Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 dec 2020 22:26

2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Afbeelding

Piotr Grabowski heeft de al langer verwachte sample set van het Mascioni orgel in Alessandria uitgebracht.
De sample set is vanavond gepresenteerd met een live concert door Richard McVeigh; https://www.youtube.com/watch?v=JdP-Heugqng

Het orgel is virtueel uitgebreid met 2 stemmen (Bombarda 32′ en Clarone 4′ en heeft nu 47 stemmen), is 6 kanaals surround en opgenomen tremulant samples om de 3-4 toetsen. Het orgel heeft een zeer krachtige Tuba 8'.
De set is verkrijgbaar voor HW 4.2 en hoger.
Er is een demo versie beschikbaar.

Zie voor verdere info: https://piotrgrabowski.pl/alessandria/

Berichten: 64

Geregistreerd: 26 dec 2018 14:26

Bericht 14 dec 2020 22:55

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Wel een beetje jammer dat de demo erg beperkt is.
Toch krijg ik wel een aardig beeld bij dit orgel.
Akoestisch erg mooi.
Voorbeelden klinken ook erg aardig.
En,...... gelukkig nog iemand die denkt aan de 'arme' H4 gebruikers ;-)

Groet, Kees

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 15 dec 2020 11:56

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Helemaal met Kees eens mooie aanzet van de pijp en de tremulant is ook mooi
ik ben er nu mee aan het stoeien maar kan het verschil in front en rear nog niet wijzigen
komt misschien dat het een demo is als alles zo mooi is als ik nu hoor staat het wel boven op mijn verlanglijstje
heeft er al iemand het volledige orgel.
groet Dick

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 15 dec 2020 12:16

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Ook ik ben bezig met de demo, eerste indruk is erg goed, net als de andere Mascione orgels die Piotr gesampled heeft.
Wat betreft rear / front ook ik vindt dat lastig. Heb wel gezien dat ik het kan toewijzen aan een zwelpedaal maar die heb ik ook nodig voor het zwelwerk en crescendo pedaal.
Daarom heb ik Piotr net een mailtje gestuurd om te vragen hoe dit gedaan kan worden. Zijn antwoord zal ik als ik die binnen heb hier delen.
Groeten, Alex

Sommige mensen zijn heel snel in het beantwoorden van mail, Piotr ook.

Good morning,
You can go to Settings tab of the sample set. Then change Master volume percentages for each audio group. You can click it with mouse, while holding left mouse button, move mouse up and down. You can also assign MIDI fader to it, if you have one.
Best regards,
Piotr


Vertaald:
Goedemorgen,
U kunt naar het tabblad Instellingen van de demoset gaan. Wijzig vervolgens de hoofdvolumepercentages voor elke audiogroep. U kunt erop klikken met de muis, terwijl u de linkermuisknop ingedrukt houdt, de muis omhoog en omlaag bewegen. U kunt er ook een MIDI-fader aan toewijzen, als u die heeft.
Vriendelijke groeten,
Pjotr

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 15 dec 2020 15:21

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

https://www.youtube.com/watch?v=JdP-Heugqng

Op YouTube een uitvoerig concert op deze sampleset met ook geregeld een screenshot zodat je kunt zien welke registraties gebruikt worden.

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 17 dec 2020 11:45

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

lessndriea gekocht nu geeft het laden problemen weet iemand wat ik het beste kan laden
ben in bezit van 2 boxen plus bas en 32 gb geheugen .
groet Dick
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 17 dec 2020 13:38

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Beste Dick,

Iets meer context graag...."het laden geeft problemen".... wat gaat er precies fout?

Op de site staat het volgende t.a.v. het benodigde geheugen:

https://piotrgrabowski.pl/alessandria/

Memory requirements
(a) 24 bit, all channels 55.8 GB
(b) 16 bit, all channels 27.9 GB
(c) 24 bit, 2 channels 18.6 GB
(d) 16 bit, 2 channels 9.3 GB

Voor jou geldt dan, dat je alle opties kunt kiezen behalve (a). Optie (b) zal net gaan denk ik.

Groet,
Gerald

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 17 dec 2020 14:18

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Dag Gerald,
Bedankt voor je antwoord, als ik het goed begrijp zou ik alle register in b.v. in close en rear kunnen laden
op 20 bit het probleem van gisteren was dat het overvol was alles kraakte in zijn voegen
maar we gaan gewoon verder proberen tot het goed is.
Kan het ook zijn dat de tuba extra geheugen neemt.

vriendelijke groet,
Dick
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 17 dec 2020 14:44

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

De close en rear zijn alle kanalen en 16 bit kost al 27.9GB (optie (b)). Neem daar nog het OS e.d. bij, dan past dat net in 32GB. En 20-bit is net teveel van het goede, zoals jezelf al gemerkt hebt. Of toch alleen close laden op 20/24 bit en met een galm/akoestiek de rear simuleren. Inderdaad, gewoon wat opties proberen. Of eventueel geheugen erbij prikken als dat mogelijk is.

