Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Streaming

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 18 nov 2020 20:24

Streaming

Goedenavond allemaal.

een vraag. Hoe krijg ik het interne geluid, dus het geluid wat HW intern opneemt hoe kan ik dat doorsturen naar mijn OBS software. ik doe het nu extern via de RME kanaalen Adat 7 en 8 op loopback. maar dan moet ik al mijn stereokanalen gaan mixen, en dat klinkt niet altijd even mooi. het interne geluid wat hw dus opneemt , dat wil ik graag doorsturen naar mijn recorder extern of rechtsreeks naar mijn OBS streaming software.

Dit is toch wel te realiseren zonder enige poespas , een ander doet dat ook zo, alleen ik weet dus niet hoe.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2020 21:06

Re: Streaming

In het AudioMixer scherm neemt Mxr prst x: Mstr mix bus 1 * 'Stereo mix 1 (main/recording) het audio op.
X is 1 - 8.

Als je daar het audio van aftapt / audiokanaal instelt tbv OBS, ben je klaar.
Je kunt dat voor alle 8 kanalen tegelijk instellen zoals op blz.66 tbv de subwoofer gedaan is. Maar nu dus voor Main/Recording

Wanneer ben jij live op YT te bekijken?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 18 nov 2020 21:25

Re: Streaming

Evert-Jan schreef:In het AudioMixer scherm neemt Mxr prst x: Mstr mix bus 1 * 'Stereo mix 1 (main/recording) het audio op.
X is 1 - 8.

Als je daar het audio van aftapt / audiokanaal instelt tbv OBS, ben je klaar.
Je kunt dat voor alle 8 kanalen tegelijk instellen zoals op blz.66 tbv de subwoofer gedaan is. Maar nu dus voor Main/Recording

Wanneer ben jij live op YT te bekijken?



Ik zit op facebook meestal onder mijn voledige naam. daar staan diverse opnames op, tja de kwaliteit , en wat die bussen betreft , eigelijk begrijp ik er niet veel van , doorsturen hoe geef me anders even een pb , stapje voor stapje. want ik zit er al een jaar mee te vogelen hier een voobeeld wat extern is opgenomen via de rme loopback

https://www.facebook.com/henk.pasterkam ... 3735107159
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2020 23:32

Re: Streaming

Je stelt in het Audio Mixer scherm in de bus "Mxr prst 1: Mstr mix bus 1 * 'Stereo mix 1 (main/recording)" het audiokanaal van je geluidskaart in, in jouw geval is dat Adat 7 en 8. De bus waar hij nu aan toegekend is, moet je op <none> zetten.
Op die uitgang 7/8 van de kaart prik je een een audiokabeltje en de andere kant van dat kabeltje komt in de Line-in van de PC, waarop OBS draait.

In de Mix bus 1 zijn alle audiokanalen van HW met elkaar gemixt tbv HW's interne recorder. En dat stuur je dus naar buiten naar de line-in van de andere PC.
Eenvoudiger kan ik het niet zeggen.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 nov 2020 10:53

Re: Streaming

Evert-Jan schreef:Je stelt in het Audio Mixer scherm in de bus "Mxr prst 1: Mstr mix bus 1 * 'Stereo mix 1 (main/recording)" het audiokanaal van je geluidskaart in, in jouw geval is dat Adat 7 en 8. De bus waar hij nu aan toegekend is, moet je op <none> zetten.
Op die uitgang 7/8 van de kaart prik je een een audiokabeltje en de andere kant van dat kabeltje komt in de Line-in van de PC, waarop OBS draait.

In de Mix bus 1 zijn alle audiokanalen van HW met elkaar gemixt tbv HW's interne recorder. En dat stuur je dus naar buiten naar de line-in van de andere PC.
Eenvoudiger kan ik het niet zeggen.


OBS en Hw draait op dezelfde windows ik heb het gedaan zoals jij het nu zegd , ik hoef alleen dan maar loopback in te schakelen op de rme bij kanaal adat 7 en 8, en het dezelfde kanalen in OBS te selecteren in de instellingen van het audiomenu daar staan dus ook al mijn kanalen waaronder ook adat 7 en 8. dan gaan de levelmeters werken op de OBS, dat zelfde werkt exact hetzelfde als ik exern wil opnemen met audiocity, dan selecteer ik ook 7 en 8 , het signaal wordt dan intern doorgegeven.

ik zal nog wel wat even doorvogelen . want echt evert jan, soms wordt het voor mijn toch wat ingewikkeld.
maar ik doe me best om het enigzins te begrijpen :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com