Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sweelinq software

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 13 okt 2021 19:06

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Bedankt voor je wat uitgebreidere verhaal.
Maar desondanks krijg ik het bij mij niet aan de praat. Ik gebruik ReaRoute al voor Hauptwerk. En dan werkt het.
Maar uit Sweelinck krijg ik geen geluid via ReaRoute in Reaper. Geen idee wat ik verkeerd doe.

Ik kan wel via ASIO4ALL 1 speakerpaar aansturen. Maar front en rear lukt dus niet. Niet via ASIO4ALL en niet via ReaRoute/Reaper. Jammer.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 13 okt 2021 19:16

Re: Sweelinq software

Wat ik mij af vraag: Zit het Kam-orgel bij de Sweelinq software ingebakken? Ik zie namelijk nergens een aparte downloadlink van het sampleset...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 13 okt 2021 19:20

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

En na een paar minuten verder prutsen (sweelinq en reaper nog eens opnieuw opgestart, instellingen bekeknen, dat soort dingen) werkt het opeens wel.
Ik geen idee wat nu de cruciale verandering was die er voor zorgt dat het nu opeens wel werkt. Het werkt, en dat is het belangrijkste.
En nu lekker spelen met het nieuwe speelgoed :lol:

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 13 okt 2021 19:28

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

ajongbloed schreef:En nu lekker spelen met het nieuwe speelgoed :lol:


Ik ben wel benieuwd hoe een triosonate klinkt.
*hint* *hint* :)
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 13 okt 2021 19:31

Re: Kam en Verschueren orgel, Dordrecht

Voor de mensen die geen rearoute in reaper aantreffen, reaper opnieuw installeren. Bij de componenten die je mee geïnstalleerd wilt hebben staat rearoute in een submenutje, verstopt onder een plusje. Eer ik dat gevonden had... :roll: Hans ook bedankt!

Auke, ik ga ook genieten. ;)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 13 okt 2021 19:36

Re: Sweelinq software

https://www.sweelinq.com/download/

Software en sets staan naast elkaar.

Jochum

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 14 okt 2021 23:25

Re: Sweelinq software

Nieuwe beta-versie beschikbaar n.a.v. diverse gemelde problemen.
Deze versie kan gewoon over de eerdere versie worden geladen.

Berichten: 46

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 14 okt 2021 23:35

Re: Sweelinq software

Beta #2 released, hier te downloaden: https://www.sweelinq.com/download/
Patchnotes:
Version 1.0-beta2 (build number 609)
• Bugfix for touch input not working on all touch screen types
• Bugfix for Switch MIDI input, where Switch might react to Control Change MIDI
messages when no input configured
• Improved buffering of incoming MIDI messages
• Several stability improvements
• Audio and MIDI wizard improved by adding advanced options
• Improved error reporting for license registration process

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 okt 2021 08:45

Re: Sweelinq software

prince0810 schreef:Beta #2 released, hier te downloaden: https://www.sweelinq.com/download/
Patchnotes:
Version 1.0-beta2 (build number 609)
• Bugfix for touch input not working on all touch screen types
• Bugfix for Switch MIDI input, where Switch might react to Control Change MIDI
messages when no input configured
• Improved buffering of incoming MIDI messages
• Several stability improvements
• Audio and MIDI wizard improved by adding advanced options
• Improved error reporting for license registration process



Heb op het betreffende platform gevraagd waarom bugfixes en handleiding niet gewoon in het Nederlands te verkrijgen zijn?
de software is laagdrempelig voor iemand met weinig "technische" feeling
Hou deze lijn dan ook vast in Bug-fixes en handleiding m.i.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 15 okt 2021 20:37

Re: Sweelinq software

hans schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe een triosonate klinkt.
*hint* *hint* :)


Die Triosonates zijn voor mij een soort topsport om te spelen. Met heel veel training kan ik één deel spelen. En als ik dan een dag of een paar dagen niet train, gaat het niveau onmiddellijk achteruit. Ik ben nu bezig met het derde deel van de vierde triosonate. Dus ik had even nodig om de eerste twee delen weer een beetje op pijl te krijgen.

Maar mijn eerste opname met Sweelinq is nu klaar: https://youtu.be/PFmDB-x9IMk
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 15 okt 2021 23:23

Re: Sweelinq software

Ik vind het knap gespeeld : ik doe het niet na. Alleen zou ik een andere registratie toepassen voor een duidelijker verschil in klank tussen beide klavieren. Ik wens je nog veel speelplezier (maar dat zal wel lukken).
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 16 okt 2021 08:20

Re: Sweelinq software

Heerlijk, die triosonates. Ik ben er ook weer mee bezig. Leuk detail: mijn orgeldocent (de piepjonge Bob van der Linde) vertelde me dat als ik let op de vierde stem die Bach in de triosonate weglaat, Ik het intenser ga spelen. Vervolgens ging hij op de orgelbank zitten en speelde het deel van de triosonate inclusief de ontbrekende vierde stem.....
Bezig met de triosonates valt me steeds meer op wat Bach allemaal durft met dissonanten.

