Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nico Goes stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 12

Geregistreerd: 15 feb 2012 23:46

Woonplaats: Zeist

Bericht 16 feb 2012 22:38

Nico Goes stelt zich voor

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nico Goes, 61 jaar en woon in Zeist.

Ik heb verschillende hobby's onder andere micro-elektronica, kerkorgels en modeltreinen.
De combinatie van de laatste twee kom je wel vaker tegen... waarom dat toch is... ik heb er geen antwoord op.

In de 70 en 80 er jaren heb ik een bedrijf gehad in Laren en later in Hilversum dat bouwpakketten voor elektronische orgels verkocht. In 1993 ben ik daarmee gestopt en heb me daarna niet meer zo met orgels e.d. beziggehouden.

Zo'n 5 jaar geleden ontdekte ik op internet de virtuele orgels.... er waren verschillende systemen, zoals jOrgan, Hauptwerk en nog meer. Een wereld ging voor mij open. Immers de mogelijkheden zijn onbegrensd en je kan in veel gevallen je eigen orgel samenstellen.

Mijn kennis van de micro-elektronica en mijn liefde voor het kerkorgel brachten mij er toe om zelf een midi interface te ontwikkelen, zodat ik mijn oude orgel weer kon gebruiken om een van die mooie virtuele orgel systemen te bespelen.

Sinds die tijd probeer ik mijn hobby en kennis te delen met andere orgelliefhebbers. Een en ander kan je vinden op mijn website. Ik ben geen handelaar, het is louter hobby en het contact met andere orgel enthousiastelingen vind ik erg plezierig.

Hartelijk groet
Nico Goes

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 16 feb 2012 22:48

Re: Nico Goes stelt zich voor

Even voor de anderen, dit is de site van Nico: http://www.nl.gino-midi.nl/

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 16 feb 2012 23:42

Re: Nico Goes stelt zich voor

Hallo Nico,

Ik zal eerlijk zeggen ik heb je site meermalen met interesse bezocht. Alleen had ik gedacht dat je jonger was gezien de jeugdige uitstraling van je site. Leuk dat je je zo kan vergissen. Zie je maar weer Hauptwerk en midi is niet alleen voor de jonge generatie, maar ook van de oudere (mijn oudste klant is +/-85 jaar)
Maar zeker welkom. Ik denk dat kennis delen zeker belangrijk is.

mvg

André
Laatst bijgewerkt door Andre op 17 feb 2012 09:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 17 feb 2012 01:00

Re: Nico Goes stelt zich voor

Welkom op de site, Nico!

Een wereld ging voor je open (Micro-elektronica en kerkorgel).....
Voor mij ook...al heb ik niet veel met elektronica....des te meer met het pijporgel.....
Groeten vanuit Dordrecht.
Ron

Berichten: 12

Geregistreerd: 14 feb 2011 12:22

Bericht 17 feb 2012 10:36

Re: Nico Goes stelt zich voor

Beste Nico,

Leuk je hier tegen te komen.
Ik weet zeker dat je kennis en ervaring met elektronica van pas zal komen in dit forum.

Ik heb mijn pedaal met jouw "spullen" gemidificeerd en alles werkt naar behoren. Ik heb er veel van geleerd.
Registertrekkers is waarschijnlijk de volgende stap....
Ik heb zoveel plannen en ideeën dat ik nooit precies kan zeggen wat de volgende stap gaat worden.
Duizelingwekkend soms wel.

Groeten,

Joost.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 17 feb 2012 10:59

Re: Nico Goes stelt zich voor

Joost.....vergeet je niet op z'n tijd eens lekker te spelen en te genieten ;)
Ron

Berichten: 12

Geregistreerd: 14 feb 2011 12:22

Bericht 17 feb 2012 15:37

Re: Nico Goes stelt zich voor

RonD schreef:Joost.....vergeet je niet op z'n tijd eens lekker te spelen en te genieten ;)
Ron


Kan dat ook al met Hauptwerk! wow :lol: Toch eens proberen ;-) bedankt voor de tip.
Joost.
Avatar gebruiker

Berichten: 12

Geregistreerd: 15 feb 2012 23:46

Woonplaats: Zeist

Bericht 24 feb 2012 11:46

Re: Nico Goes stelt zich voor

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.

Deze reactie van André vond ik wel erg leuk....
Ik zal eerlijk zeggen ik heb je site meermalen met interesse bezocht. Alleen had ik gedacht dat je jonger was gezien de jeugdige uitstraling van je site. Leuk dat je je zo kan vergissen.


Zo af en toe kijk ik op dit forum en zal proberen een bijdrage te leveren aan vooral midi technische discussies.

En allemaal veel speel plezier... daar gaat het uiteindelijk om.

Nico Goes

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com