Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 10 jan 2020 17:14

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Fred

De 3e file (r03) is corrupt. Die moet je opnieuw downloaden.
Zie ook het plaatje op blz. 12 van mijn boek. Zelfde error code: 1166.

Na de download moet je eerst de MD5 checksum testen met de MD5 gegevens van Voxus (mbv het programma WinMD5, gratis te downloaden vanaf http://www.winmd5.com); zie blz. 10 onderaan t/m 12.
En test dan ook dierct de andere bestanden voordat je gaat installeren.

Hoi Evert Jan, Dankjewel voor de tip. Waar vind ik de checksums bij Voxus? Ik heb gebeld en Marien zal later in de avond wel reageren op mijn vragen. Ik vermoed dat de bestanden op de site al fout zijn
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 18:13

Re: Hauptwerk V is uit

Ik ga er niet vanuit dat het bestand op de Voxus site al fout is.

Heb je in de brief, mail oid van Voxus gehad, waar de downloadlinks in staan, geen checksum gezien?
Sonus Paradisi publiceert deze voor hun encrypted sample sets bij de downloadlinks: http://hw5.sonusparadisi.cz/
Heb je zoiets bij Voxus niet gezien??
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 10 jan 2020 20:45

Re: Hauptwerk V is uit

Hoi Evert Jan, Ik heb allereerst de derde file opnieuw gedownload. En daavan de checksum bepaald en die vergeleken met de checksum van de derde file op de Haupwerk-PC en die waren verschillend. Dus heb ik r03 die ik vanmiddag heb gedownload op de Hauptwerk PC gezet. En zowaar ging nu de installatie goed. Toen ik de allereerste keer de files van de site haalde via "Download_All" ook r03 al problemen. Toeval??

In ieder geval heb ik Dudelange nu ook draaien. Wel merk ik, ondanks dat ik 13.4GB Free RAM heb, dat ik nogal geluidverstoringen heb als ik een register bij schakel, het tempo verlaag, etc. Een soort klik geluid, natuurlijk lastig als je tijdens opname een register bij wil zetten of andere preset wil kiezen. En dat terwijl ik Win10 bijzonder kaal heb draaien zoal je wellicht weet, door middel van de oo-software tip
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 21:00

Re: Hauptwerk V is uit

Zijn die klikgeluiden niet het aan/uitzetten van een register? Dan de bijgeluiden zachter zetten.

Kijk in het Audio, MIDI en performance scherm (menu View | Large floating control panels | Audio, MIDI en performance) of de CPU in het rood gaat als je een register aan/uit zet.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 10 jan 2020 22:42

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Met de VST zijn problemen: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 06#p135506

Even ReaRoute gebruiken


Dit is inderdaad het probleem. Asio via Fireface als output geselecteerd en het laden van Heusden ging zonder problemen.

Ik kan op het moment helaas nog niet orgel spelen, want de speeltafel is nog niet klaar. Hopelijk komt voor die tijd de update. Anders moet ik me nog gaan verdiepen ReaRoute.

Op het moment kan ik dus alleen opnames afspelen. Wat een verschil nu even zonder roomcorrectie! Weet je gelijk weer waarvoor dat nodig was. ;)

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 11 jan 2020 22:23

Re: Hauptwerk V is uit

Goedenavond,

Ik heb HW5 draaiend en de audiosettings compleet.
Ik heb 6 frontspeakers, 2 rear speakers en subwoofer.
Ik heb een Presonus fire wire geluidskaartd die al 8 jaar zijn werk goed gedaan heeft.
In HW4 nooit problemen met mijn geluid gehad
Het probleem dat zich nu voor doet is het volgende :
Met Sampleset Rotterdam Transept, en met Tholen die ik nu geïnstalleerd heb laden de sets goed tot de
voortzettings balk 90% groen is, dan komt er een klap uit mijn speakers en gaat het geladen orgel naar 100%
Als ik dan ga spelen dan klinken de tremulanten super snel, en soms mis ik geluid op verschillende toetsen.
Als ik dan de midi en audio reset laadt het orgel weer voor 90% weer een knal maar de tremulanten klinken dan
normaal en alles doet het naar behoren.

Iemand een idee over de oorzaak ?

met vriendelijke groet ,
Pleun Doolaard

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jan 2020 22:45

Re: Hauptwerk V is uit

Ga naar menu General settings | General Preferences op tabblad Advanced
De tijd bij "Try to run Hauptwerk at real-time priority on Windows" staat misschien te laag. Even ruim vergroten, luisteren of die tik dan weg is en dan langzaam terugbrengen tot een werkbare tijd.
Ik weet niet of dan het probleem opgelost is (het zou dan bij andere sets ook op moeten treden of de tijd staat net iets te kritisch).

