Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 20 mei 2021 15:44

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Dat is mooi nieuws!
Weet je of meerdere, reeds uitgebrachte, sets gaan volgen?

Pipe coupling is ook zoiets wat je op alle sets zou willen hebben.

Maar ik begrijp ook wel dat dit voor Jiri commercieel gezien niet altijd interessant is.

Berichten: 35

Geregistreerd: 13 dec 2011 15:02

Bericht 21 mei 2021 11:57

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Het is mij nog niet gelukt om het programma aan de praat te krijgen.
Zoals eerder is gezegd krijg ik een scherm met daarop een knop met de tekst "Get rank list".
Als ik daarop klik zie ik de schermen voorbij komen waarmee je de registers kunt instellen (bv. aantal db's)
Daarna is het stil.
Hoe lang moet ik wachten tot ik de lijst met registers zie?
Werkt dit programma ook voor Hauptwerk 4.2?
Als bovenstaande vragen geen bevredigend antwoord geven moet ik inderdaad maar een mailtje sturen naar de maker van het programma.

Groeten, Anne

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 21 mei 2021 14:12

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Jan Wim schreef:Er is nu in de maak, De-tuning en een fine tuning voor mixturen .dit wordt binnenkort aangeboden via een update op een old bestseller.


Hij is er: Caen
- Mixer with sliders for Front, Rrear, Blower and Tracker sound volume.

- Pipe Coupling feature included, Pipe Detune included, user selectable amount of random pipe mistuning for greater "realism" of the sample set.

- The surround variant offers fine tuned mixtures vs. naturally mistuned mixture samples via dedicated switch on the mixer tab.

- Simple jamb offers horizontal and vertical orientation.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 21 mei 2021 14:21

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Da's mooi nieuws. Ik zie het alleen nog niet op de website staan! Heb je een linkje?

(edit) Ik zie wel v2.66 in mijn account staan. Ga hem eens uitproberen!

Berichten: 6

Geregistreerd: 24 mei 2021 17:33

Bericht 12 jun 2021 12:06

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Hi All - Version 1.3 of my Random Detuning app is compatible with HW 4 and is now available. I am still working on a Mac version.

Here is the link for the OneDrive folder containing the app and related files:

https://1drv.ms/u/s!ArppdH7JT_uasCD2SWa ... r?e=X1FVxe

You can contact me via private message if you have problems or questions relating to the app.

For those who find the app useful there is a donation button in the “About” box if you so wish. Thanks.

Thanks.

Regards

Andy

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 15 jun 2021 12:34

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Mooie tool, ver 1.3 werkt nu goed bij mij. (Windows 7)
Binnenkort even wat meer mee experimenteren, voor nu de standaard instellingen gebruikt.

Stemmen - streven naar perfectie, en als dat is bereikt weer een stapje terug doen. :lol:

Berichten: 4

Geregistreerd: 16 jun 2016 10:38

Bericht 15 jun 2021 21:53

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Ook mijn ervaringen met dit programmaatje zijn positief. De instellingen bij het ene orgel zijn anders dan bij het andere en zeker ook een kwestie van smaak (en uitproberen). Aanbevolen!

Groet,
Marco

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 18 jun 2021 07:22

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Anne schreef:Het is mij nog niet gelukt om het programma aan de praat te krijgen.
Zoals eerder is gezegd krijg ik een scherm met daarop een knop met de tekst "Get rank list".
Als ik daarop klik zie ik de schermen voorbij komen waarmee je de registers kunt instellen (bv. aantal db's)
Daarna is het stil.
Hoe lang moet ik wachten tot ik de lijst met registers zie?
Werkt dit programma ook voor Hauptwerk 4.2?
Als bovenstaande vragen geen bevredigend antwoord geven moet ik inderdaad maar een mailtje sturen naar de maker van het programma.

Groeten, Anne

Gebruik je versie 1.3
Eerdere versie werkte bij mij ook niet en stopte zoals jij omschrijft.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 jun 2021 09:40

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Ik heb gisteren Groningen gedetuned en daar was hij ook 2 uur mee bezig.
Waarom gaat tie bij anderen sneller?
Ik heb een nieuwe processor van Amd die bijzonder rap is.
Misschien is de app meer voor intel processors ontworpen?

