkocht om door een zelfbouworgel te vervangen.
Hoewel ik het een volgende keer toch weer anders zou doen ben ik best wel een beetje trots op het resultaat en speel weer met zeer veel plezier. Inwendig staat er een redelijke computer die binnenkort wordt vervangen door een topper met 32GB. 2 actieve Adam A7 monitoren en voor de surround 2 zuilen op een aparte versterker, daarnaast nog een REL subwoofer. Ik heb gekozen voor 2 -12inch touchscreens, op zich werkt dat goed hoewel ze bij enkele simpelste en het zonnetje door het raam soms slecht zijn te lezen. Het finetunen van Hauptwerk is een proces wat stukje bij beetje geleerd moet worden en daar is dit forum ook een hulpmiddel bij.

Update december 2020: Inmiddels een jaar of vijf verder, met de gebruikerservaring die ik heb opgedaan een nieuw orgel gebouwd. Er staat nu een i7 computer in met een snelle SSD en 64 GB, een goede M-audio externe geluidskaart met 6 uitgaande kanalen en ik ben heel erg blij met de sampleset van de grote Muller in Haarlem!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Aad M op 07 dec 2020 14:40, in totaal 3 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 138

Geregistreerd: 13 dec 2014 20:43

Woonplaats: Sint Maartensdijk

Bericht 19 mei 2015 21:51

Re: Aad M stelt zich voor

Ziet er goed uit hoor ;)

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 19 mei 2015 21:55

Re: Aad M stelt zich voor

Dat ziet er netjes uit, lijkt me een rustig meubel in de woonkamer. Wat voor klavieren zijn het?

Berichten: 14

Geregistreerd: 07 maart 2015 20:34

Bericht 19 mei 2015 22:04

Re: Aad M stelt zich voor

Ik heb de Fatar TP60 klavieren gebruikt. Wilde graag de houten klavieren hebben maar die hebben een levertijd van 4 maanden en dat duurde me te lang.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 19 mei 2015 22:05

Re: Aad M stelt zich voor

Staat je muziek nou dwars, of je orgel? :-)

Ziet er goed uit, veel speelplezier en welkom op het forum.
Wat zou je b.v. anders doen als je nog een keer een zelfbouwproject zou doen?

groet

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 mei 2015 22:40

Re: Aad M stelt zich voor

Inderdaad een heel mooi strak meubel.
Ik ben met een soort gelijk ontwerp bezig. Staan jouw beeldschermen iets naar binnen gedraaid? Ik kan het niet goed zien op de foto. Zo ja, zie je dan wel je hele scherm. Ik heb 17 inch schermen en dacht eraan om aan de binnenzijden, dus aan de kanten van de lessenaar, een uitsparing te maken voor mijn beeldschermen maar dat vind ik eigenlijk weer niet mooi. Ik ben er dus nog niet helemaal uit.

Groet en veel speelplezier,
Bram

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 mei 2015 08:01

Re: Aad M stelt zich voor

Aad M schreef:Ik heb de Fatar TP60 klavieren gebruikt. Wilde graag de houten klavieren hebben maar die hebben een levertijd van 4 maanden en dat duurde me te lang.



Hallo Aad,

Volgens mij is dit onzin een levertijd van 4 maanden. Ik weet niet waar je dat gevraagd heb, maar ik heb de houten altijd op voorraad en heb nu een nieuwe bestelling lopen en dat is 2 maanden levertijd (en dat is lang voor Fatar).
Je moet wel grotere hoeveelheden tegelijk kopen anders is het niet rendabel.

mvg

André Bovenschen

Berichten: 14

Geregistreerd: 07 maart 2015 20:34

Bericht 20 mei 2015 16:04

Re: Aad M stelt zich voor

Wat ik anders zou doen? Eigenlijk alleen de touchscreens. Ik zou ze hoger plaatsen, meer op ooghoogte. Ik heb 12 inch gebruikt omdat ik een compact orgel wilde bouwen en dat is gelukt maar de screens zitten niet ideaal. Voor de rest ben ik eigenlijk een zeer tevreden mens.

Berichten: 14

Geregistreerd: 07 maart 2015 20:34

Bericht 20 mei 2015 16:08

Re: Aad M stelt zich voor

André, ik heb de klavieren bij Noordander gekocht en die vertelde dat de Italianen problemen hebben met de productie i.v.m. de levering van bepaalde houtsoorten (invoerquotum o.i.d.).

Berichten: 14

Geregistreerd: 07 maart 2015 20:34

Bericht 20 mei 2015 16:11

Re: Aad M stelt zich voor

Bram, bedankt voor het compliment. Ik heb de schermen inderdaad iets naar binnen gedraaid, dat geeft minder reflectie maar ik kan toch het gehele scherm zien.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 mei 2015 19:33

Re: Aad M stelt zich voor

Aad M schreef:André, ik heb de klavieren bij Noordander gekocht en die vertelde dat de Italianen problemen hebben met de productie i.v.m. de levering van bepaalde houtsoorten (invoerquotum o.i.d.).


Jammer dat je dan niet even verder gebeld hebt, dan had je houten klavieren gehad. Maar goed dat is achteraf.
Er is wel wat vertraging bij de Fatar, maar de hoeveelheden Ebben die ze gebruiken kan geen probleem geven met quotum.
De andere houtsoorten zijn gewoon vrij verhandelbaar. Een van de vertragingen is dat ze in de zomer 3 weken reces hebben.

Je hebt wel een mooi en lekker rustig ontwerp. Het witte speakerdoek valt niet erg op, ik denk dat de meeste het niet eens gezien hebben.

mvg

André

Berichten: 14

Geregistreerd: 07 maart 2015 20:34

Bericht 02 aug 2016 17:12

Re: Aad M stelt zich voor

Ik bespeel het orgel al weer een tijdje en ben zeer tevreden. Ik heb de mogelijkheid gekregen om de klavieren alsnog om te wisselen voor de houten klavieren, dat heb ik gedaan en daar heb ik geen spijt van, ze spelen veel beter, de toedruk is wat zwaarden en het voelt allemaal een stukje degelijker aan. Ik heb momenteel de volgende sampelsets: Schnitger Zwolle, Velosovo, Van Dam Tholen, Anloo, Zurek V5, Steendam Apeldoorn, Utrecht en nog wat demo's.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 02 aug 2016 22:49

Re: Aad M stelt zich voor

Mooi hoor!!!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 03 aug 2016 19:32

Re: Aad M stelt zich voor

Mooie klavieren Aad. Ik heb dezelfde en ben er dik tevreden mee.
Ben zelf ook een klavarspeler. Veel speelplezier!

Groeten, Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 12 aug 2016 18:03

Re: Aad M stelt zich voor

Ben zelf ook een klavarspeler.

Oh ja, nu begrijp ik waarom je de 1e foto 90 graden heb gedraaid. :D .... De notenschrift orgelspelers zijn natuurlijk gewend aan horizontale notenbalken.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 12 aug 2016 19:28

Re: Aad M stelt zich voor

Mooi orgel Aad!
Heb je er ook een bouwtekening van?
Ik had ook zoiets in gedachten, maar dan met tablets en andere speakers.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com