Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/3+P

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 11 jan 2020 22:05

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Dit is ook een interessante klank demonstratie van het Martini orgel:

Demo of the Schnitger Organ in Martinikerk, Groningen | Balint Karosi
more info about the history of the organ:

https://www.youtube.com/watch?v=CZ3-0cBKh44

Of die van Sietze de Vries:

https://www.youtube.com/watch?v=7mDf2JgQei0

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 11 jan 2020 22:36

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

David Peekstok schreef:Dit is ook een interessante klank demonstratie van het Martini orgel:

Demo of the Schnitger Organ in Martinikerk, Groningen | Balint Karosi
more info about the history of the organ:

https://www.youtube.com/watch?v=CZ3-0cBKh44

Of die van Sietze de Vries:

https://www.youtube.com/watch?v=7mDf2JgQei0


Balint is als een o zo blij kind in een snoepgoed of speelgoed winkel.

Bericht 12 jan 2020 20:52

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Evert-Jan schreef:Je moet Firefox of Chrome gebruiken bij downloaden; geen IE of Edge. Dat gaat altijd fout bij grote bestanden. En verder NOOIT WiFi gebruiken, maar de PC met een ethernetkabel aan de router koppelen.

Probeer het anders eens met de portable versie van Firefox:
https://portableapps.com/redirect/?a=Fi ... ch.paf.exe
Installeren en direct starten.
Na afloop kun je de hele directory van Firefox weggooien (maar ook laten staan voor je volgende grote download ....)

Downloaden kan nog steeds vanaf https://hw5.sonusparadisi.cz/Martini.htm
De servers van Jiri hebben de beste download performance en ondersteunen downloadmanagers met resume functionaliteit. Daar ligt het niet aan.


ik heb de bestanden gedownload van de laatsste link en de demo versie geinsstaleerd en nnoou probeer ik de rest van de full sets te installeren ... dan wil hijj niet , wat kan het zijn , heb de nieuwe verssie van hauptwerk niet

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 jan 2020 23:19

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

ludi1992 schreef:heb de nieuwe verssie van hauptwerk niet
De volledige set van de Martinikerk werkt alleen onder HW5 vanwege de licentie in iLok. En de bestanden zijn ook HW5 encrypt.
Dat staat er op de SP download pagina:
The full version of the St. Martini sample set. The full 8-channel surround work exclusively in Hauptwerk 5! It is not possible to use the full sample set in HW4.

De demoversie werkt onder HW4 en 5. .
The DEMO version - Surround (8 channels)
Hauptwerk 5 has no problem installing multi-part archives. Hauptwerk 4 has problems installing multi-part archives. It works only if all the packages are downloaded and sitting all together in the same directory on your HDD first. Only then launch the HW4 installer

De demo bestanden zijn niet encrypt en werken ze dus in 4 en 5

Je zal dus eerst HW moeten updaten naar 5.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 13 jan 2020 17:27

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Goedemiddag,

Een héle andere vraag:
Is er iemand met ervaring die mij een advies kan geven met de keuze tussen Groningen en Haarlem?
Ik ben op zoek naar een orgel, vergelijkbaar met Groningen, waarbij de klank in de plenum én stevige registraties beter gemengd uit de surround opgestelde speakers komt.....

Groet, Mario

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 13 jan 2020 17:39

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ik vind Groningen in alle opzichten mooier, maar dat heeft ook veel met het orgel en haar restauratie te maken.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 13 jan 2020 20:00

Hauptwerk V is uit

Goedenavond,

Ik heb updates gedownload voor Groningen. Die komen binnen als HTM-bestand. Hoe krijg ik die gereed om te laden in H5?

Groet, Mario

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jan 2020 20:04

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Het zijn de normale installatiebestanden van HW, bijv. Martini_Vol0_update1.1.CompPkg_Hauptwerk_rar.

Ik denk dat je IE of Edge gebruikt
Gebruik Firefox bij downloaden en dat gaat zonder problemen.
Opnieuw downloaden is de enige oplossing.


