Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Windows 11

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 09 jul 2021 12:21

Windows 11

Zins gisteren heb ik Windows 11 draaien, wel op mijn privé omgeving, dus nog niet op HW. (durf ik niet aan )
de eerste ervaringen zijn veelbelovend. het is echt sneller, ook de processor en de M.2 schijven, het geheugen. het heeft een flinke boots gekregen, aangezien mijn Core temperaturen nogal hoog waren, ondanks dat ik op waterkoeling draai. en de radiator-vents constant draaiden, viel het me nu op dat deze dus stil staan , en dat ik een Core-temp heb van 28 graden .Voorheen was dit 38 graden.

Dus op dat gebied al een hele vooruitgang. de taakbalk lijkt nu een beetje op de iMac uitvoering, de startknop is nagenoeg helemaal veranderd, en de vensters hebben nu allemaal mooie afgeronde hoeken. En hij is echt heel rap, in het verwerken in bestanden.
Aangezien ik in het testpanel zit van de insiders building Microsoft, kon ik het daarom ook compleet downloaden en upgraden.

Nu wil ik de poging wagen om dit ook op mijn HW omgeving te zetten. Maar ik durf het nog niet aan, ook vanwege misschien dat de geluidskaarten het niet kunnen verwerken , drivers enz.
Misschien, als ik deze toch upgrade dat we van die rare pieken af zijn

Alleen ik weet dus niet of ik dus alles weer moet uitzetten in het service gedeelte. of dat alles zo blijft staan , of dat alles weer aan staat. Ik denk het laatste.

In ieder geval. Onder mijn privé-omgeving draait het heel heel goed en snel :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 09 jul 2021 14:23

Re: Windows 11

Hey wat gaaf!

Waarom maak je niet een image van je huidige schijf? Kan je zo terug zetten. In het kader van het insiders testpanel zou ik het zeker doen! De feedback die jij kan leveren komt mogelijk weer ten goede van de uiteindelijke release.

Anders maak je een export van je services, dat doe je opnieuw na update, naast elkaar zetten in excel dan ben je zo klaar toch?
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 09 jul 2021 18:00

Re: Windows 11

Joopie schreef:Hey wat gaaf!

Waarom maak je niet een image van je huidige schijf? Kan je zo terug zetten. In het kader van het insiders testpanel zou ik het zeker doen! De feedback die jij kan leveren komt mogelijk weer ten goede van de uiteindelijke release.

Anders maak je een export van je services, dat doe je opnieuw na update, naast elkaar zetten in excel dan ben je zo klaar toch?


Aangezien Hw nu erg goed draait, op de pieken na, blijf ik er liever even af. ik heb in het verleden ,nog niet zolang geleden flink moeten stoeien met het bouwen van de nieuwe pc, en met windows en HW. de meesten kennen dit verhaal wel.

dus images, enz en weer terugzetten, zou geen probleem moeten geven. ook de kopie in xl voor de service.
maar het is tot nu toe zo goed.
Er komen nog heel veel fixjes aan die het 1 en ander gaan oplossen, dus ik wacht hier nog even mee met upgraden. Hoewel ik flink eigenwijs kan zijn :roll: zou ik het wel willen proberen. ik ga eerst het 1 en ander uitzoeken hoe ik bepaalde functies terug kan halen zodat ik wat beter door de menu's kan snuffelen.

Daarnaast volg ik dan ook het Engelstalige forum Hauptwerk.com nauwlettend op de voet over W11 dit was al het eerste wat ik tegen kwam. en dat was al een hele verbetering .

Een interessante nieuwe functie (waarvan ik me afvraag of Hauptwerk deze nieuwe functie zou kunnen gebruiken), dwz of HW de plaats zou kunnen innemen van game in deze verklaring:

"DirectStorage helpt laadtijden
Een andere Xbox-functie die nu bestemd is voor Windows, DirectStorage stelt je game in staat om inhoud rechtstreeks van je NVMe SSD in het geheugen van je GPU te laden, zonder veel CPU-bronnen te gebruiken. Dit betekent snellere laadtijden en minder tijd besteed aan wachten".

Kan zeker zijn omdat HW niet veel nodig heeft op het gebied van graphics (GPU). Nog steeds een interessante gedachte in theorie om HW te kunnen laden en een sample set sneller met behulp van de NVMe SSD


En daar zit zeker wat in.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 11 jul 2021 23:00

Re: Windows 11

Ik schrijf dit nog laat in de avond.

Omdat ik met een schone install van windows 11 bezig ben en Hw op een lege M2 schijf. Dus helemaal apart van mijn eigen omgeving. Het is de engelse versie windows, dus ik moet even goed kijken wat ik doe .

Ik hou jullie op de hoogte ,
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 jul 2021 13:05

Re: Windows 11

Hierbij de eerste bevindingen van Windows 11 met HW

1. Eerst heb ik een M.2 schijf leeg gemaakt van 1TB (stond toch niet veel op)
Deze heb ik omgezet naar een GPT indeling, anders wordt Windows 11 niet geaccepteerd.
of je moet alles hebben staan op het oude MBR protocol, dan moet je dit ook aanpassen in de install.