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 18 jun 2021 14:54

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Hi Jan,
Hoe gaat het ermee?
Ik had het ook.
Nijkerk duurde 10 min.en Rosales een uur.Hij moet elke stem doorheen lopen en ook nog eens alle stemmen in Middle,Rear ect.
Noordebroek wortd het meest realistisch van mijn sets>
Groeten

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 18 jun 2021 15:51

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Loosman schreef:Ik heb gisteren Groningen gedetuned en daar was hij ook 2 uur mee bezig.

Hi Jan,

Inmiddels ook in het bezit van Groningen. Dat wordt genieten!
Toch vreemd dat hij er bij jou 2 uur over doet. Bij mij is hij in +/- 15 minuten klaar. Ik heb wel een kanaal minder geladen, maar dat verklaart nog niet het verschil.

Welke waarden heb je gebruikt? Ik heb nu de meervoudige registers (Mixtuur e.d.) op 2,5 staan en de overige op 1,0. Met max. waarde op 3%. Die 2,5 vind ik nog wel wat teveel en ga nog eens proberen met een waarde van rond de 2,0.

Groet,
Arjan

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 18 jun 2021 19:20

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Heb het programma ook geïnstalleerd voor Hauptwerk 4 en de Sample-set van Zwolle versie 2.5 er mee gedetuned.
Klink nu veel levendiger.
Duurde ongeveer 20 minuten voor het klaar was.

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 jun 2021 21:59

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Jan Wim schreef:Er is nu in de maak, De-tuning en een fine tuning voor mixturen .dit wordt binnenkort aangeboden via een update op een old bestseller.

Mooi dat het straks in een set aanwezig is, zodat extra losse app's niet nodig zijn, alleen blijft de vraag waarom dat niet in HW ingebakken zit, of dat moet bij een volgende versie komen?


Ik zie geen kruisjes. Alleen schermpje waar alle registers in staan nu die vink ik allemaal maar aan, en ik druk op start. Dan zit hij ongeveer een 15 minuutjes bezig om alles in te stellen, doe ik dat dan zo goed, of doe wat verkeerd.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 6

Geregistreerd: 24 mei 2021 17:33

Bericht 28 jun 2021 00:07

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Houd er rekening mee dat mijn ontstemmings-app veel langer kan duren voor HW 4.2 dan voor HW 5/6. Dat komt omdat HW 5/6 meerdere ranglagen (perspectieven) tegelijk kan selecteren. Als je algemene vragen hebt over mijn app, laat het me dan weten via een privébericht. Bedankt.

Andy

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 jun 2021 12:47

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Bucanier schreef:
Jan Wim schreef:Er is nu in de maak, De-tuning en een fine tuning voor mixturen .dit wordt binnenkort aangeboden via een update op een old bestseller.

Mooi dat het straks in een set aanwezig is, zodat extra losse app's niet nodig zijn, alleen blijft de vraag waarom dat niet in HW ingebakken zit, of dat moet bij een volgende versie komen?


Ik zie geen kruisjes. Alleen schermpje waar alle registers in staan nu die vink ik allemaal maar aan, en ik druk op start. Dan zit hij ongeveer een 15 minuutjes bezig om alles in te stellen, doe ik dat dan zo goed, of doe wat verkeerd.



verkeerde quote gebruikt Henk ;) ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 14 aug 2021 15:32

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Ik krijg de melding: U kunt de toepassing Automated Random Detuning Utility fot Hauptwerk niet starten vanaf deze locatie omdat deze al is gestart vanaf een andere locatie. Opnieuw opstarten is niet de oplossing. Wie kan mij helpen.

Berichten: 6

Geregistreerd: 24 mei 2021 17:33

Bericht 14 aug 2021 15:53

App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Probeer de vorige app te verwijderen voordat u de nieuwste versie installeert. Dank.

Andy

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 14 aug 2021 18:54

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Bedankt Andy, het is gelukt. Nog wel een vraag als ik Groningen wil detunen dan staan er maar enkele aangevinkt, moeten ze allemaal geselecteerd worden?

Berichten: 6

Geregistreerd: 24 mei 2021 17:33

Bericht 14 aug 2021 19:59

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Hi Willem

In de modus "Natuurlijk" worden de rangen die niet zijn aangevinkt (andere perspectieven) afgestemd op dezelfde willekeurige waarden als de gecontroleerde rang hierboven. Daarom wordt de detuning gesynchroniseerd in alle perspectieven. Als alle rangen zijn gecontroleerd, hebben alle perspectieven verschillende willekeurige waarden (zoals HW's eigen willekeurige detuning).

