Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 21 feb 2015 17:12

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Een halve haarlem.. Het klinkt alsof je een halve rookworst besteld bij de Hema.
"Doe mij maar een halve Haarlem"
Had u er nog mosterd bij gewenst?

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 21 feb 2015 19:05

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Roland schrijft:
Een halve haarlem.. Het klinkt alsof je een halve rookworst besteld bij de Hema.
"Doe mij maar een halve Haarlem"
Had u er nog mosterd bij gewenst?

Deze worst is veel te groot en kost 750 euro.
Waarom zou ik heel veel geld uitgeven voor een hele worst als ik die toch nooit op kan?
Dan bestel ik bij de slager inderdaad een onsje minder.
En die leverancier doet dat dan ook want zijn klant is belangrijk voor hem.
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 27 feb 2015 10:00

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Is er al iets meer bekend over de planning wanneer de surround-versie beschikbaar komt? Nog voor de lente, voor de zomer? Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Het is voor mij het ultieme orgel.
Ik hoop niet dat ze bij Voxus teleurgesteld zijn door de reacties tot nu toe en dat ze zeer gemotiveerd zijn om de surroundversie snel beschikbaar te hebben! Met Tholen in het achterhoofd ben ik nog steeds positief gestemd!

groeten,
Peter

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 27 feb 2015 13:40

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

En áls ze dan al snel op de helft van het orgel zijn...
Kunnen ze die alvast uitbrengen :-)

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 27 feb 2015 13:49

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

pdejong schreef:Is er al iets meer bekend over de planning wanneer de surround-versie beschikbaar komt? Nog voor de lente, voor de zomer? Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Het is voor mij het ultieme orgel.
Ik hoop niet dat ze bij Voxus teleurgesteld zijn door de reacties tot nu toe en dat ze zeer gemotiveerd zijn om de surroundversie snel beschikbaar te hebben! Met Tholen in het achterhoofd ben ik nog steeds positief gestemd!

groeten,
Peter


Teleurgesteld door de reacties? Daar is geen sprake van. Van klanten die Haarlem hebben aangeschaft ontvangen wij geen teleurgestelde reacties, ook heeft tot op dit moment niemand gebruikt gemaakt van het recht van retour binnen 14 dagen. Uiteraard leeft ook bij een groot aantal huidige klanten de wens om van de surround-versie gebruik te maken.

Door straks in de surround versie de rear kanalen toe te voegen, zal ongetwijfeld de kritiek verstommen. Wanneer je luistert naar opnames is het vrij direct, niet te vergelijken met cd-opnames van het orgel of de ervaring in de kerk tijdens een concert. Toch zijn de frontsamples ontzettend belangrijk: dit is de basis van de klank. Hier mag geen detail verloren gaan en de releases moeten kloppen. Dit kost ontzettend veel tijd. Maar om erop te spelen is het aangenaam.

Luister eens naar Tholen front (slider helemaal bovenaan): http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/15366 en daarna Tholen surround: http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/15367 (met dank aan A. Jongbloed). Volgens mij staat hier de slider in het midden. De meeste demo's van Tholen staat de slider vrijwel helemaal onderaan.

Wanneer de surround versie klaar is laten we pas weten wanneer we daar helemaal zeker van zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 27 feb 2015 14:28

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Beste Marien,

Bedankt voor je reactie. Er wordt hard aan gewerkt begrijp ik (en voor de lente 2015 zal het niet worden ;) ). Succes!

groeten,
Peter

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 28 feb 2015 17:27

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Anton Heger schreef:Roland schrijft:
Een halve haarlem.. Het klinkt alsof je een halve rookworst besteld bij de Hema.
"Doe mij maar een halve Haarlem"
Had u er nog mosterd bij gewenst?

Deze worst is veel te groot en kost 750 euro.
Waarom zou ik heel veel geld uitgeven voor een hele worst als ik die toch nooit op kan?
Dan bestel ik bij de slager inderdaad een onsje minder.
En die leverancier doet dat dan ook want zijn klant is belangrijk voor hem.


