Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

piraterij=fraude

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 10 feb 2019 21:38

piraterij=fraude

In navolging blijkbaar na de mededeling van hauptwerk.nl.

http://www.hauptwerk.nl/bestellennl.php#

Dit komt dan van OAM:

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&p=130013#p130013

Please note:
Due to massive sample set fraud, OAM will not deliver any more new productions until availability of a new secure HW system.
This unfortunately will affect the upcoming Walcker set.

I'm very sad about this necessary action. Perhaps the complete distribution will be stopped.


Google vertaling, had ik ook zelf kunnen doen, maar dit is sneller
Houd er rekening mee dat:
Als gevolg van massale sample set-fraude zal OAM geen nieuwe producties leveren tot de beschikbaarheid van een nieuw beveiligd HW-systeem.
Dit zal helaas van invloed zijn op de aankomende Walcker-set.

Ik ben heel verdrietig over deze noodzakelijke actie. Misschien wordt de volledige distributie gestopt.


Waar gaat dit naartoe?

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 feb 2019 00:16

Re: piraterij=fraude

Misschien wordt het tijd voor een extra beveiligingschil bovenop de dongle.
Een pincode, vingerprint of gezichtsherkenning om Hauptwerk te unlocken met een online verificatie o.i.d.
De moderne generatie mobieltjes heeft dit ook in huis dus technisch moet dat te doen zijn lijkt mij.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 08:01

Re: piraterij=fraude

Van zulke berichten schrik ik, maar het was te verwachten, onderhuids is dit al veel langer aan de gang, 5 jaar geleden heb ik Milan al eens gewaarschuwd dat er kopieen van HW advanced rond gingen.
Zijn beleefde antwoord was dat dit ondergeschikt was omdat er alsnog een dongle update moest plaats vinden voordat er een orgel op gezet kon worden………………….. hoe naïef ben je dan ?? want als het mensen lukt om HW te kraken dan is het kraken van een beveiligde set net zo gemakkelijk.

Want de set is wel "beveiligd" maar de constructie is niet waterdicht, n.l je krijgt als het ware de sleutel van de kluis incl. code mee (dongle), Wat dat betreft doet Ilock het beter, dit is in wezen een soort gelijke constructie, op de dongle wordt software bij geschreven, maar dit moet via een internet verbinding realtime gecontroleerd worden of de software op de key ook op de usb behoort en geldig is.

Maar uit eindelijk zal het altijd een kat-muis spel blijven, wat je ook verzint het is maakbaar en gelijk breekbaar.

Het enige wat werkt in deze is MORAAL want schijnbaar is er onder overwegend christelijk HW land zo'n enorme behoefte aan gestolen spul dat er een voedingsbodem voor is. Zou iedereen zijn/haar set netjes kopen dan was er geen noodzaak tot zulke praktijken.
Uiteraard zijn er plenty mensen die wel netjes hun producten kopen, maar die zijn ongewild slachtoffer in deze zaak.

EN...…………………………… ik heb het al vaker geschreven het voortbestaan van HW zit mij al veel langer niet lekker, ook in deze kwestie schittert Milan opnieuw als grote afwezige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jongens het schip is lek de bemanning probeert dit te melden, maar waar is de kapitein????????? op het Engelstalige forum blijft het vanuit Milan hoek angstig stil…………….
Deze onrust die er nu onder set producenten heerst , is niet goed voor het imago van Hauptwerk.

Kom op mensen zet nu eens massaal die roze HW bril af
- Hauptwerk is links en rechts ingehaald, qua inovatie is de thuis gebruiker thuis verder dan dat HW4 dit ondersteund.
- Door zeer gebrekkige informatie vanuit HW/Milan wordt een set producent het leven moeilijk gemaakt.
- Alle macht ligt bij een bedrijf/persoon (gijzeling constructie)
- Het alsmaar uitblijven van een HW update
- De termijn van dongle update's wordt steeds langer

Nogmaals ik zelf heb al lang een vreemde bijsmaak van Milan in mijn mond, en die wordt door zulke berichten zeker niet minder...………..


Het is werkelijk te hopen dat beide heren Milan en Dyde in deze zaak snel met een passend antwoord komen
anders vrees ik werkelijk voor het voort bestaan van Hauptwerk
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 11 feb 2019 08:30

Re: piraterij=fraude

Volledig mee eens , het was te verwachten .
Maar zo gaat dat bijna altijd met software en ook grote bedrijven , regeringen en instellingen hebben er mee te maken en het zal altijd kat en muis spel blijven.
Maar wat betreft Milan dat is wel bijzonder en ik weet niet wat er speelt maar iets is er dat niet klopt ....de lang verwachte update v5....niet meer echt actief...enz..

