Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Haarlem surround

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 11 sep 2015 08:15

Haarlem surround

Eerste sample van de surround-versie is beschikbaar!
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/17742

Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 14 sep 2015 13:21

Re: Haarlem surround

Veel belovend, zoals ook het andere inmiddels geuploade stuk: http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/17756 (klinkt wel alsof de slider nog iets verder open staat). Wellicht kan Roland hier wat licht op werpen?

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 15 sep 2015 10:18

Re: Haarlem surround

leeuw333 schreef:Veel belovend, zoals ook het andere inmiddels geuploade stuk: http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/17756 (klinkt wel alsof de slider nog iets verder open staat). Wellicht kan Roland hier wat licht op werpen?


De slider staat hetzelfde maar het bovenwerk speelt hier een grotere rol (de fluitjes), samen met de hoofdwerk Prestant als ik me goed herinner. Dus geen rugwerk. Ik denk dat dat de reden is dat het nog iets ruimtelijke overkomt.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 12 dec 2015 15:01

Re: Haarlem surround

Mannen van Voxus,

Is er inmiddels een meer of minder exacte indicatie te geven wanneer Haarlem in surround beschikbaar is?

Groet,
Fokko

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 12 dec 2015 17:01

Re: Haarlem surround

Daar ben ik ook benieuwd naar. Gebruik met veel plezier inmiddels bijna een jaar Haarlem Wet maar mis de surround wel vergeleken met mijn andere veelgebruikte sets (m.n. Hoofdorgel Laurenskerk en Caen).
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 14 dec 2015 09:37

Re: Haarlem surround

Hier is er nog een! Zo'n driekwart jaar geleden kwam eerst de mededeling dat het niet heel lang zou duren en vervolgens dat ze pas iets van een planning zouden geven als ze zeker wisten dat ze die ook zouden halen... Ik zou het toch waarderen als Voxus wat meer info geeft. Nu krijg je het idee van: ergens tussen een week en jaren (of nooit meer?).

JW heeft trouwens uitgelegd dat de surround-versie in de herfst te verwachten is, en die is nog niet voorbij ;) Nog even geduld...

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 dec 2015 14:56

Re: Haarlem surround

Binnenkort de release van de sampleset Haarlem Professional-extended: de 4-kanaals versie (surround) van het wereldberoemde Müller-orgel!

https://twitter.com/voxusorgans/status/ ... 7179799552

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 14 dec 2015 17:33

Re: Haarlem surround

Hoi,

Helaas denk ik bij Voxus eerst zien en dan geloven. Wat mij nog het meest stoort is dat er ook fouten zitten in de huidige versie en die al lang zijn gemeld, maar niet worden verholpen. Deze komen mee met de nieuwe versie. Op zich prima, maar dan moet je hier geen 9 maanden mee wachten!
Als wij dat op de zaak deze manier van service verlenen zouden doen, dan houden we geen klant meer over.

Mvg,
Paul

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 dec 2015 18:06

Re: Haarlem surround

pahasoft schreef:Wat mij nog het meest stoort is dat er ook fouten zitten in de huidige versie en die al lang zijn gemeld, maar niet worden verholpen. Deze komen mee met de nieuwe versie.


Waarop baseer je dat laatste? Lijkt me heel stug dat Voxus gevonden problemen niet oplost voor het releasen van de surroundversie. Wellicht dus zowel een release van Haarlem surround als een update voor de stereovariant met fixes.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 14 dec 2015 19:12

Re: Haarlem surround

Voor de surroundversie zijn ook alle frontsamples herzien. Bestaande gebruikers van Haarlem wet krijgen een gratis update (download)

https://twitter.com/voxusorgans/status/ ... 6691578880

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 14 dec 2015 19:47

Re: Haarlem surround

hmm… ik zou het prettig vinden als de informatie via voxus.nl wordt gedeeld. Ik gebruik geen getwitter. Maar misschien ben ik van een uitstervend soort :oops:
Het goede nieuws is: er wordt dus nog steeds aan Haarlem gewerkt.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 14 dec 2015 21:02

Re: Haarlem surround

Leonard schreef:
pahasoft schreef:Wat mij nog het meest stoort is dat er ook fouten zitten in de huidige versie en die al lang zijn gemeld, maar niet worden verholpen. Deze komen mee met de nieuwe versie.