Maar wij verkopen geen worsten, dat is juist het punt.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 01 maart 2015 00:07

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

 dat is juist het punt.

Welk punt?
Dat je dan niet naar klanten hoeft te luisteren?

Ik ben niet over die worsten begonnen, dacht ik.
Ik heb alleen een m.i. redelijke vraag gesteld.

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 05 maart 2015 18:23

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Anton Heger schreef:
 dat is juist het punt.

Welk punt?
Dat je dan niet naar klanten hoeft te luisteren?

Ik ben niet over die worsten begonnen, dacht ik.
Ik heb alleen een m.i. redelijke vraag gesteld.


U vat het serieuzer op dan het bedoeld was. ;)

Het punt is dat een sample set geen worst is die je even doormidden kan snijden.
Ik ben daar persoonlijk niet zo'n voorstander van in het geval van zo'n veel betekenend orgel als de Bavo Müller.
Hopelijk is dit een redelijk antwoord op uw vraag.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 maart 2015 18:36

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Dag Roland,

Ik begrijp de emotionele waarde van dat argument: houd het orgel zoals het is.
Tegelijk is het niet praktisch; als ik laden wil in 20 bit en dus maar de helft laden kan, houd ik het orgel ook niet bij elkaar.
Bij Kampen heeft dit punt ook nooit gespeeld in de discussies op de forums.

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 13 jun 2015 16:27

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Zoals pas ergens anders op het forum ook al werd genoemd wil ik graag uitgaan van de aanschaf van één goede sampleset. Ik heb nog steeds de hoop dat dat voor Haarlem is. De wet-versie is het voor mij net niet. Dan liever een combi van Arlesheim en St Omer. In februari werd gesproken over een surroundversie die "straks" beschikbaar zou zijn. Ik moet zeggen dat mijn geduld wel op proef wordt gesteld. Weet iemand of dit normaal is? Is het zoveel werk? Of zijn er nieuwe opnames gemaakt?

vriendelijke groet,
Peter

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 13 jun 2015 20:32

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Deze site geeft een indruk: http://www.hauptwerk.nl/steendamapeldnl.php. 2200 manuur (~1.5 manjaar) voor een sample set met ruim 30 registers, 6 kanaals opname. Haarlem heeft het dubbele aantal registers, in een 4-kanaals opname.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 13 jun 2015 22:48

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Ja klopt. Staat weer tegenover dat Apeldoorn een paar virtueel toegevoegde registers heeft, waarschijnlijk afgeleid van andere samples, dus ik geloof dat men daar minder werk aan kwijt is dan aan de echte registers. Ook zul je meerkanaals opgenomen samples vaak parallel kunnen bewerken vermoed ik, dus ik denk niet dat de hoeveelheid werk evenredig is met het aantal kanalen. Het zal wel neerkomen op in totaal 2-2.5 manjaar werk voor Haarlem.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 15 jun 2015 08:49

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

josq schreef:Ook zul je meerkanaals opgenomen samples vaak parallel kunnen bewerken vermoed ik, dus ik denk niet dat de hoeveelheid werk evenredig is met het aantal kanalen. Het zal wel neerkomen op in totaal 2-2.5 manjaar werk voor Haarlem.


Vermoed ik ook. Overigens hebben we het ook over twee verschillende samplesetproducenten, met verschillende eisen Helemaal niet vervelend bedoeld, maar ik heb de indruk dat Voxus daarbij de lat ietsjes hoger legt dan Sigsoft. Dat zijn ze overigens ook wel verplicht aan het type orgel dat ze sampelen, Heusden of Apeldoorn zijn totaal niet te vergelijken met grote namen als Haarlem, Tiel en Dudelange.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 15 jun 2015 11:47

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Jan Wim schreef:het originele orgel is in 3 jaar tijd gebouwd

lijkt me dat voor de virtuele kopie 1,5 / 2 jaar een redelijk termijn is

dus dan moet het ergens in het najaar zijn?


