Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Content D2327: toetsen maken veel geluid

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 06 jun 2020 21:32

Content D2327: toetsen maken veel geluid

Hallo beste liefhebbers van alles wat met orgels te maken heeft,

ik heb een oude, maar nog prachtige Content D2327, uitermate geschikt voor HW.

Alleen een nadeel: De manualen maken nogal veel geluid, vooral bij loslaten.m Ook las ik ze zacht loslaat. Ik denk dat het in de veren achterop de toets zit...

Wie weet er een goede oplossing? Ieder idee is welkom.

Groet,

Maarten.

Berichten: 28

Geregistreerd: 18 maart 2018 12:49

Bericht 17 jun 2020 20:51

Re: Content D2327: toetsen maken veel geluid

Hallo Maarten. Ik ga binnenkort mijn D2327 schoon maken (ook van binnen) en ik wil wel eens kijken hoe het van binnen zit met de klavieren en de veren. Misschien dat ik een oplossing zie. Wil je wel op de hoogte houden, of heb je inmiddels zelf al gekeken en probleem opgelost? Vr.gr. Henk

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 29 jun 2020 10:26

Re: Content D2327: toetsen maken veel geluid

Hallo Henk,
sorry voor mijn late reactie. Door ziekte e.d. wat laat gereageerd.

Inderdaad zou ik dat erg op prijs stellen. Twee weten meer als een tenslotte.

Overigens vind ik dit orgel uitstekend combineren met Hauptwerk, bijvoorbeeld een zachte registratie op het orgel zelf in combinatie met Kdousov en/of vele anderen. Wel de samplesets even op A=440 zetten...

Ik speel nog steeds met de gratis versie van Hauptwerk, maar overweeg nu toch om het volledige programma aan te schaffen...

Ik hoop van je te horen,

Groet,

Maarten
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 29 jun 2020 22:47

Re: Content D2327: toetsen maken veel geluid

Hallo Maarten,

Dat je toetsen herrie maken heeft waarschijnlijk niet met de veren, maar met de drukpuntbolletjes te maken. Deze komen soms klappend omhoog tot ontspanning. Content zal je waarschijnlijk best nieuwe kunnen leveren.... Contactpersoon is je inmiddels bekend ;)
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 28

Geregistreerd: 18 maart 2018 12:49

Bericht 05 jul 2020 21:32

Re: Content D2327: toetsen maken veel geluid

Hallo Maarten. Had ook even wat andere zaken te doen. Maar heb mijn orgel wel van het stof ontdaan maar die van mij maken bij redelijk hard spelen/aanslaan ook best wel wat bijgeluiden. Ik kon er verder niets aan ontdekken. Had gehoopt op iets met viltjes o.i.d. maar het zijn inderdaad allemaal veertjes en ik durfde niet de cpl. toets er uit te halen. Helaas kan ik je dus niet aan de tip helpen. Gr. Henk

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 06 jul 2020 14:32

Re: Content D2327: toetsen maken veel geluid

@Harm, hartelijk deank voor je reactie.

Door omstandigheden ben ik wat laat met reageren, maar daar ga ik zeker achterheen. En idd, die persoon is mij bekend, en ik moet zeggen dat ik hun service voortreffelijk vind, zeker gezien mijn minimale investering in een 2e hands orgel, en niet eens bij Content zelf... Klasse.

@Henkie,
Ook jij bedankt voor je meekijken. Je ziet de (mogelijke) oplossing. werk aan de winkel...

Groet,

Maarten

Berichten: 28

Geregistreerd: 18 maart 2018 12:49

Bericht 14 jul 2020 19:22

Re: Content D2327: toetsen maken veel geluid

Hallo Maarten, Ik was even nieuwsgierig of je al verder bent gekomen met de drukpuntbolletjes?

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 28 jul 2020 11:49

Re: Content D2327: toetsen maken veel geluid

Henkie, sorry voor de late reactie.
Nee, ik heb het orgel nog niet opengemaakt, maar hoop dat snel te gaan doen. En als ik iets vind zal ik zeker hier reageren. Ik denk idd dat het er mee te maken heeft, want in het middengedeelte van de klavieren is het probleem groter dan aan de bas- en diskant, uiteraard omdat dat deel toch minder wordt gebruikt over het algemeen.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com