Waarop baseer je dat laatste? Lijkt me heel stug dat Voxus gevonden problemen niet oplost voor het releasen van de surroundversie. Wellicht dus zowel een release van Haarlem surround als een update voor de stereovariant met fixes.

Omdat ik zelf een valse nagalm heb gemeld in het Bavo orgel van 1 register op 1 toon. Het antwoord wat ik daarop kreeg had zeker deze strekking. Dus eigen ervaring. Als al iets op stapel staat om uit te brengen prima maar zoveel maanden later.
Net even gekeken en die mail was van 23 maart jl (dat de fout gelijk met de surround versie opgelost zou worden). Zo ga je niet met klanten om vind ik.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 26 mei 2015 17:27

Woonplaats: Montfoort

Bericht 23 feb 2016 15:11

Re: Haarlem surround

pdejong schreef:Eerste sample van de surround-versie is beschikbaar!
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/17742
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 23 feb 2016 15:19

Re: Haarlem surround

Nu nog een definitieve releasedatum.... Daar zitten veel mensen op te wachten...
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 23 feb 2016 15:48

Re: Haarlem surround

:? ik lees: Weer een stapje verder... In december was het nog: binnenkort. Weinig hoopvol. Ik begrijp de frustratie her en der... Vanavond maar weer op een echte Muller in Leeuwarden. Bepaald geen straf!

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 23 feb 2016 20:34

Re: Haarlem surround

Hoi,

Voxus heeft het bij mij wel afgedaan. Ik als simpele eindgebruiker merkt niets van een service. In de toekomst zal ik zeker goed nadenken of ik nog wel een sampleset van hun ga bestellen. In maart vorig jaar een kleine onvolkomenheid gemeld in de gewone set en die is nog steeds niet verholpen.
Als ik zo'n service op mijn werk geef aan onze klanten, dan wordt ik stevig op het matje geroepen!

Mvg,
Paul.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 feb 2016 20:38

Re: Haarlem surround

Idd, de service laat te wensen over. Ik hoor dat ook van een ander. Die wacht nog op een Tholen update :o

Maar misschien zit er toch schot in de zaak
Joerg Glebe
I would like to invite you to the 31st home concert on February the 27th, 2016 at 7.30 pm. The organist of that evening will be Marco den Toom from Hoevelaken/NL.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?p=111024

Marco zal daar wel een aantal nr's op Haarlem spelen.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 23 feb 2016 20:54

Re: Haarlem surround

Marco zal daar wel een aantal nr's op Haarlem spelen.


:o Waar baseer je dat op?

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 23 feb 2016 22:01

Re: Haarlem surround

Ook hier één die niet gecharmeerd is van de wijze waarop Voxus met klanten omgaat. Ik had persoonlijk liever gezien dat Jiri Haarlem gesampled had.
Het feit dat ze nu de wet versie herzien hebben kan betekenen dat ze zich wel iets aantrekken van commentaar vanuit de markt. Ik hoor van diverse mensen dat ze de wet-versie te direct vinden en de Haarlemse ambiance daar in missen. Benieuwd of dat aspect beetgepakt is in de herziene wet-versie.
'Binnenkort' weten we vast meer.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 23 feb 2016 22:39

Re: Haarlem surround

Aan de ene kant begrijp ik de teleurstelling, want Voxus is een bedrijf en je verwacht dan een goede service. Aan de andere kant moeten we misschien het model "bedrijf-versus-klant" niet al te strak toepassen. Is het niet veel meer zo dat het eigenlijk gaat om een "hobby" die toevallig in een bedrijf wordt ondergebracht? Als je de zaak gaat bekijken vanuit het perspectief van een vrijwillige hobby dan past klagen over de service daar niet bij.

Ik denk dat Hauptwerk nu eenmaal een wereldje is waarin er een vloeiende overgang zit tussen "hobby", vrijwilligerswerk en enthousiasme enerzijds en bedrijfsmatigheid en professionaliteit anderzijds. Aan de ene kant van het spectrum kun je bijvoorbeeld Virtual Pipes plaatsen. Sonus Paradisi zit meer aan de andere kant van het spectrum. Voxus zit er wellicht tussenin?

Kortom, ik zou terughoudend zijn om van Voxus hetzelfde niveau van professionaliteit te verlangen als gevraagd wordt van een miljardenbedrijf.