Voor gebruikers van de demo versie: Volume 0 update (core media) is voor de demoversie. De bijgeluiden zijn daarin verbeterd.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 13 jan 2020 20:38

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

[quote="Evert-Jan"]Het zijn de normale installatiebestanden van HW, bijv. Martini_Vol0_update1.1.CompPkg_Hauptwerk_rar.

Ik denk dat je IE of Edge gebruikt
Gebruik Firefox bij downloaden en dat gaat zonder problemen.

Hoe gebruik ik Firefox? Moet ik dat instellen?
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 13 jan 2020 20:40

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

mario schreef:Goedemiddag,

Een héle andere vraag:
Is er iemand met ervaring die mij een advies kan geven met de keuze tussen Groningen en Haarlem?
Ik ben op zoek naar een orgel, vergelijkbaar met Groningen, waarbij de klank in de plenum én stevige registraties beter gemengd uit de surround opgestelde speakers komt.....

Groet, Mario


Ik heb beide sets nu draaien. Maar ik kom er achter dat het twee totaal verschillende orgels zijn.
En daarnaast hanteren Voxus en Sonus beide een wat andere opname filosofie.

Het Müller orgel registreert wat makkelijker, veel combinaties klinken gewoon goed.
Het is een allround orgel, waar je veel soorten muziek op kwijt kan.
En de (2x2) surround opname met de voor Voxus kenmerkende lange samples, klinkt heerlijk.
Daar mis ik geen 2x2 kanalen aan. Even met de slider de rear-samples bij de front-samples mengen,
en je hebt die echte Bavo sound. Heerlijk! (al vind ik het bovenwerk wat te ver weg klinken)

Het Schnitger orgel is een klasse apart, al luistert het wat betreft registreren wel wat nauwer.
Het is toch vooral een barok orgel, ook door de stemming.
Door de 4x2 kanaals opname is het echt wel even zoeken naar de balans die je aanspreekt.
Maar eenmaal gevonden, dan klinkt dit orgel heel overtuigend, en is de klank die je hoort op bv een CD echt herkenbaar weer te geven. (er van uitgaande dat niet zo heel veel mensen dit orgel live horen)

Het zijn beide mooie, maar dure sets! Dus ik zou vooral zelf gaan luisteren en proberen!
Mocht je in de buurt wonen dan ben je welkom.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jan 2020 21:09

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Mario

Firefox moet je downloaden en installeren.

Omdat je misschien gehecht bent aan IE/Edge, kun je de portable versie van Firefox downloaden. Dan bijten ze elkaar niet. Je moet na installatie wel even zelf een snelkoppeling van Firefox op het bureaublad zetten, dat is het nadeel van portable versies. Voordeel is dat je de hele map op een USB stick/USB disk kan zetten en dan werkt het, ook op andere PC. Ander voordeel is de advertentieblokker (uBlock Origin) die je als AddOn in Firefox kan installeren. Geen last meer van advertenties e.d.

https://portableapps.com/apps/internet/ ... alizations
Daar staat de Nederlandse versie tussen.

Downloaden, installeren en starten. De downloads komen in je map Downloads.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 13 jan 2020 22:57

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Dank.
Downloaden gelukt, bestanden geïnstalleerd in H5. Orgel moet opnieuw worden geladen.

Bericht 13 jan 2020 23:41

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Evert-Jan schreef:
ludi1992 schreef:heb de nieuwe verssie van hauptwerk niet
De volledige set van de Martinikerk werkt alleen onder HW5 vanwege de licentie in iLok. En de bestanden zijn ook HW5 encrypt.
Dat staat er op de SP download pagina:
The full version of the St. Martini sample set. The full 8-channel surround work exclusively in Hauptwerk 5! It is not possible to use the full sample set in HW4.

De demoversie werkt onder HW4 en 5. .
The DEMO version - Surround (8 channels)
Hauptwerk 5 has no problem installing multi-part archives. Hauptwerk 4 has problems installing multi-part archives. It works only if all the packages are downloaded and sitting all together in the same directory on your HDD first. Only then launch the HW4 installer

De demo bestanden zijn niet encrypt en werken ze dus in 4 en 5

Je zal dus eerst HW moeten updaten naar 5.


dan zoudden ze wel moetenn werkennn?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2020 00:21

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ja.

