Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1962 Steinmeyer - St. Magnus in Marktoberdorf (31/II+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 nov 2015 10:45

1962 Steinmeyer - St. Magnus in Marktoberdorf (31/II+P)

Pipeloops heeft een nieuwe sampleset uitgebracht.
Het betreft hier het zgn. Laurentiusorgel in de kathedraal St. Lorenz in Nürnberg, en dat via het Kultur- und Orgelzentrum in Valley in 2008 naar de kerk in Marktoberdorf is verkocht. De oude, grote speeltafel uit de kathedraal (uit 1936-1937) bleef in het museum in Valley achter. Deze is gemidificeerd en men kan nu middels Hauptwerk en deze sampleset deze speeltafel gebruiken om het Laurentiusorgel in het museum ten gehore te brengen.

Zie http://www.pipeloops.com/product_info.php?products_id=50 en http://lampl-orgelzentrum.com/HTML/Orgeln_In_der_Zollinger_Halle_St._Lorenz_Zentraler_Spieltisch.htm


Demo versie: je kunt de hele set downloaden en dan alle registers uittesten tot max. 5 tegelijk. Als je meer registers probeert, valt het geluid periodiek stil.

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 24 nov 2015 22:02

Re: 1962 Steinmeyer - St. Magnus in Marktoberdorf (31/II+P)

Het blijft een prima demo concept, alle register te proberen. Goed te testen in kleine combinaties tot 5 stemmen. Grotere registraties worden periodiek onderbroken.

Van het orgel wordt ik niet warm, ook niet van de galm afhandeling. Het zelfde probleem als met de Oberlinger set. Een soort blikkerige waas klinkt over alles heen.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 25 nov 2015 23:03

Re: 1962 Steinmeyer - St. Magnus in Marktoberdorf (31/II+P)

Dit "in-blik-klinkende-geluid" ( mijn waarneming) lijkt erg veel op het geluid van de Johannus "Live" .....
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 nov 2015 23:48

Re: 1962 Steinmeyer - St. Magnus in Marktoberdorf (31/II+P)

Martijn70 schreef:Van het orgel wordt ik niet warm, ook niet van de galm afhandeling. Het zelfde probleem als met de Oberlinger set. Een soort blikkerige waas klinkt over alles heen.

Veroorzaakt door het proces van verwijdering van de ruis?? Dan zit het in elke set.
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 26 nov 2015 00:45

Re: 1962 Steinmeyer - St. Magnus in Marktoberdorf (31/II+P)

Evert-Jan schreef:Veroorzaakt door het proces van verwijdering van de ruis?? Dan zit het in elke set.


Nee, daar ligt het niet aan denk ik, want de denoising van deze set is best wel OK. Sterker nog: het totaalgeluid van deze set is veel beter dan voorgaande sets van Pipeloops. Het is wellicht meer te wijten aan het proces van het aanmaken van korte releases die in volume-verhouding niet goed genoeg overeenkomen/ mengen met de lange releases. Maar dat is mijn bescheiden mening, ik weet immers niet hoe de kortere releases zijn aangemaakt en bewerkt. Normaliter zouden ze optimaal moeten mengen met de rest zodat je geen neven-effecten hoort. Zo'n ongewenst neven-effect valt het in dit geval meeste op bij de aliquoten registers waarvan dit orgel er nogal wat heeft (Quint, terts, e.d.).

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2016 13:44

Re: 1962 Steinmeyer - St. Magnus in Marktoberdorf (31/II+P)

Voor deze sampleset is een update uitgekomen. O.a. de releases zouden verbeterd zijn.

Zie http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=14871 voor de release notes in detail.
Website: http://www.pipeloops.com/product_info.php?cPath=22&products_id=50

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com