Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 jun 2020 15:44

Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Nadat ik, als forummoderator, de afgelopen periode van 2 zijden benaderd ben, voel ik mij verplicht om onderstaande ter informatie op het forum te melden.

Op Marktplaats wordt door W. Simons de sample set Groningen in de uitvoering diffuse/rear te koop aangeboden voor 60% van de nieuw prijs (€894); zie https://link.marktplaats.nl/m156610112. Nu staat de advertentie op bieden, maar de set was eerder voor € 500 te koop, incl. iLok overschrijvingskosten.
W. Simons, die in werkelijkheid anders heet, heeft niet één upgrade gekocht voor de Groningen set, maar kon door een fout in de webshop bij www.sonusparadisi.cz 8 upgrades in één keer kopen en betalen (ca. 200 euro/upgrade). Dat was nl. in de periode dat Groningen in de aanbieding was.
Door die upgrades te kopen heeft hij daarmee de volledige set van Groningen (diffuse/rear) met een geldige iLok licentie in handen gekregen voor de upgrade prijs. Deze complete sets probeert hij nu voor een aanzienlijk lagere prijs dan de officiële prijs via Marktplaats te verkopen. Hij heeft daarvoor een account aangemaakt en zich laten verifiëren door MP. Dat laatste zegt dus niets want je kunt onder een andere naam opereren.

Feit is, dat in ieder geval 2 personen de set gekocht hebben: iLok, NL telefoonnummer, tikkie bericht, enz. Dat kon niet mis zijn denk je dan. Maar beide personen waren verwonderd dat de advertentie op MP bleef staan of er opnieuw op kwam.

Beiden hebben daarom (ook) contact opgenomen met Jiri. Hij geeft aan dat hij de verkoper op zijn illegale praktijken heeft gewezen en gevraagd om deze sets niet door te verkopen. Jiri ziet dit dan ook als fraude: een upgrade is uitsluitend voor hen, die een deel van de set al eerder gekocht had: 1 upgrade voor 1 set om deze compleet te maken. "Simons" heeft bij Jiri aangegeven dat hij niets verkeerd doet als hij upgrades in een grote hoeveelheid koopt.

Door dit issue is Jiri per direct gestopt met het aan een ieder verkopen van upgrades om zo tot een volledige sample set te komen.

"Simons" geeft aan dat hij dit als handel ziet. Hij heeft bij 1 persoon wel aangeboden de verkochte set terug te kopen. Aan de andere persoon heeft hij de Full surround verkocht. Op MP adverteert hij alleen met Direct-Rear. Dus hoe hij dat precies doet, weten we niet.

Advies is om dit aanbod links te laten liggen.

Evert-Jan
Moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 26 jun 2020 18:36

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Jammer dat mensen zo zijn.......

De aanbieding is er weer vanaf gehaald.
Hij zal het ongetwijfeld over een paar dagen/weken onder een andere naam proberen.
Muziek maak je met je oren.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 26 jun 2020 19:06

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Ik vroeg mij al af wat de reden was dat Groningen zo vaak te koop werd aangeboden.
Ik heb zelf Groningen en speel met veel plezier er op.
Ik heb zelfs overwogen om de verkoper een berichtje te sturen om te vragen waarom hij de set verkoopt, maar nu begrijp ik het verhaal.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 26 jun 2020 19:07

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Jan schreef:Ik vroeg mij al af wat de reden was dat Groningen zo vaak te koop werd aangeboden.
Ik heb zelf Groningen en speel met veel plezier er op.
Ik heb zelfs overwogen om de verkoper een berichtje te sturen om te vragen waarom hij de set verkoopt, maar nu begrijp ik het verhaal.


En staat er nog wel op :

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/orgels/m1566101128-hauptwerk-sampleset-martini-groningen.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 jun 2020 19:24

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Triest , maar ook nu blijken er afnemers te zijn.


Heb een bod geplaatst van 2900 euro, kijken hoelang dat blijft staan.


Heb de persoon een "aardig" berichtje gestuurd, dat ik graag de set persoonlijk wil ophalen.

Nu is de advertentie verlopen :(

Edit:
Heb van mijnheer Simon de toezegging gehad, dat hij me in kontakt kan brengen met de echte fraudeur?

Ben benieuwd................waar dit dwaalspoor heen gaat
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 26 jun 2020 21:04, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 jun 2020 20:22

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Beste Forumleden,
Met verbazing heb ik dit bericht gelezen, hoe is het in vredesnaam mogelijk om te upgraden als iets compleet is. Jiri zal verstand van muziek hebben, maar zakelijk gezien zie ik dit als falen. Als ik naar mijn Utrecht kijk die ik enkele jaren geleden verkocht heb, ja originele dvd, maar wel heel raar om zulke dure producten te verkopen zonder beveiliging. Wie heeft er niet de samples van Jiri. Er is genoeg over gezegd op het forum, laten we dan met z’n allen beveiligde sets kopen, en de rest links laten liggen, en anders maar gewoon zwijgen. Vroeger hadden we de cassettebandjes, nu hebben we ondernemers die het in de hand werken.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 26 jun 2020 20:42

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Reinier de Vaal schreef: maar wel heel raar om zulke dure producten te verkopen zonder beveiliging.


Groningen is een beveiligde set dmv iLock. Het probleem zat hem nu niet in de beveiliging op zich, maar dat per abuis de mogelijkheid er was om meerdere upgrade licenties in 1 keer te kopen.

Dat 'lek' is gedicht, maar ondertussen heeft meneer er flink van geprofiteerd. Inkomsten die Jiri misloopt.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 26 jun 2020 21:39

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Ik vroeg mij af: kunnen die licenties niet teruggetrokken worden dan? Ik begreep dat dat met HW zelf wel kan.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 jun 2020 15:32

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

20200627_152304.jpg



I am waiting..........


Mijnheer Simon is dus een trouwe lezer van het forum.

Want hij reageerde met mijn naam, die niet via MP te herleiden is....
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 27 jun 2020 17:03

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Wat een treurige berichten weer. Integriteit is weer ver te zoeken en de zucht naar financieel gewin ten koste van een ander blijft onverminderd bestaan. Met of zonder hw5, met of zonder Ilock.

(Poging tot) beveiliging van een product is nuttig in de strijd tegen diefstal, maar het ontslaat mijn inziens niemands verantwoordelijkheid om eerlijk om te gaan met hetzij een beveiligd product, hetzij een onbeveiligd product.
Een gebrekkig transactieproces waardoor misbruik mogelijk wordt is geen excuus.

Dit kwaad gaat verder dan downloadsites ver over de grens, of het optreden van een Simons , het gaat om vele gebruikers van vele samplesets illegaal verkregen, gekopieerd, 'gedeelde' aankopen, etc. met boter op het hoofd.

Zolang de zon schijnt kan een ieder die het aangaat 'recht maken wat krom is' : verwijder niet-legaal verkregen producten EN koop het product legaal.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 jun 2020 08:43

Re: Waarschuwing: frauduleuze Groningen sets te koop

Laat ik het voor het gemak nog mijnheer Simon noemen.

Na een inhoudelijk overleg met betreffende waarvan de inhoud vertrouwelijk blijft.
Is mij toegezegd dat er kontakt wordt opgenomen met SP.

Dit lijkt mij de meest passende oplossing, en hoop dat beide partijen elkaar ergens in het "midden " kunnen vinden.

Dus wil ik het voorlopig hierbij laten
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com