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 09:32

Re: piraterij=fraude

https://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?p=15257#p15257

5,5 jaar na dato van bovengenoemd bericht zie link, is er nog steeds voldoende aftrek behoefte aan gestolen troep.
5,5 jaar geleden heb ik al vermeld dat er dongle fraude aanwezig was onder "ons"

nogmaals alleen de code beveiliging "MORAAL" zal in deze kwestie een heilzame werking hebben.


Blijkbaar is de vraag in de praktijk 6 jaar na dato niet afgenomen, en wellicht denken wij met zijn allen wel dat HW zo "groot" is maar misschien is dit wel een mede oorzaak dat Milan zo knarsend tot stilstand gekomen is, namelijk de duistere praktijken zijn zo groot dat er geen verdien model meer inzit.
hoe dan ook een schitterend product is verminkt door kwaad willende
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 11 feb 2019 09:37, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2019 09:42

Re: piraterij=fraude

Deze kwestie komt zondag onder de aandacht en maandagochtend is er NOG STEEDS geen reactie van Milan!!!!

Kalm an mensen...

Ernstige kwestie, dat wel. Dat er foute hackers en kopieerders zijn is erg genoeg, maar dat ze blijkbaar ook een afzetmarkt hebben is het ergst.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 09:43

Re: piraterij=fraude

prestantt schreef:Waar ik een beetje op hoop, is dat dit juist de druppel die er voor zorgt dat er weer actie wordt ondernomen bij Milan/Hauptwerk...

Een sampleset maken is niet even uitgevoerd. Best wel triest..

Ik denk zelf niet dat Hauptwerk de grond in gaat, het is daarvoor te groot. Te veel sampleset makers en bouwers van Hauptwerk-orgels.


Prestantt het is niet ondenkbaar dat door dit voort woekerend kwaad, de verkoop cijfers helemaal niet zo groot zijn als dat wij denken!!!!!!!!!!

je hebt wel gelijk dat er teveel setmakers en kastenbouwers afhankelijk zijn van 1 product, en van 1 eigenaar in principe.
Dus als HW "valt" zal dat op termijn een domino effect hebben, naar bedrijven die 100% afhankelijk zijn van die inkomstenbron
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 09:46

Re: piraterij=fraude

josq schreef:Deze kwestie komt zondag onder de aandacht en maandagochtend is er NOG STEEDS geen reactie van Milan!!!!

Kalm an mensen...

Ernstige kwestie, dat wel. Dat er foute hackers en kopieerders zijn is erg genoeg, maar dat ze blijkbaar ook een afzetmarkt hebben is het ergst.



deze kwestie is vorige week woensdag al gemeld Jos, en notabene zie mijn eerder genoemd bericht ruim 5 jaar geleden heb ik Milan al persoonlijk gewaarschuwd incl. bewijzen, dat er toen al complete HW advanced producten incl. dongle omzeiling plaats vond.


maar je hebt gelijk Jos het is in en in triest dat er afzetmarkt is
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2019 09:54

Re: piraterij=fraude

Maar wat moet je dan? Complete beveiliging vervangen inclusief alle usb-dongles wereldwijd? En als de nieuwe beveiliging gekraakt is weer opnieuw beginnen? Ik snap de boosheid van OAM maar de eis om de beveiliging te vervangen, is die wel zo realistisch?

Wat kunnen wij als gebruikers doen aan preventie, opsporing en herstel?

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 11 feb 2019 10:04

Re: piraterij=fraude

Het feit dat in korte tijd 2 leveranciers van sets zich genoodzaakt voelen deze stap te zetten kan misschien ook betekenen dat er van hun zijde nu actie wordt ondernomen om iets gedaan te krijgen? Kan dus ook positief zijn. Misschien vandaar ook geen reactie op het forum van de kant van MDA?

Overigens hebben ze wel weer tijd om een Valentijnskorting te lanceren. Met winter, Valentijn en herfstsale is er een groot deel van het jaar inmiddels sale...en dan denk ik: niemand die meer tegen de 'normale' prijs koopt?