Ach Jan Wim, het is maar welke tijdschaal je neemt. Het originele orgel kwam gereed in 1738, dus we doen al 277 jaar zonder digitale versie. Dan is een jaartje meer of minder lang wachten toch ook geen probleem.

Ik hou gewoon geduld!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 15 jun 2015 17:32

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Leonard schreef:Helemaal niet vervelend bedoeld, maar ik heb de indruk dat Voxus daarbij de lat ietsjes hoger legt dan Sigsoft. Dat zijn ze overigens ook wel verplicht aan het type orgel dat ze sampelen, Heusden of Apeldoorn zijn totaal niet te vergelijken met grote namen als Haarlem, Tiel en Dudelange.


Dat is toch wel een vergissing?! Sygsoft levert mijns inziens zeker zo'n goede kwaliteit als Voxus. En het schitterende Lohman-orgel (1824) in Heusden doet toch zeker niet onder voor het Witt-orgel (1854) in Tiel?
Laatst bijgewerkt door Jan Leendert op 23 jun 2015 16:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jun 2015 17:59

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Jan Wim schreef:meer kanaals kan je niet parallel bewerken, elk kanaal moet solo behandeld worden

vanuit elke opname bron moet er gefilterd en bewerkt worden, dus 3 kanaals kost ook 2x zoveel tijd als een stereoset

denk alleen maar aan het in fase en op tijd zetten van de midden en rear kanalen, ten opzichte van de front samples
anders zou je een golf beweging horen in je weergave.


gr

JW

Bij meerkanaals moet je juist in het begin parallel bewerken: het "knippen en scheren". Dus front en rear gelijktijdig. En dit kan ook nog volautomatisch. PC een aantal nachten laten draaien en de basis is er.
Maar de mannen van Voxus hebben ook hoofd-/neventaken, o.a. bij Mixtuur. Dus als het daar druk is, dan minder tijd voor Haarlem.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jun 2015 18:01

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Leonard schreef:Helemaal niet vervelend bedoeld, maar ik heb de indruk dat Voxus daarbij de lat ietsjes hoger legt dan Sigsoft. Dat zijn ze overigens ook wel verplicht aan het type orgel dat ze sampelen, Heusden of Apeldoorn zijn totaal niet te vergelijken met grote namen als Haarlem, Tiel en Dudelange.

Leonard: kun jij uitleggen waarom het orgel in Tiel op een hoger niveau staat en niet te vergelijken is met Apeldoorn (een kopie plus extra's van Tiel maar wel in een kerk met minder akoestiek) of Heusden?

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 15 jun 2015 19:16

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Evert-Jan schreef:
Leonard schreef:Helemaal niet vervelend bedoeld, maar ik heb de indruk dat Voxus daarbij de lat ietsjes hoger legt dan Sigsoft. Dat zijn ze overigens ook wel verplicht aan het type orgel dat ze sampelen, Heusden of Apeldoorn zijn totaal niet te vergelijken met grote namen als Haarlem, Tiel en Dudelange.

Leonard: kun jij uitleggen waarom het orgel in Tiel op een hoger niveau staat en niet te vergelijken is met Apeldoorn (een kopie plus extra's van Tiel maar wel in een kerk met minder akoestiek) of Heusden?


Zeker, al is het een gevoelskwestie. Denk aan de bekendheid van het orgel (gebruikt voor tal van CD-opnames voor koorconcerten e.d.) en een bekende, populaire orgelbouwer (Witte). Spreekt in ieder geval veel meer tot de verbeelding dan een orgel uit eind jaren negentig van de vorige eeuw, wat mij betreft. Heusden is wel vergelijkbaar denk ik.

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 15 jun 2015 19:22

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Jan Leender schreef
Dat is toch wel een vergissing?! Sygsoft levert mijns inziens zeker zo'n goede kwaliteit als Voxus. En het schitterende Lohman-orgel (1824) in Heusden doet toch zeker niet onder voor het Bätz-orgel (1854) in Tiel?