2. tijdens de install vanaf een usb stick, hier maak je dus een Bootable usb stick van met de w11 versie.
In mijn geval heb ik de Engelse versie via een server gedownload. :arrow:

3. Als alles klaar is gaat windows alles na qua drivers en updates. let wel om de nieuwste rebuilding versie te
krijgen , moet je het insider program gebruiken van Microsoft, hier is een microsoft account bij nodig .
(dus je moet je aanmelden)

4. vervolgens heb ik de laatste versie gedownload, 22000.65-relese met de insider instelling op DEF :!:


5. Deze versie is nog steeds in het Engels, maar je kan vanuit hier het Nederlandse taalpakket downloaden , en
installeren.

6. Als alles klaar is, dus alle updates, kun je beginnen met de drivers van je ILok Pace drivers , en je drivers van
je geluidskaart.

7. Ik heb hier totaal geen problemen mee ondervonden, alles werd in 1 keer zonder haperingen of
foutmeldingen geaccepteerd. :D

8. Vervolgens installeer je Hauptwerk, Let op. Maak een back-up van alle instellingen van je bestaande HW,(
want deze staat toch op een andere schijf die dus gewoon werkend is onder windows 7 of windows 10.

9. Het is natuurlijk zo dat je voor deze test een lege schijf gebruikt met een schone install van je nieuwe
Windows 11 je krijgt dan namelijk een dual boot te zien bij het opstarten waar je kan kiezen.
Ik heb er nu drie op staan Windows 11 met Hw windows 10 prive. en windows 10 met HW, dus je schakelt
zo over.

10. Tijdens de install van HW. kun je kiezen waar je Hauptwerksamplesets staan en je hauptwerk workingfiles.
dus bv naar schijf D; of E: naargelang waar je vertrouwde sets staan. je kan ook voor de veiligheid deze
kopiëren naar een andere schijf, dan weet je zeker dat er niks mis kan gaan( dus niet knippen) :!:

11. Als Hw klaar is met de install dan start je het op. laat gewoon z'n gang staan want hij gaat de bestanden re
installeren vanaf de schijf die je hebt toegewezen D; of E; enz

12. Nu komt Hw op met de instellingen, gewoon afbreken, en je back-up terugzetten die je dus voorheen van je
bestaande HW hebt gekopieerd.. vergeet niet je instellingen van je geluidskaart daar ook even een back-up te
maken, deze zet je ook nadien weer terug in je nieuwe omgeving, in dit geval dus W11.

13 Je kan nu je orgels inladen. eerste keer is dit nu de lange laadtijd. probeer eerst 1 van je favoriete orgels. De
rest komt later wel.

14. Mijn bevindingen tot nu toe, processor blijft een stuk rustiger. geen rare sprongen meer(alle services staan
nog aan incl internet) want als er weer een upgrade komt van W11 kun je weer alles opnieuw instellen.
Het immers een test versie, en nu met HW. dus je kan rommelen wat je wil. Want de rest is veilig, en je
werkt op een aparte dualboot los van de rest van je computer.

15. tot nu toe geen enkel probleem ondervonden, schermen werden per direct ingesteld. op de juiste volgorde. in
mijn geval 1 2 3 en 4 a;s je met touchscreen werkt en met tablet service, is het een kleine moeite om
deze app te verplaatsten naar je nieuwe omgeving , en op je bureaublad te plaatsten. Opstarten en het werkt
weer.

16. Tot zover even deze uitleg , en mijn ervaringen met het nieuwe besturing systeem. Wordt vervolgd. :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 14 jul 2021 11:06

Re: Windows 11

Mooi man, klinkt goed! Sluit je de PC elke keer weer af? Of laat je hem gerust een paar uur aanstaan om later weer te spelen?
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 jul 2021 20:42

Re: Windows 11

Joopie schreef:Mooi man, klinkt goed! Sluit je de PC elke keer weer af? Of laat je hem gerust een paar uur aanstaan om later weer te spelen?


Hij staat soms wel eens een hele dag aan. Om later gewoon weer verder te spelen, dat is helemaal geen probleem. Zolang je maar in de instellingen van Windows aangeeft, om het systeem nooit in de slaapstand te zetten of, je monitoren uitschakelen na zoveel minuten, of je harde schijven laten uitschakelen. Dus dezelfde instellingen gebruiken, die aangegeven staan hier op het forum, bij gebruik en installatie van Hauptwerk. :?
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 jul 2021 22:07

Re: Windows 11

Even een update,
Inmiddels de nieuwste versie Windows 11 20.000.100.

Draait dus op een hele onafhankelijke schijf met Hw 6.02.
Draait nog steeds als een zonnetje geen rare dingen zoals snel overvliegende kippen in de Hw processor gezien.
Als er wat veranderd laat ik jullie het weten
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 11 okt 2021 17:59

Re: Windows 11

Vanmiddag Windows 11 probleemloos geïnstalleerd. Moest alleen de AMD fTPM in de bios aanzetten.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 dec 2021 12:33

Re: Windows 11

WillemW schreef:Vanmiddag Windows 11 probleemloos geïnstalleerd. Moest alleen de AMD fTPM in de bios aanzetten.


Hoi Willem

Heb je gewoon w10 geupgrade of is dit een nieuwe installatie?

Gr Jan

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 04 feb 2022 14:35

Re: Windows 11

Loosman schreef:
WillemW schreef:Vanmiddag Windows 11 probleemloos geïnstalleerd. Moest alleen de AMD fTPM in de bios aanzetten.


Hoi Willem

Heb je gewoon w10 geupgrade of is dit een nieuwe installatie?

Gr Jan

Sorry voor de late reactie was een upgrade.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com