Waarschijnlijk loopt HW bij jou niet in real-time mode.
Je kunt dat controleren via Taakbeheer. Dan naar tabblad details en op Hauptwerk klikke met de rechtermuisknop. Bij Set prioriteit kun je zien of dat zo is.

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 12 jan 2020 00:41

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Ga naar menu General settings | General Preferences op tabblad Advanced
De tijd bij "Try to run Hauptwerk at real-time priority on Windows" staat misschien te laag. Even ruim vergroten, luisteren of die tik dan weg is en dan langzaam terugbrengen tot een werkbare tijd.
Ik weet niet of dan het probleem opgelost is (het zou dan bij andere sets ook op moeten treden of de tijd staat net iets te kritisch).

Waarschijnlijk loopt HW bij jou niet in real-time mode.
Je kunt dat controleren via Taakbeheer. Dan naar tabblad details en op Hauptwerk klikke met de rechtermuisknop. Bij Set prioriteit kun je zien of dat zo is.


Dankjewel Evert Jan,

Ik ga er naar kijken, maar vanwege de tijd zal dat maandag worden.
Goede zondag.

H.gr,
Pleun Doolaard
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 12 jan 2020 00:51

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Zijn die klikgeluiden niet het aan/uitzetten van een register? Dan de bijgeluiden zachter zetten.

Kijk in het Audio, MIDI en performance scherm (menu View | Large floating control panels | Audio, MIDI en performance) of de CPU in het rood gaat als je een register aan/uit zet.


Hoi Evert-Jan,

Ja, inderdaad bij het kizen van een andere preset, register bijschakelen, klikken op de tempo pijl, en dergelijke acties doet CPU richting rood even verspringen. Bij Domkerk Utrecht heb ik dat gehad en weegewerkt met de tips van jou en veel apps verwijderd en services uitgezet. Nu na Dudelange installatie en draaien zit ik weer met dezelfde situatie.
Ik heb toch niets aand de PC config veranderd en ques RAM gebruik zit ik met 13.4 GB RAM vrij ook goed, zo ik zo zeggen.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 12 jan 2020 22:43

Re: Hauptwerk V is uit

Evert Jan,

Ik heb uit je boek plus de aangevulde lijst services nagelopen op mijn Hauptwerk PC en geen service gevonden die op je lijst stond en nog draaide. Dus dacht ik, laat ik het eens omdraaien en een lijst tonen van services die nog wel draaien. Misschien zijn er nog services bij die niet op je lijst staat, maar wel gestopt kan worden. Hoe kaler hoe beter zou ik denken. Alvast heel hartelijk dank voor het meekijken. :P
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 jan 2020 23:10

Re: Hauptwerk V is uit

Fred

Richting rood springen mag, dat kan niet anders. Het kost immer CPU tijd als je registers aan zet! Alleen IN het rood springen mag niet.

Ik heb de lijst met services nagekeken.
De nvidia experience service kan ook uit, tenzij je spelletjes op de HW PC doet. Dit heeft te maken met je videokaart.

Verder, als je over bent op HW5, kun je de driver voor de HASP dongle ook verwijderen. Die service staat er ook nog tussen. Dit verwijderen gaat als volgt:
- Stop HW
- Verwijder de HASP dongle uit je PC
- Run het installatieprogramma van de HASP dongle opnieuw. Het programma vraagt dan of de runtime driver gerepareerd ("repair") moet worden of moet worden verwijderd ("remove"). Kies remove.
Heb je dat HASP dongle prg niet meer, download: https://sentinelcustomer.safenet-inc.co ... iver&l=all en kies daar voor "Sentinel HASP/LDK - Windows GUI Run-time Installer"
- restart de PC al shet verwijderen klaar is.
De HASP dongle nu NOOIT meer in de PC stoppen !!


Wat betreft het probleem, dan heb je de PC nog niet volledig geoptimaliseerd.
Kritische zaken, die zeker uitgevoerd moeten worden, zijn: punt 5 op blz. 16 en punt 12.

Check daarna of de processor op constante snelheid loopt; zie punt 21

En wat voor programma's lopen er nog meer op je PC? Een virusscanner bijv.? De HW PC hing toch niet aan internet?