Daarnaast vind ik het een beetje wrang dat het geklaag luider wordt naarmate de release dichterbij komt.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 23 feb 2016 23:01

Re: Haarlem surround

josq schreef:Aan de ene kant van het spectrum kun je bijvoorbeeld Danny Koschinski plaatsen. Sonus Paradisi zit meer aan de andere kant van het spectrum. Voxus zit er wellicht tussenin?


Qua prijsniveau zit Voxus duidelijk boven Sonus Paradisi. Vergelijk bijv. de Rotterdam transept en hoofdorgel prijzen maar eens met Tholen en Haarlem.

Wat betreft te verwachten service: Je zou wellicht een punt hebben als Voxus inderdaad een hobby/vriendenprijsje vroeg.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 23 feb 2016 23:10

Re: Haarlem surround

Mijn belangrijkste punt is dat je niets opschiet met bozigheid. Wat is het maximale dat er te bereiken valt met antireclame? Dat Voxus het bijltje er bij neergooit, en dan komen Tiel en Dudelange niet meer uit en de surroundversie van Haarlem ook niet. Zijn we dan blij? Want motiverend werkt dit soort commentaar niet, lijkt me.

Ik ben overigens in het geheel niet bang dat Voxus opgeeft, hooguit dat we de heren wat minder op dit forum gaan zien. Ze gaan gewoon door in hun eigen langzame tempo, naast allerlei andere bezigheden waar ze hun brood mee verdienen. Ondertussen is iedereen vrij om zijn geld op andere sets in te zetten.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 23 feb 2016 23:49

Re: Haarlem surround

Jan Wim schreef:maar misschien denk ik iets te abstract??


Nee, zeker niet! Mijn verklaring is dat ze (1) stug vasthouden aan het ideaal van de hoogst mogelijke kwaliteit en (2) de tijd die dat vergt verkeerd hebben ingeschat. Het eerste is prijzenswaardig, het tweede frustrerend. Maar het is wel beter dan een accurate planning ten koste van de kwaliteit.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 23 feb 2016 23:56

Re: Haarlem surround

josq schreef:Nee, zeker niet! Mijn verklaring is dat ze (1) stug vasthouden aan het ideaal van de hoogst mogelijke kwaliteit en (2) de tijd die dat vergt verkeerd hebben ingeschat. Het eerste is prijzenswaardig, het tweede frustrerend. Maar het is wel beter dan een accurate planning ten koste van de kwaliteit.

Hoi,

Zeker mee eens, alleen is er toch wel een zeker einde aan de rekbaarheid vind ik. Ook zit er een verschil in tussen nieuwe functionaliteit (surround) of een valse nagalm wegwerken. Bij het eerste moeten ze nog iets gaan leveren en heb je dus nog niet voor betaald. Bij het tweede hebben ze al iets geleverd en heb je als klant voor betaald. Als er iets dan niet goed is moet je niet al 11 maanden op herstel zitten te wachten. Het hoeft ook niet meteen, maar je verwacht toch wel dat het binnen een paar maanden is opgelost.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 24 feb 2016 09:25

Re: Haarlem surround

Een beetje nuance kan geen kwaad, van al dat gemopper daar wordt een mens niet vrolijk van.

Het is onmogelijk om een goede boterham te verdienen met het alleen produceren van samplesets. De tijd die er in gestoken moet worden en de uiteindelijke opbrengsten uit de verkoop is vaak niet rendabel. Zoals op de website is aangegeven is Voxus het initiatief van 3 orgelvrienden die naast het produceren van samplesets een boterham moeten verdienen met hun andere werkzaamheden. Het is niet mogelijk om 100% van je tijd alleen maar samplesets te produceren. Het is dan belangrijker dat het allemaal wat trager gaat met een hoge kwaliteit dan omgekeerd.

Ik ben het er mee eens dat het qua marketing wat beter kan. Men is vaak enthousiast over een 1e versie van de sampleset en wil dat graag delen met het publiek. Achteraf blijkt het opleveren van een finale sampleset dan toch meer tijd de kosten. Kortom, we moeten blij zijn dat er zulke initiatieven zijn en gewoon geduldig afwachten. Wat vaker een update vanuit Voxus zou inderdaad geen kwaad kunnen, zodat we weten wat er allemaal op de achtergrond gebeurd.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com