Sonus Paradisi geeft HW5 ook op als eis voor het gebruik van deze sample set
Encryption

The samples are offered in 48kHz/24bit resolution. The model uses multiple releases, with three release levels: short, mid and long. Hauptwerk v5 and higher supported. The sample set is offered in encrypted format using Hauptwerk's proprietary encryption.
Bron: http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/n ... rtini.html tabblad "Features".
Daar kun je ook direct zien hoeveel geheugen elke versie gebruikt

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 14 jan 2020 19:44

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

mario schreef:Dank.
Downloaden gelukt, bestanden geïnstalleerd in H5. Orgel moet opnieuw worden geladen.


Probleem is opgelost middels de update!

Mario
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 jan 2020 21:47

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Deze midi heb ik gebruikt voor de Martinikerk. Alleen om te testen.
met IR opgenomen met de zoom. ik heb wel zelf de registraties verzorgd, maar dus niet gespeeld. gewoon even voor de liefhebbers. kenners die weten wel waar deze midi wegkomt

https://www.youtube.com/watch?v=E0MExsr ... tvVddtJgsk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 14 jan 2020 21:56

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Bucanier schreef:Deze midi heb ik gebruikt voor de Martinikerk. Alleen om te testen.
met IR opgenomen met de zoom. ik heb wel zelf de registraties verzorgd, maar dus niet gespeeld. gewoon even voor de liefhebbers. kenners die weten wel waar deze midi wegkomt

https://www.youtube.com/watch?v=E0MExsr ... tvVddtJgsk


Direct samples met welke IR?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 jan 2020 22:10

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

adri schreef:
Bucanier schreef:Deze midi heb ik gebruikt voor de Martinikerk. Alleen om te testen.
met IR opgenomen met de zoom. ik heb wel zelf de registraties verzorgd, maar dus niet gespeeld. gewoon even voor de liefhebbers. kenners die weten wel waar deze midi wegkomt

https://www.youtube.com/watch?v=E0MExsr ... tvVddtJgsk


Direct samples met welke IR?

de orginele gekochte van de martinikerk zelf op bovenwerk de cardio of ortf 5.6 en op de rear omni´s 5.6 .

ik kan het zo 1 twee drie niet even bekijken omdat mijn hauptwerk momenteel uit staat, maar als ik me herinner, heb ik het zo ingesteld.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 jan 2020 22:13

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/36998

hier een opname met plenum van het rugwerk, en een enkele stem op het bovenwerk

ingeladen difuus-distant-rear
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 15 jan 2020 22:35

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Jan Wim schreef:http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/36998

hier een opname met plenum van het rugwerk, en een enkele stem op het bovenwerk

ingeladen difuus-distant-rear


Welke stand staan de sliders, Jan?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 jan 2020 23:00

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

mario schreef:
Jan Wim schreef:http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/36998

hier een opname met plenum van het rugwerk, en een enkele stem op het bovenwerk

ingeladen difuus-distant-rear


Welke stand staan de sliders, Jan?


alle sliders staan neutraal, ik werk niet met de sliders, ik meng de kanalen per pijp afzonderlijk niet per kanaal in het geheel
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 16 jan 2020 01:00

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

mario schreef:Beste mede-hauptwerkers,

Ik wil graag mijn bevindingen met jullie delen.
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van Groningen. De demo sprak tot de verbeelding: schitterend!! Wat schetst mijn verbazing dat de volledige set 8-kanaals mij tegenvalt. Voor wat betreft het solistisch spelen met enkele registers vind ik het wel (heel) mooi, ga je met grotere registraties spelen, of het nu een plenum mét of zonder tongwerken is, dan vind ik de klank kaal en koud worden. Geen levendigheid, bij vastgehouden akkoorden geen ruimtelijkheid, dus, niet (heel) mooi. Jammer!! Ik had er zoveel van verwacht.