Het hele encryptie gebeuren lijkt me overigens best een lastig vraagstuk. Het is idd. zo dat elke beveiliging wel weer te kraken is. En het laatste wat je wil is dat je Hauptwerk PC online moet tijdens het spelen, toch?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 10:11

Re: piraterij=fraude

ik denk Jos dat de eis van OAM en andere wellicht iets te krampachtig is maar zeer goed verklaarbaar.
je zou maar gemiddeld een jaar met meerdere mensen incl. nachtelijke opname uren aan een product werken, om dit zo "kwijt" te raken.


En vergeet niet Milan vraagt meen ik 15 dollar? per beveiligde set, hier hoeft niemand zijn luie stoel voor uit aan de overkant van de plas, dus mag je verwachten als producent dat wanneer je een betaalde beveiliging "koopt voor je product dat het ook enigzins up to date is, voor zover redelijk mogelijk is
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 11 feb 2019 10:40

Re: piraterij=fraude

Het verbaasd me echt dat er nu verkopers zijn die de verkoop van hun product stop zetten vanwege piraterij..!?
Welkom in de 21e eeuw; diefstal vindt tegenwoordig digitaal plaats!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 10:49

Re: piraterij=fraude

anco.marijs schreef:Het verbaasd me echt dat er nu verkopers zijn die de verkoop van hun product stop zetten vanwege piraterij..!?
Welkom in de 21e eeuw; diefstal vindt tegenwoordig digitaal plaats!


Anco mij verbaasd het niets dat verkopers afhaken op dit moment, MDA moet met een antwoord komen, omdat setmakers geen andere keuze hebben dan MDA.

Ondanks dat het de 21e eeuw is, en de doelgroep overwegend christelijk is, moeten we diefstal normaal vinden?

Nee ik geef verkopers 100% gelijk, naast duistere figuren/praktijken blijft MDA ook in gebreken m.i.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2019 11:07

Re: piraterij=fraude

Ik ben graag terughoudend met geklaag en gesomber. Even uitkijken dat we niet een zelfvervullende profetie in gang zetten door overal rond te bazuinen dat het helemaal fout gaat met Hauptwerk. Terwijl het vooral een kwestie zal zijn van geduld en van professioneel handelen door de vele bedrijven die hier een belang in hebben.

Dat betekent niet dat ik deze kwestie niet zeer ernstig inschat. Daarom de vraag: kunnen we ook als gebruikers iets op poten zetten?

Misschien kunnen we de piraterij samen in kaart brengen, er massaal melding van maken bij websites zoals marktplaats en ebay, er massaal aangifte tegen doen... Misschien nog andere ideeen?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 11 feb 2019 11:13

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:
anco.marijs schreef:Het verbaasd me echt dat er nu verkopers zijn die de verkoop van hun product stop zetten vanwege piraterij..!?
Welkom in de 21e eeuw; diefstal vindt tegenwoordig digitaal plaats!


Anco mij verbaasd het niets dat verkopers afhaken op dit moment, MDA moet met een antwoord komen, omdat setmakers geen andere keuze hebben dan MDA.

Ondanks dat het de 21e eeuw is, en de doelgroep overwegend christelijk is, moeten we diefstal normaal vinden?

Nee ik geef verkopers 100% gelijk, naast duistere figuren/praktijken blijft MDA ook in gebreken m.i.


Hier is echt niet veel aan te doen. MDA heeft al een systeem waar de gebruiker een dongle update moet aanvragen bij MDA. Ze kunnen wel een ingewikkelder beveiliging inbouwen, maar ook die is in no-time te omzeilen door iemand die weet waar je moet zoeken.
Ook programma's die zwaar beveiligd zijn of aan internet verbonden moeten zijn, zijn te omzeilen.
Denk aan alle andere slachtoffers van piraterij: De films, tv-serie's, games, muziekalbums. Maar ook andere (dure)programma's zoals adobe software, photoshop, autocad, enz. enz. enz.
Het is gewoon niet waterdicht te maken.
Zelfs software van grote producenten, en banken en andere grote bedrijven worden gehackt. Wat verwacht men dan van een 'simpel' en kleinschalig stukje software?