Groet,
Gerald

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 17 dec 2020 16:51

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Dag Gerald,
Het is gelukt bedankt voor de goede tips, het staat nu in close en rear in 20 bt
Wat is het verschil in rear en close het is alle bij zonder nagalm.
ik heb nu in close de galm iets ingekort maar houd ik nog 8 gb over ben nu aan het uitproberen
zonder iets van de nagalm af te halen. en dan gaan we er van genieten een prachtig orgel.
pr[b]ettige feestdagen en een gezond 2021[/b]

Groeten Dick

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 21 dec 2020 12:17

Alessandria

Is er misschien iemand die weet hoe ik de tuba zachter kan krijgen bij het orgel Alesssandria
met de blokjes doet het niet wat, het is zo niet te gebruiken de pijpen zijn normaal gebruik je dan de tuba
dan is het oorverdovend in de kerk zal dat wel gaan maar in huis is het geen doen.
Groet Dick

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 21 dec 2020 13:31

Re: Alessandria

Kun je niet via het 'Rank Voicing and Surround/3D/Perspective Panning' scherm de amplitude zachter zetten?
Normaal zou dat moeten werken.

Berichten: 15

Geregistreerd: 30 mei 2016 12:32

Bericht 23 dec 2020 00:37

Re: Alessandria

dickgerda schreef:Is er misschien iemand die weet hoe ik de tuba zachter kan krijgen bij het orgel Alesssandria
met de blokjes doet het niet wat, het is zo niet te gebruiken de pijpen zijn normaal gebruik je dan de tuba
dan is het oorverdovend in de kerk zal dat wel gaan maar in huis is het geen doen.
Groet Dick


Het inregelen van de volume-niveaus gaat via de Settings tab.
Als je de Master volumes onder Main allemaal op 100% zet kun je in de kolommen daarnaast de volumes voor ieder klavier instellen, voor Close, Front en Rear afzonderlijk. De laatste kolom is Tuba.
Het is even wat uitprobeerwerk, maar daarna heb je de balans die mooi vindt ;-)

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 30 dec 2020 20:17

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Bedankt allemaal,
via jullie antwoorden en het boek van Evert-Jan is alles voor elkaar gekomen
alles is nu op gelijke sterkte
Een gelukkig en gezond 2021 toe gewenst
\ vriendelijke groet,

Dick

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 16 maart 2021 12:01

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Voor diegene die de volledig set hebben van Alessandria staat er op de site een voorbeeld van verschillende stukken
hier bij kun je de regestratie zien en het is verrassend hoe een ander een klankkleur pakt,
zelf zit je soms te veel in je eigen wereldje en is iets anders toch ook heel mooi.

Dick

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 29 mei 2021 15:09

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Waarom wordt er zo weinig aandacht gegeven in PC Organ voor de orgels van Piotr Grabowski.
Het pas door hem uitgegeven orgel van Macioni te Alessandria staat niet vermeldt in de gesampelde orgellijst.
Heb dit orgel trouwens pas in mijn bezit is echt een aanrader. Geweldig instrument en dat voor nog geen €400,=
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 12 jun 2021 15:05

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Zoals in andere draadjes weergegeven, is er detuning beschikbaar voor multi-kanaals-samplesets.
Piotr Grabrowsi heeft dit inmiddels in zijn eigen sets aangeboden via een patch.
Deze heb ik zojuist geïnstalleerd, en ben er zeer tevreden over.
Wat ik voorheen via het Voicing Menu bij Tuning deed, zo rond de zomer, wordt nu geautomatiseerd gedaan!

Wel een paradoxaal gevoel, vanmorgen de tongwerken op "mijn" kerkorgel nog bijgetikt en nu zo'n patch installeren en gebruiken. :oops:

Als ik de ontwikkelingen goed volg bieden Grabrowski, Sonus Paradisi en Pipeloops nu detuning binnen de samples aan, en moet dit in een volgende versie via Hauptwerk geïmplementeerd worden?
Als die detuning maar niet allemaal tegen elkaar in gaat werken... :(
Laatst bijgewerkt door Harm op 12 jun 2021 15:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 12 jun 2021 15:06

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

gerritteunis schreef:Waarom wordt er zo weinig aandacht gegeven in PC Organ voor de orgels van Piotr Grabowski.
Het pas door hem uitgegeven orgel van Macioni te Alessandria staat niet vermeldt in de gesampelde orgellijst.
Heb dit orgel trouwens pas in mijn bezit is echt een aanrader. Geweldig instrument en dat voor nog geen €400,=


Ik denk simpelweg omdat de keuze in samplesets tegenwoordig zo reuze is ;)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 27 sep 2021 20:14

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Sinds 2 weken in bezit van deze sampleset. Was even een gokje om van deze samplesetmaker een set te kopen. Toch weer maar afwachten wat de kwaliteit van een volledige set is. Maar ben er erg tevreden over.

