Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW4, usb-kaartje Kampen corrupt

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 06 jul 2021 18:52

HW4, usb-kaartje Kampen corrupt

Hallo, ik heb al een tijd hauptwerk 4,maar na een nieuwe computer aanschaf moest ik natuurlijk alles opnieuw installeren. Hauptwerk zelf ging prima, maar de officiële usb kaart met kampen erop blijkt corrupt.
Ik heb geprobeerd om een download te krijgen, eventueel met een kleine bijbetaling, maar dat wilde de leverancier niet, dan moet ik maar overstappen naar hw5. Ten dan krijg ik een nieuwe. En dat terwijl het hun eigen kaart is die corrupt is. Altijd veilig bewaard, dus daar komt het niet door.
Op dit my heb ik een geïnstalleerde versie van mijn oude pc teruggezet, maar het staat op een verkeerde plek en is zo lastig te onderhouden (verkeerde, kleine ssd)
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben dus op zoek naar een download van het Hinz in Kampen voor HW4. Ik heb uiteraard de dongle (zelfs voor uitvoeringen). Kan iemand mij helpen? Eventueel alleen delen 2 en 3, want deel 1 had ik toendertijd netjes op cd's gekregen.
Alvast dank!

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 sep 2017 15:24

Bericht 06 jul 2021 20:06

Re: HW4, usb-kaartje Kampen corrupt

als je alle 3 de samples op 1 externe ssd zet gaat het meestal wel goed , zelf een probleem met een ander set gehad ,leek ook 1 sample corrupt ,maar deze op 1 ssd gezet en het ging wel goed
groetjes A.Ritmeester

Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 06 jul 2021 20:19

Re: HW4, usb-kaartje Kampen corrupt

Ad.ritmeester schreef:als je alle 3 de samples op 1 externe ssd zet gaat het meestal wel goed , zelf een probleem met een ander set gehad ,leek ook 1 sample corrupt ,maar deze op 1 ssd gezet en het ging wel goed
groetjes A.Ritmeester

Was het maar zo gemakkelijk. Ze kunnen niet eens worden uitgepakt, omdat die 'zip'-file corrupt is uiteraard.
Hoe kan ik dan iets op een ssd zetten als dat iets nu op een corrupte usb-stick van Milan staat? En Milan zelf doet niks, wil alleen maar geld zien, helaas. En dat terwijl ik al zo blij was eindelijk zo'n echt orgel aan te kunnen schaffen!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2021 20:31

Re: HW4, usb-kaartje Kampen corrupt

Als je oude PC nog in tackt is, kun je een baclup maken van 2 mappen op de disk in die PC naar een externe USB disk:
- C:\Hauptwerk\HauptwerkUserData (met alle eigen instellingen)
- C:\Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents (waarin alle geinstalleerde sets)

Daarna deze 2 mappen kopiëren naar je nieuwe PC, elk in de map die daar al door de installatie van HW is aangemaakt.

En de DVD's van Kampen, die nog wel werken, moet je ook op een USB disk zetten. Zelfgebrande DVD's zijn beperkt houdbaar.

Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 06 jul 2021 22:07

Re: HW4, usb-kaartje Kampen corrupt

Evert-Jan schreef:Als je oude PC nog in tackt is, kun je een baclup maken van 2 mappen op de disk in die PC naar een externe USB disk:
- C:\Hauptwerk\HauptwerkUserData (met alle eigen instellingen)
- C:\Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents (waarin alle geinstalleerde sets)

Daarna deze 2 mappen kopiëren naar je nieuwe PC, elk in de map die daar al door de installatie van HW is aangemaakt.

En de DVD's van Kampen, die nog wel werken, moet je ook op een USB disk zetten. Zelfgebrande DVD's zijn beperkt houdbaar.

Op de manier die je aangeeft heb ik inderdaad m'n orgel aan de praat, maar dat is niet echt handig.
En die cd's zijn van Milan zelf, toen ze nog met cd's werkten. Een half jaar later werd het dus die slechte usb sticks. Dus deel 1 heb ik op hun cd's, de andere delen 2 en 3 dus niet.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2021 23:07

Re: HW4, usb-kaartje Kampen corrupt

het zijn geen CD's maar DVD's waar ca 3-4 GB aan data op staat.
En als je op de gevoelige kant kijkt, zie je een blauwige kleur. Het zijn schrijfbare DVD's. Die zijn gevoelig voor licht, dus verliezen na verloop van tijd zijn kwaliteit en raken ook corrupt.
Het is dus zaak om een goede backup te maken van installatiemedia, ook van je downloads, en van je HW installatie.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com