Mijn configuratie is een pc met 64Gb werkgeheugen, een I7 6700 processor, geluidskaart Focusrite Saffire Pro 24 DSP, 2 versterkers met 4 speakers in surround-opstelling.
De set heb ik als volgt geladen: Diffuse, Distant en Rear in 20 bit. Dan gebruik ik ongeveer 57 Gb geheugen. Polyfonie op 8000.

De Demo had ik geladen in 24 bit. Kan dit het verschil zijn?

Ik kom bovenstaande ook tegen bij de volgende sets: Zwolle 2.5 en Caen 2.5
Bespeel ik Zwolle 1 of Caen 1, dan zit in die sets wel de levendigheid en ruimtelijkheid...…

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Ben heel benieuwd.

Mario


Ik had hier eerst ook last van. Ik heb nu de TrimDB aangepast. Ik kreeg eerst met plenum maar drie streepjes op -10 dB en nu op 0 dB of een paar dB meer kom ik in het geel. Daardoor is er waarschijnlijk een groter bereik in de output. [originele reply heb ik ook aangepast].

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 16 jan 2020 01:10

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Sander schreef:
mario schreef:Beste mede-hauptwerkers,

Ik wil graag mijn bevindingen met jullie delen.
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van Groningen. De demo sprak tot de verbeelding: schitterend!! Wat schetst mijn verbazing dat de volledige set 8-kanaals mij tegenvalt. Voor wat betreft het solistisch spelen met enkele registers vind ik het wel (heel) mooi, ga je met grotere registraties spelen, of het nu een plenum mét of zonder tongwerken is, dan vind ik de klank kaal en koud worden. Geen levendigheid, bij vastgehouden akkoorden geen ruimtelijkheid, dus, niet (heel) mooi. Jammer!! Ik had er zoveel van verwacht.

Mijn configuratie is een pc met 64Gb werkgeheugen, een I7 6700 processor, geluidskaart Focusrite Saffire Pro 24 DSP, 2 versterkers met 4 speakers in surround-opstelling.
De set heb ik als volgt geladen: Diffuse, Distant en Rear in 20 bit. Dan gebruik ik ongeveer 57 Gb geheugen. Polyfonie op 8000.

De Demo had ik geladen in 24 bit. Kan dit het verschil zijn?

Ik kom bovenstaande ook tegen bij de volgende sets: Zwolle 2.5 en Caen 2.5
Bespeel ik Zwolle 1 of Caen 1, dan zit in die sets wel de levendigheid en ruimtelijkheid...…

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Ben heel benieuwd.

Mario


Ik had hier eerst ook last van. Ik heb nu de TrimDB aangepast. Ik kreeg eerst met plenum maar drie streepjes op -10 dB en nu op 0 dB of een paar dB meer kom ik in het geel. Daardoor is er waarschijnlijk een groter bereik in de output. [originele reply heb ik ook aangepast].


Blijkbaar moet er nogal wat gesleuteld worden om een bevredigende plenum klank te krijgen. JanWim had iets van een Triosonate van Bach gepost op CBB met alleen RW plenum, en m.i. klonk dat niet goed maar stofzuiger-achtig. We wachten nog op zijn reaktie.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 jan 2020 06:47

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

hoi Adri,

het kan nooit stofzuiger achtiger klinken dan dat de set in zich heeft. omdat dit nu eenmaal de vrijheid is die de verschillende kanalen toelaten.
dat het misschien niet voldoet aan jouw referentie kader kan ik me voorstellen, het is gewoon deze keer een sound tussen dry en surround in, niks meer en niks minder ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 16 jan 2020 07:55

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ik had hier eerst ook last van. Ik heb nu de TrimDB aangepast. Ik kreeg eerst met plenum maar drie streepjes op -10 dB en nu op 0 dB of een paar dB meer kom ik in het geel. Daardoor is er waarschijnlijk een groter bereik in de output. [originele reply heb ik ook aangepast].[/quote]

Daar ben ik wel benieuwd naar.
Kun je een scherm kopy bijvoegen?
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com