Beslist geen standaard orgel qua klank, maar zeker de moeite waard. Prachtige stemmen, mooie strijkers, ook mooie tongwerken en cornet. De Tuba is heel bijzonder en zeer krachtig. Met een vol werk kan deze nog steeds gebruikt worden als uitkomende stem en klinkt er nog volop bovenuit. Op klavier 2 en 3 is gekoppeld een sesquialter samen te stellen met diverse registers. Een orgel met veel mogelijkheden, met mooie zachte registers en een indrukwekkend vol werk. Een set die voor veel speelvreugde garant staat.
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Berichten: 64

Geregistreerd: 26 dec 2018 14:26

Bericht 02 okt 2021 15:56

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Helemaal mee eens, Jan!

Groet, Kees

CMK

Berichten: 16

Geregistreerd: 19 okt 2022 11:33

Bericht 17 nov 2022 17:27

Vraag over Allessandria sample

Goedendag allemaal,
Ik zoek wat info over het "Allessandria" orgel maar kan er weinig over vinden in het forum.
Mocht ik besluiten dit sample aan te schaffen waar kan ik dit dan bestellen of kan ik dit alleen maar rechtstreeks bij Pjotr doen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2022 20:53

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Cees

Je had een typo gemaakt (een l te veel) en was daardoor niet te vinden op het forum. Ik heb je bericht nu samengevoegd met de andere berichten over deze set.
Volgens mij hebben Ned. HW leveranciers deze set niet in het assortiment. Je zal dus moeten bestellen bij Piotr.
Opmerking: de prijzen op Piotr zijn site zijn excl. BTW.

CMK

Berichten: 16

Geregistreerd: 19 okt 2022 11:33

Bericht 17 nov 2022 22:01

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

Evert-Jan

Dank voor je snelle reactie en de tips!
Ik ga maar eens een kijkje nemen bij Piotr!

Dank,

Cees.

PdW

Berichten: 34

Geregistreerd: 01 maart 2016 21:10

Bericht 17 jan 2024 20:34

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

deze set is echt een aanrader! Het is een veelzijdig modern orgel in een prachtig klinkende ruimte. De individuele stemmen zijn mooi en karakteristiek, maar mengen ook goed met elkaar. Het volle werk is indrukwekkend. Het orgel voelt zich naar mijn mening het meeste thuis in de Franse romantiek, al zou je dat aan de dispositie niet direct aflezen. Het orgel heeft een aantal bijzonderheden, zoals de (later toegevoegde) engelse tuba, en een tertsregister op het zwelwerk wat heel effectief een 16' tongwerk 'nadoet'. In de sampleset is een clairon 4' toegevoegd aan het zwelwerk en een 32' bombarde aan het pedaal. Het is een set waar ik veel plezier van heb.
Voor barok heb ik betere samplesets (dat is het leuke van Hauptwerk), maar als je een redelijk universele set zoekt is deze het overwegen waard.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 19 jan 2024 19:55

Re: 2010 Mascioni orgel, Alessandria (It.) (47/3+P)

PdW schreef:deze set is echt een aanrader! Het is een veelzijdig modern orgel in een prachtig klinkende ruimte. De individuele stemmen zijn mooi en karakteristiek, maar mengen ook goed met elkaar. Het volle werk is indrukwekkend. Het orgel voelt zich naar mijn mening het meeste thuis in de Franse romantiek, al zou je dat aan de dispositie niet direct aflezen. Het orgel heeft een aantal bijzonderheden, zoals de (later toegevoegde) engelse tuba, en een tertsregister op het zwelwerk wat heel effectief een 16' tongwerk 'nadoet'. In de sampleset is een clairon 4' toegevoegd aan het zwelwerk en een 32' bombarde aan het pedaal. Het is een set waar ik veel plezier van heb.
Voor barok heb ik betere samplesets (dat is het leuke van Hauptwerk), maar als je een redelijk universele set zoekt is deze het overwegen waard.


Helemaal mee eens! Inderdaad een veelzijdig orgel. En kwalitatief één van de betere samplesets! Naast Alessandria heb ik van Piotr Grabowski ook de sampleset van Goch. Eveneens een pracht orgel en een goede kwaliteit sampleset.
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com