Verder bedoel ik niet dat we diefstal normaal moeten vinden. Ik bedoel wel dat 'vroeger' ook niet alle bakkers dicht gingen omdat er wel eens een brood werd gestolen. Diefstal is van alle tijden, alleen tegenwoordig gebeurt het digitaal en is gewoon niet te stoppen. Het hoort er nu eenmaal bij, hoe vervelend het ook is.
Bij de pakken neer zitten met zn allen is in ieder geval niet de oplossing.
Eisen dat het hele HW gebeuren waterdicht is, is geen realistische eis.
De doelgroep is verder m.i. niet relevant.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 11:20

Re: piraterij=fraude

josq schreef:Ik ben graag terughoudend met geklaag en gesomber. Even uitkijken dat we niet een zelfvervullende profetie in gang zetten door overal rond te bazuinen dat het helemaal fout gaat met Hauptwerk. Terwijl het vooral een kwestie zal zijn van geduld en van professioneel handelen door de vele bedrijven die hier een belang in hebben.

Dat betekent niet dat ik deze kwestie niet zeer ernstig inschat. Daarom de vraag: kunnen we ook als gebruikers iets op poten zetten?

Misschien kunnen we de piraterij samen in kaart brengen, er massaal melding van maken bij websites zoals marktplaats en ebay, er massaal aangifte tegen doen... Misschien nog andere ideeen?



aller eerst ligt de oorzaak bij de kwaad willende, maar daarna zijn niet de gebruikers of de set producenten aan de beurt…… MDA moet met een passend antwoord komen, omdat de centrale spil in het hele beveiligings verhaal ook MDA is.
wij als gebruikers kunnen een "dwalende " broeder/zuster wijzen op zijn/haar dwaling, dat hoeft m.i. niet publiek.

MP neemt bv. wel een melding serieus , maar dat is alleen maar effectief per geval.
dus zal je continue moeten screenen .

ik zie niet zo snel een passende oplossing die wij als eind gebruiker kunnen optuigen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2019 11:24

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:wij als gebruikers kunnen een "dwalende " broeder/zuster wijzen op zijn/haar dwaling, dat hoeft m.i. niet publiek.


Helemaal mee eens!

omdat de centrale spil in het hele beveiligings verhaal ook MDA is.


Maar er moet nog een andere centrale spil zijn, namelijk degene die (blijkbaar) de donglebeveiliging heeft weten te kraken en daar nu waarschijnlijk geldelijk gewin uit haalt. Valt er niet iets te doen tegen die persoon en zijn verkoopkanalen?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 11:28

Re: piraterij=fraude

Anco

De doelgroep is verder m.i. niet relevant.


dit is m.i nu juist wel de wortel/oorzaak

organisten spelen op een gekloonde set , van gekopieerde bladmuziek de berijmde 10 geboden ;)




ik schrijf dit met een knipoog, maar de ernst mag duidelijk zijn
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 11:33

Re: piraterij=fraude

josq schreef:
Jan Wim schreef:wij als gebruikers kunnen een "dwalende " broeder/zuster wijzen op zijn/haar dwaling, dat hoeft m.i. niet publiek.


Helemaal mee eens!

omdat de centrale spil in het hele beveiligings verhaal ook MDA is.


Maar er moet nog een andere centrale spil zijn, namelijk degene die (blijkbaar) de donglebeveiliging heeft weten te kraken en daar nu waarschijnlijk geldelijk gewin uit haalt. Valt er niet iets te doen tegen die persoon en zijn verkoopkanalen?


zeker Jos maar die persoon zal niet kunnen bestaan of groeien als er geen afzetmarkt is, dus het enige doel gerichte wat wij als eind gebruiker kunnen optuigen is:
boycotten van zulk soort duisteren verkoop kanalen, door niets te kopen
en juist daar ligt het probleem er is voldoende afzetmarkt jammer genoeg
zowel de verkoper van het "kwaad" als de afnemers zullen elkaar in evenwicht houden vrees ik
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 11 feb 2019 11:42

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:
Anco

De doelgroep is verder m.i. niet relevant.


dit is m.i nu juist wel de wortel/oorzaak

organisten spelen op een gekloonde set , van gekopieerde bladmuziek de berijmde 10 geboden ;)




ik schrijf dit met een knipoog, maar de ernst mag duidelijk zijn


Ik begrijp wat je bedoelt Jan-Wim.

Wat ik bedoel met mijn opmerking over de doelgroep is dat HW niet ontwikkeld is voor christenen, maar voor orgelliefhebbers/organisten. En dat in Nederland 'toevallig' een groot gedeelte van de organisten christelijk zijn, wil niet zeggen dat alle organisten (wereldwijd) dat ook zijn.
Overigens was het duizenden jaren geleden dus schijnbaar al noodzakelijk om 10 geboden op te stellen. Er is dus in al die duizenden jaren geen oplossing voor het 8e gebod gekomen.