Heb je de polyfonie opnieuw afgeregeld?
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 jan 2020 01:47

Re: Hauptwerk V is uit

Hoi Fred

De Nvidia video kaarten kunnen ook voor problemen zorgen met name m.b.t. Latency.
Ik had een silent Nvidia kaart in mijn systeem zitten en die gaf hoge latency waarden met het testen.
Ik had toevallig nog een Nvidia kaart hier liggen van een oudere generatie.
Tot mijn verbazing was de latency daarmee naar minimale waarden gedropt.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 13 jan 2020 10:28

Re: Hauptwerk V is uit

Loosman schreef:Hoi Fred

De Nvidia video kaarten kunnen ook voor problemen zorgen met name m.b.t. Latency.
Ik had een silent Nvidia kaart in mijn systeem zitten en die gaf hoge latency waarden met het testen.
Ik had toevallig nog een Nvidia kaart hier liggen van een oudere generatie.
Tot mijn verbazing was de latency daarmee naar minimale waarden gedropt.

Gr Jan


Hoi Jan, Mijn Videokaart is een NVIDIA GeForce GTX560 display adapter, die ca. 4 jaar oud is. Omdat videosnelheid niet belangrik is, heb ik voor deze low-cost kaart gekozen. En ik heb met HW4 geen enkel probleem gehad na installatie van de juiste ASIO driver voor de Roland Octacapture.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jan 2020 11:12

Re: Hauptwerk V is uit

NVIDIA GeForce Experience kun je ook compleet verwijderen van je PC.
Het zorgt er voor dat je de laatste drivers krijgt, dat je videokaart optimaal wordt ingesteld voor spelletjes en het verstuurt ook telemetry.
Als je PC niet aan internet hangt, is dat programma niet nodig.
Verwijderen in Windows10:
- druk op de Windows toets en toets I
- Klik op Apps > Apps en onderdelen
- selecteer NVIDIA GeForce Experience en kies verwijderen

Ga daarna naar C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\GeForce Experience en verwijder de hele GeForce Experience map
Of gebruik RevoUninstaller; want die doet dat ook en nog wat meer.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 13 jan 2020 21:01

Re: Hauptwerk V is uit

Hoi Evert-Jan,

In de BIOS heb ik EIST, TurboBoost uitgezet. Maar in de BIOS staat zoveel dat ik niet kan koppelen aaninstelling van constante spanning. Ik zal straks paar screenshots van de BIOS instellingen uploaden na compressie voor web :) Misschien dat je daarmee nog meer tips hebt voor optimalisatie
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jan 2020 21:15

Re: Hauptwerk V is uit

Alleen Intel C-State mis ik nog. DIe kan ook op disabled. Turbo boost en EIST heb je al gedaan.

Verder is er niets meer in het BIOS dat je kunt optimaliseren tbv een constante lopende processorklok.
Dus plaatjes hebben geen zin.

En NVIDIA GeForce Experience verwijderen.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 14 jan 2020 20:38

Re: Hauptwerk V is uit

Beste allen.

Ik zit nu een tijdje de berichten te lezen over de recente mogelijkheid van HW 4 naar 5.
Naast heel veel technische informatie waar ik niets van begrijp heb ik niet kunnen vinden in de berichten of het upgraden noodzakelijk is voor de werking van het systeem zoals ik dat nu heb.
Kortom: betekend het niet upgraden naar HW V dat mijn HW systeem op den duur niet meer werkt zoals het nu is?
Rond de 200 euro is voor mij veel geld.

Groeten

Wim
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 14 jan 2020 21:13

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Alleen Intel C-State mis ik nog. DIe kan ook op disabled. Turbo boost en EIST heb je al gedaan.

Verder is er niets meer in het BIOS dat je kunt optimaliseren tbv een constante lopende processorklok.
Dus plaatjes hebben geen zin.

En NVIDIA GeForce Experience verwijderen.


Hallo, ik heb alle acties genomen, en de situatie is stuk beter dan voorheen. Toch heb ik nog wegvallen van het windgeruis van het orgel als ik door een lijst bestanden scroll en de CPU vliegt nog dik in het rood als ik record knop indruk. Ik heb nogmaals screenshots van alle running services gemaakt, want ik zie dat Windows Interrupt services nogal eens CPU gebruikt. Maar tijdens spelen en dan een register bij schakelen geeft geen verstoring meer. Toch is duidelijker HW 5 veeleisender dan HW 4 betreft optimalisatie.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 21:28

Re: Hauptwerk V is uit

Wim

HW 4 blijft, zoals deze nu bij jou werkt, gewoon en onbeperkt qua tijd werken.