Ik ben het helemaal eens met Jan Leeendert Sygsoft minimaal de kwaliteit heeft als Voxus maar dan met meer mogelijkheden
omdat die ook midden heeft.
Ik hou van orgel met mooie nagalm die uit de kerk komt waar ook het sample set is opgenomen
En dat is mooie van Sygsoft je kunt voor en middel op het orgel mengen en raer achter
Eef

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 15 jun 2015 20:59

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Eef schreef:
Jan Leender schreef
Dat is toch wel een vergissing?! Sygsoft levert mijns inziens zeker zo'n goede kwaliteit als Voxus. En het schitterende Lohman-orgel (1824) in Heusden doet toch zeker niet onder voor het Bätz-orgel (1854) in Tiel?


Ik ben het helemaal eens met Jan Leeendert Sygsoft minimaal de kwaliteit heeft als Voxus maar dan met meer mogelijkheden
omdat die ook midden heeft.
Ik hou van orgel met mooie nagalm die uit de kerk komt waar ook het sample set is opgenomen
En dat is mooie van Sygsoft je kunt voor en middel op het orgel mengen en raer achter
Eef



Mee eens!

Bovendien de naam van de bouwer of het aantal cd-opnames imponeert wellicht - maar dat zegt werkelijk helemaal niets over de kwaliteit van de sampleset.

Terzijde: het begrip kwaliteit wordt in diverse topics op dit forum tamelijk subjectief ingevuld en is meer een containerbegrip om een persoonlijke waardering uit te drukken.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jun 2015 23:48

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Leonard schreef:
Evert-Jan schreef:
Leonard schreef:Helemaal niet vervelend bedoeld, maar ik heb de indruk dat Voxus daarbij de lat ietsjes hoger legt dan Sigsoft. Dat zijn ze overigens ook wel verplicht aan het type orgel dat ze sampelen, Heusden of Apeldoorn zijn totaal niet te vergelijken met grote namen als Haarlem, Tiel en Dudelange.

Leonard: kun jij uitleggen waarom het orgel in Tiel op een hoger niveau staat en niet te vergelijken is met Apeldoorn (een kopie plus extra's van Tiel maar wel in een kerk met minder akoestiek) of Heusden?


Zeker, al is het een gevoelskwestie. Denk aan de bekendheid van het orgel (gebruikt voor tal van CD-opnames voor koorconcerten e.d.) en een bekende, populaire orgelbouwer (Witte). Spreekt in ieder geval veel meer tot de verbeelding dan een orgel uit eind jaren negentig van de vorige eeuw, wat mij betreft. Heusden is wel vergelijkbaar denk ik.

Voor het orgel in Apeldoorn is het orgel in Tiel als uitgangspunt genomen en men heeft daar wat extra' s aan toegevoegd. Alleen is "Apeldoorn" nog niet compleet (div. reserveringen op het echte orgel, maar al wel ingevuld in de sampleset) en het staat in een kerk met minder akoestiek. Dus een orgel uit eind jaren negentig van de vorige eeuw, maar de basis is een eeuw ouder.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 12 dec 2015 19:11

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Op de website van Voxus kwam ik trouwens de volgende opmerking tegen over de geluidsvoorbeelden: "Deze mp3 luisterfragementen zijn niet representatief voor de geluidskwaliteit van de sampleset"

Wat is eigenlijk het nut van geluidsvoorbeelden die niet representatief zijn? Stammen de geluidsvoorbeelden wellicht uit de beta-fase van de sampleset?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2015 21:06

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Jan Wim schreef:dus ik snap Voxus dan ook niet helemaal, dat ze wel mp3 op hun site plaatsen, en geen wave bestanden
De demo's staan op Contra Bombarde en niet op eigen site

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2015 21:38

Re: 1738 Müller, Bavo kerk, Haarlem (62/3+P)

Uploaden van WAV bestanden kan wel, maar daar wordt het omgezet in MP3

Voxus zou ook de WAV bestanden op de eigen site kunnen zetten of elders in de cloud (OneDrive oid)
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com