Wat ik uiteindelijk bedoel is dit:
Het lukt de grote bedrijven die ontzettend veel en dure software maken niet om hackers voor te blijven. Zelfs met het grote budget (vele malen groter dan HW) is het voor hun onmogelijk om een waterdicht programma neer te zetten.
Waarom verwachten we dat dan wel van MDA?

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat digitale beveiliging wel up to date gehouden moet worden, maar of het stil zetten van de verkoop daar aan bij draagt?
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 11 feb 2019 11:46

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:
josq schreef:
Jan Wim schreef:wij als gebruikers kunnen een "dwalende " broeder/zuster wijzen op zijn/haar dwaling, dat hoeft m.i. niet publiek.


Helemaal mee eens!

omdat de centrale spil in het hele beveiligings verhaal ook MDA is.


Maar er moet nog een andere centrale spil zijn, namelijk degene die (blijkbaar) de donglebeveiliging heeft weten te kraken en daar nu waarschijnlijk geldelijk gewin uit haalt. Valt er niet iets te doen tegen die persoon en zijn verkoopkanalen?


zeker Jos maar die persoon zal niet kunnen bestaan of groeien als er geen afzetmarkt is, dus het enige doel gerichte wat wij als eind gebruiker kunnen optuigen is:
boycotten van zulk soort duisteren verkoop kanalen, door niets te kopen
en juist daar ligt het probleem er is voldoende afzetmarkt jammer genoeg
zowel de verkoper van het "kwaad" als de afnemers zullen elkaar in evenwicht houden vrees ik


Er zal altijd een 'duistere' hacker/verkoper blijven. Ook zal de 'duistere' koper blijven bestaan.

Maar wat gebeurt er als al die mooie sets van OAM, sygsoft en eventuele anderen niet meer legaal te verkrijgen zijn omdat ze hun verkoop hebben stil gegooid, terwijl al die mooie sets nog wel illegaal te verkrijgen zijn?

Juist, je werkt de illegale verkoop juist in de hand! (niet iedereen heeft de zelfde moraal om geen illegale dingen te kopen)

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2019 11:47

Re: piraterij=fraude

Op ebay en op youtube kon ik de illegale verkoper makkelijk terugvinden, ik heb deze gerapporteerd. Misschien kunnen meer mensen dat doen, en dit de komende tijd in de gaten houden.

Update: dat lijkt meteen te helpen. 1 van de 2 illegale items is nu verdwenen. Nu de andere nog! Wie helpt?
Laatst bijgewerkt door josq op 11 feb 2019 12:23, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 feb 2019 12:10

Re: piraterij=fraude

Ik denk dat Anco wel een punt heeft. Zelfs de grote software fabrikanten zijn niet tegen piraterij opgewassen.

Je zou als MDA en samplesetproducer misschien maar gewoon moeten accepteren dat bijv. 20% van de samplesets illegaal verkocht worden. Het probleem blijft toch bestaan.
Dat neemt niet weg dat je beveiliging toch wel state off the art moet blijven.

Waarschijnlijk kopen diegene die een illegale set aanschaffen, toch nooit het origineel omdat de prijs waarschijnlijk te hoog voor ze is. Dus aan die groep wordt door de producers toch niet veel afgezet, dus niet veel verlies.
Verder denk ik dat de doelgroep waar de sampleset producers voor produceren vaak uit bepaalde kerkelijke kringen komen met een hoog moreel besef. Dus een heel groot percentage van de gebruikers zal uit principe toch altijd de legale sets aanschaffen. Een vaste grote groep zal dus altijd blijven afnemen.

Misschien ook de samplesets goedkoper maken zodat uitwijken naar illegale sets minder aantrekkelijk wordt.

Gr Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 12:53

Re: piraterij=fraude

Loosman schreef:Ik denk dat Anco wel een punt heeft. Zelfs de grote software fabrikanten zijn niet tegen piraterij opgewassen.

Je zou als MDA en samplesetproducer misschien maar gewoon moeten accepteren dat bijv. 20% van de samplesets illegaal verkocht worden. Het probleem blijft toch bestaan.
Dat neemt niet weg dat je beveiliging toch wel state off the art moet blijven.

Waarschijnlijk kopen diegene die een illegale set aanschaffen, toch nooit het origineel omdat de prijs waarschijnlijk te hoog voor ze is. Dus aan die groep wordt door de producers toch niet veel afgezet, dus niet veel verlies.
Verder denk ik dat de doelgroep waar de sampleset producers voor produceren vaak uit bepaalde kerkelijke kringen komen met een hoog moreel besef. Dus een heel groot percentage van de gebruikers zal uit principe toch altijd de legale sets aanschaffen. Een vaste grote groep zal dus altijd blijven afnemen.

