Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Content D2327

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 13 mei 2020 11:59

Content D2327

Hallo alle liefhebbers,

ik ben Maarten van der Vlist, pensionado en ik gebruik Hauptwerk al jaren.

Nog steeds de free version, nu 4.2

Werkt prima met veel orgels, vooral die van Pjotr Gabowski.
Ook demo's die niet compleet werken, klinken goed. Ik heb een simpele PC met een externe geluidskaart van Sweex. 25 euro, geprobeerd en klinkt geweldig.

Veel orgels, zoals Wildervank en Pekala, kan ik compleet spelen, omdat die samples vrij eenvoudig waren aan te passen. Volgens mij geheel legaal...

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er wel een super goede geluidsinstallatie achter heb staan, van NAD, met twee behoorlijk goede luidsprekers.

Omdat mijn oude Domus is gesneuveld in de strijd (zelfs de brandweer kon hem niet meer redden) heb ik nu vanwege mijn beperkte budget (pensionado) een mooi klinkende Content D2327 aangeschaft. In combinatie met Hauptwerk klinkt dat erg mooi. Het orgel zelf door zijn eigen speakers en Hauptwerk door de stereo.

Echter, dit orgel schijnt nog enige instelmogelijkheden te hebben via de klaviertoetsen, maar die methode ken ik niet.

Ik zoek dus eigenlijk een handleiding van dit orgel Content D2327
Kan iemand mij daar aan helpen? Google biedt geen soelaas.

Verder sta ik open voor alle tips.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 mei 2020 18:53

Re: Content D2327

Welkom op het Hauptwerkforum

Ik denk dat je het beste even met Content in Ermelo kan bellen en daar vragen om de handleiding. Of hoe je e.e.a. via de toetsen programmeert

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 mei 2020 15:36

Re: Content D2327

Beste Maarten,

Op je bericht onder Aangeboden / Gezocht heb ik gereageerd. Ik heb je een direct bericht gestuurd, maar zo te zien lees je dat niet ;)
Kun je misschien je emailadres doorgeven? Of beter: bel even met Content: 0341-554876 en vraag naar Gerwin Boswijk. Heb hem je vraag voorgelegd op WhatsApp en hij wil je een handleiding mailen.

Gr. Marien

Berichten: 28

Geregistreerd: 18 maart 2018 12:49

Bericht 17 jun 2020 21:03

Re: Content D2327

Hallo Maarten, heb je inmiddels al een handleding? Vr. gr. Henk

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 22 dec 2020 15:56

Re: Content D2327

Sorry voor mijn late reactie: door omstandigheden heeft alles lange tijd stil gelegen.
Ik heb idd al een handleiding, handige mogelijkheden, die ik zelf nooit zou hebben gevonden.
Inmiddels werkt alles met HW naar behoren.

Ik overweeg nu om een licentie te kopen, maar mijn HW pc mag beslist NIET aan internet, dus Ilok wordt hem niet. Dan toch maar een oude versie, zoals 4.2, aanschaffen? Is die er uberhaupt(werk) nog?
Is dit verschil zo enorm? Voor dit twee klaviers orgeltje?

Ik heb overigens het Romers orgel van Evert Jan geinstallerd, en als ik die speel met standaard hoog volume, en de geluidsknop zachter, hoor ik het "pingeltje"van de proef Advanced versie nauwelijks, alleen als ik niet speel. Wat dat betreft hoef ik dus niet eens een licentie te kopen. En dit is toch niet illegaal?
Maar die legale versie wil ik toch, voor de andere orgels. Wie weet raad?

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 22 dec 2020 16:35

Re: Content D2327

Goedemiddag,

Ter info voor iLock is het niet nodig dat de HW computer internetverbinding heeft. Dat kan prima met een standalone pc.
Je hebt dan wel een iLock dongle nodig.

Groet,
Arjan

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 22 dec 2020 20:45

Re: Content D2327

Dank je wel. Dan ga ik eens naarstig informeren hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Tijdelijk kan ik met een netwerk usb stick wel op internet met deze pc, maar dat mag niet blijvend zijn. Dus een programma kan ik uiteraard wel downloaden...

Voor mij zal versie 4.2 wel voldoende zijn. Ik weet niet of dit veel prijsverschil maakt, maar dat zoek ik nog uit.
En anders misschien deze versie van iemand overnemen die zelf een nieuwe versie wilt aanschaffen.

Ik ben met mijn kleine twee klaviers orgeltje al gauw tevreden, alleen vind ik de klank niet mooi genoeg. Met Hauptwerk wordt je een beetje verwent. En ik moet een beetje op de kleintjes letten...

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com