Er zijn wel 3 restricties
- nieuw uit te brengen encrypted sample sets zullen alleen in HW5 werken. Sample sets die in WAV file formaat uitgebracht worden, werken wel in HW4, zolang de ODF van die sample set ook voor HW4 geschikt is.
- de HASP dongle moet niet defect gaan of gestolen worden, want die kan niet meer vervangen worden. De kans is heel klein dat dit gebeurt, maar je weet nooit ... In dat geval zul je wel over moeten gaan naar HW5 of stoppen met HW of verder gaan met HW4 Free edition.
- beveiligde sample sets kun je niet meer verkopen, omdat ze door MDA niet meer overgeschreven worden naar de HASP dongle van de nieuwe eigenaar

Dus, als je tevreden bent met de huidige situatie, moet je die behouden.
Je moet we zuinig zijn op installatie sets en de HW 4.2.1 installatie file e.d., want als je PC crasht heb je die nodig.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 21:31

Re: Hauptwerk V is uit

Fred,

Heb je de test in punt 21 (blz. 22) ook gedaan? Wat is het resultaat?

Kun je een activity logfile plaatsen vanaf het moment dat HW opstart (dus vanaf de Welcome tekst op het tijdstip van starten) en incl. het orgel waar het probleem mee is en dan menu Organ --> unload organ. Pas dan de activitylog file openen en dat deel kopiëren en op forum plaatsen.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 15 jan 2020 00:30

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Fred,

Heb je de test in punt 21 (blz. 22) ook gedaan? Wat is het resultaat?

Kun je een activity logfile plaatsen vanaf het moment dat HW opstart (dus vanaf de Welcome tekst op het tijdstip van starten) en incl. het orgel waar het probleem mee is en dan menu Organ --> unload organ. Pas dan de activitylog file openen en dat deel kopiëren en op forum plaatsen.

Als Windows gestart is zonder HW, en ook HWinFO64.exe gestart is, dan zie ik zoals in het boek aangegeven 4x 400o-4001 MHz. Hoe maak ik die activity logfile? Ik draai performance monitor en CPU doet weinig, ook als ik Trim dB verander, terwijl dat behoorijk kraakt in de koptelefoon.
Laatst bijgewerkt door FredM op 15 jan 2020 00:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2020 00:37

Re: Hauptwerk V is uit

Met HWinfo heb je aangetoond dat de processor nu op een constante snelheid loopt en dat ook het BIOS nu goed is ingesteld.

Activity logfile: menu --> Activity logfile
Dan opent de webbrowser en de nieuwste logging staat onderaan. Datum en tijd staat er per regel bij.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 15 jan 2020 00:57

Re: Hauptwerk V is uit

in de tool vind ik geen menu Activitylog. Alleen Create report, maar dat geeft alleen de configuratie weer. Toch heb ik een logging weten eruit te halen. Maar alleen als csv file.
Ik heb de csv in Excel geopend en alle CPU gerelateerde parameters in een grafiek gestopt. Zie bijlage.
Verder had ik al het volgende opgevolgd:
- Run het installatieprogramma van de HASP dongle opnieuw. Het programma vraagt dan of de runtime driver gerepareerd ("repair") moet worden of moet worden verwijderd ("remove"). Kies remove.
Heb je dat HASP dongle prg niet meer, download: https://sentinelcustomer.safenet-inc.co ... iver&l=all en kies daar voor "Sentinel HASP/LDK - Windows GUI Run-time Installer"
- restart de PC als het verwijderen klaar is.
Maar toen ik het Windows GUI Run-time Installer bestand startte, ging hij installeren, verwijderde de drivers en vervolgens updated het de driver, zo leek het. Ik heb het programmatje via Add... Remove Programs weer verwijderd.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2020 12:02

Re: Hauptwerk V is uit

Fred

ik ben bij Activity logfile: menu --> Activity logfile de naam van het menu vergeten. Sorry.
Het moet zijn Activity logfile: menu Help --> Activity logfile (zie pagina 31 in het boek)

Als dat plaatje de CPU klok weer geeft en actueel is (dus alleen de log van gisteren), dan loopt je klok van de PC toch niet op constante snelheid.
Als je HWinfo draait, staan alle 4 balkje dan wel stil (en op 4 GHz)? Ze mogen NIET bewegen

Wat betreft de HASP driver: verwijderen (remove) is toch niet opnieuw installeren? Heb je wel remove gekozen? En als het programma klaar is, is dan die "Sentinel LDK License manager" service weg?
Anders maar met ReVo uninstaller verwijderen.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 15 jan 2020 20:08

Re: Hauptwerk V is uit

Hallo,

Zie bijgaand plaatje ter verduidelijking over mijn HWiNFO. Ik kan de activitylog niet sturen, want txt, pdf wordt niet geaccepteerd. Dus ik heb maar plaatjes gemmakt van de paginas
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com