Misschien ook de samplesets goedkoper maken zodat uitwijken naar illegale sets minder aantrekkelijk wordt.

Gr Jan


@Jan/Algemeen, je moet niet vergeten dat niet alleen de Sampleset kant getroffen wordt, ook de HW software is niet meer inorde
juist "acceptatie" van inkomsten derving werkt prijs opdrijvend.

een set gaat al met "verlies" de deur uit, en zullen setmakers duimen voor een redelijke afzet.
dat nu de setmakers zo krampachtig reageren is niet uit luxe geboren. Zij weten namelijk wat hun echte inkomsten zijn, tegen over hun inspanning
zouden ze bakken met geld verdienen aan de sets, ach dan zouden ze wellicht wat minder krampachtig reageren.

nee, het hele verhaal is en blijft droevig, en zal op een antwoord/ reactie wachten van MDA, of die nu wel of niet verantwoordelijk zijn, het vraagt om een reactie.
MDA is tenslotte verantwoordelijk voor de toegepaste beveiliging, wellicht moeten ze na 1o jaar eens overstappen en
Brian Gladman's AES implementation vaarwel zeggen.
natuurlijk ben ik het met andere forumleden eens, je zult nooit een 100% waterdicht systeem krijgen. maar in de software wereld is het wel gebruikelijk dat als er ergens een fout/bug/lek zit dit door de producent van het platform hersteld wordt.
Je kan en mag dit niet van een set producent verwachten, omdat zoals bij veel zaken MDA totaal geen openheid van zaken geeft


laat ik nog eens een kleine algemene bloemlezing houden:
-MDA geeft geen technische ondersteuning op producent niveau
wat ik belachelijk vind, je wilt toch je eigen product en afgeleide zo gunstig mogelijk op de markt zetten.
nu zit dit allemaal gegoten in de term Intellectueel eigendom van HW, dus wie heeft er wat aan kennis als dat in 2 hoofden blijft zitten, nog erger het brein zit eigenlijk maar in 1 hoofd n.l Martin Dyde
-MDA had grote plannen met HW,
hoe vaak wordt in het CSSforhauptwerk niet verwezen naar features en onderdelen die in HW4.2.0 nog niet functioneel zijn., maar worden verwerkt in volgende update's.
Let wel deze meldingen staan op schrift anno 2015, anno 2019 is er nog niets verwezenlijkt van die belofte's
als dit al wel verder uitgerold was zou dit opnieuw een enorme boost hebben gegeven aan het realisme en gebruik van Hauptwerk.
MDA reageert niet meer binnen de redelijk gestelde termijn i.v.m dongle update
misschien niet voor iedereen belangrijk, maar het gebeurd maar al te vaak dat je soms 1/2 weken moet wachten op een dongle update, zelfs voor betatest, deze delay viel zeker niet in de nachtelijke uren/tijdsverschil/vakantie categorie
MDA maakt geen sets meer
feitelijk is met die stilstand ook de ontwikkeling gestagneerd van hauptwerk zelf

daarbij komt nog dat op het Engelse forum spontaan Martin Dyde weggehaald is

Samenvattend, wellicht ben ik (en dat hoop ik echt) de enige die het somber inziet, terwijl mijn karakter toch echt niet zo somber is.
maar nogmaals ik kan het onderbuik gevoel niet weg krijgen
en vergeet niet de fraude zaken gebeuren ook op Nederlandse bodem, het is zeker niet zover weg als sommige denken
de zogenaamde Rus die ergens in de vrieskou zit te vervalsen is een te bekend verschijnsel.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 11 feb 2019 15:00

Re: piraterij=fraude

josq schreef:Op ebay en op youtube kon ik de illegale verkoper makkelijk terugvinden, ik heb deze gerapporteerd. Misschien kunnen meer mensen dat doen, en dit de komende tijd in de gaten houden.

Update: dat lijkt meteen te helpen. 1 van de 2 illegale items is nu verdwenen. Nu de andere nog! Wie helpt?

Ik heb op Ebay ook wel eens wta gerapporteerd. Iemand die onbeveiligde sets aanbood, en zelfs complerte dongles voor een habbekrats. Ik zie ze nu niet meer.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com