Dank.

Andy

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 11 maart 2023 17:29

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Goedemiddag,

Ik heb geprobeerd een orgel te detunen, maar krijg de volgende melding:
Unable to open Hauptwerk's Rank Voicing Dialog.
Na het programma opnieuw te hebben geïnstalleerd, blijft deze melding komen.

Geïnstalleerde versie is 1.3.0.0

Is er iemand die dit ook gebruikt en wil controleren of het programma nog werkt?

Mario

Berichten: 6

Geregistreerd: 24 mei 2021 17:33

Bericht 12 maart 2023 00:36

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Hi Mario

My detuning app works with Hauptwerk by using Windows "SendKeys" (very quickly) and using the Windows Clipboard to receive data. Do you have anything else running which might interfere with Hauptwerk receiving keys? For example, my app will send "Ctrl-H" to try to open the Rank Voicing dialog. Does that work if you use Ctrl-H yourself?

Also, because timing is important, it is possible to slow things down by increasing the delays in the app's settings in Automation Speed.

Please feel free to PM and I can give you my email.

Thanks.

Andy

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 13 maart 2023 07:53

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Het blijkt toch te werken, maar wel vanuit de administrator-modus. Mogelijk start Hauptwerk sinds kort ook op vanuit deze modus en ligt daar de oorzaak....

Berichten: 6

Geregistreerd: 24 mei 2021 17:33

Bericht 15 maart 2023 01:15

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Thanks, Mario - that is very useful to know. I've updated the ReadMe file with the app download folder regarding the Administrator mode.

Regards

Andy

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 sep 2023 13:30

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Het detune programma (versie 1.3) werkt niet samen met HW8.
Andy heeft een work-around om dit probleem op te lossen.


Vertaling:
Belangrijke opmerkingen - 26 augustus 2023
==========================================

1. HAUPTWERK VERSIE 8: Een huidig probleem in v8 betekent dat de nieuwe lijstweergave in het Rank Voicing-venster pas volledig functioneert na een muis-/trackpadklik ergens op de lijst. Dus de CTRL-C kopieerfunctie, die mijn app nodig heeft, werkt niet zonder eerst te klikken.

Er is een oplossing: Direct nadat het Rank Voicing venster verschijnt, moet je op de eerste regel in de lijst klikken. Ik raad aan om de vertraging van het HW-venster in de instellingen van mijn app minstens 1000 ms te laten zijn om je de tijd te geven. Je zou zelfs eerst een van de andere vooringestelde secties kunnen selecteren als je genoeg tijd hebt door de vertraging verder te verhogen.

Je moet ook het woord 'routing' (zonder aanhalingstekens) toevoegen aan de lijst met uitsluitingen in de instellingen van mijn app, zodat de sectiekop "Rank routing/voicing preset" wordt weggelaten uit de ranglijst.

2. Als het decimaalsymbool in je Windows regio-instellingen een komma (,) is, moet je dit veranderen in een punt (.) om de app correct te laten werken.

3. Als Hauptwerk in Administrator mode draait dan moet de detuning app ook in Administrator mode draaien.



Originele bericht
IMPORTANT NOTES - 26 August 2023
================================

1. HAUPTWERK VERSION 8: A current issue in v8 means that the new list view in the Rank Voicing window only becomes fully functional after a mouse / trackpad click somewhere on the list. So the CTRL-C copy facility, which my app needs, doesn't work without the click first.

There is a work-around: Immediately after the Rank Voicing Window appears, you need to click on the first line in the list. I recommend the HW window delay in my app's settings is at least 1000 ms to give you time. You could even select one of the other preset sections first if you allow enough time by increasing the delay further.

Also, you should add the word 'routing' (without quotes) to the Exclusions list in my app's settings so that the section heading "Rank routing/voicing preset" will be omitted from the rank list.

2. If the decimal symbol in your Windows region settings is a comma (,) you will need to change it to a dot (.) for the app to work correctly.

3. If Hauptwerk is running in Administrator mode then the detuning app must also be run in Administrator mode.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 08 sep 2023 18:01

Re: App. om detuning in samplesets te synchroniseren

Goede middag,

Ik heb HW 8 geïnstalleerd en het programma random Detuning werkt inderdaad niet.

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om het aan de praat te krijgen ?

Hg Frans
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com