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 16 okt 2021 09:16

Re: Sweelinq software

undix schreef:Alleen zou ik een andere registratie toepassen voor een duidelijker verschil in klank tussen beide klavieren.


Ja, dat deed ik initieel ook. Ik vind het nu juist leuk om te experimenteren met het idee dat het een stuk is voor twee dezelfde instrumenten, 2 violen, of twee fluiten, of twee hobo's etc. Het dwingt me ook om heel goed te luisteren naar wat welke hand nu precies doet, en dat helpt weer bij articulatie preciezer krijgen.
Em zo kun je een leven lag prutsen aan die muziek :D

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 16 okt 2021 09:21

Re: Sweelinq software

Aart Veldhuizen schreef:Heerlijk, die triosonates. Ik ben er ook weer mee bezig. Leuk detail: mijn orgeldocent (de piepjonge Bob van der Linde) vertelde me dat als ik let op de vierde stem die Bach in de triosonate weglaat, Ik het intenser ga spelen. Vervolgens ging hij op de orgelbank zitten en speelde het deel van de triosonate inclusief de ontbrekende vierde stem.....
Bezig met de triosonates valt me steeds meer op wat Bach allemaal durft met dissonanten.


Ja, fascinerend zijn al die dissonanten, ook omdat ze niet eens opvallen als schril of zo, maar een logisch onderdeel uitmaken van het geheel.
Ik ben wel geïntrigeerd door die opmerking over de vierde stem. Is daar een soort vulnooit mee bedoeld om de harmonie mee op te vullen? Een vierde stem die ook dezelfde thema's speelt is vaak helemaal geen plaats voor.

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 16 okt 2021 16:27

Re: Sweelinq software

Die vierde stem vraag ik me dan ook wel af, want die is er in de originele sinfonia van cantate BWV76 ook niet.
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 16 okt 2021 20:15

Re: Sweelinq software

Sweelinq geinstalleerd....indrukwekkend!

Main default 10 speakers in de muur front sound
2 luidsprekers in de orgel kast voor rear sound
No mixdown in Sweelinq... dus 2 kanalen gaan naar de sub met rear sound
Eerst had ik de subwoofer in de main default....en om elke 6 noten ging er een noot naar de subwoofer...?!
Toen kwam ik er achter dat er cycling is in sweelinq :D :D
Bach orgel klinkt als een echt Hollands orgel met ( in my humble opinion ) een beter wind gedrag dan Hauptwerk!
Met name de "overdruk" die een aangehouden hoge noot laat horen als je een handvol lage noten abrubt loslaat
Ga zo door Noorlander!

Groetjes van de overzijde,

Mart c van Herk
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 17 okt 2021 15:06

Re: Sweelinq software

Voor de MAC gebruikers: het staat ook al op de site maar heb het even uitgeprobeerd; draait alleen op 10.15, en niet op lagere zoals 10.14.

Toch nog maar eens kijken om een Mac te upgraden.......

Ik ben wel benieuwd in hoeverre Midi-learning ook werkt op de stops en presets........een touch screen is nl voor de Mac een heel gedoe.

Misschien komt dan het addertje onder het gras uit; dat je alleen met een Noorlander console daarbij kunt komen... Want ergens moet er toch een kassa gaan rinkelen.....???

HG

Geert

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 17 okt 2021 19:19

Re: Sweelinq software

Nou, dat valt allemaal reuze mee op de Mac: het draait prima op Catalina, de installatie is een fluitje van een cent, en de Midi Learn faciliteiten vallen ook helemaal niet tegen....... Wel had ik bij het Kamm orgel de Dulciaan op b eengestreept ( nootnr 71) dat die toon bijna helemaal wegviel....... Verder valt op, dat de audio output ook op 100% nog vrij zwak is, ik koppel alles via Soundflower terug in Reaper en moest daar alle zeilen bijzetten.... Waarsch is men bang voor oversturing in de tutti??

Verder valt op, dat als je de reverb helemaal terugregelt, er in de samples nog behoorlijk veel galm zit, dus echt droog krijg je het niet. Dit is natuurlijk alleen storend als je perse zelf galm wilt doen, of een droog instrument wilt voor specifieke toepassingen.

Een leuke fallback voorziening voor als je HW n0g eens in de knoop zit!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 18 okt 2021 10:46

Re: Sweelinq software

Verder valt op, dat de audio output ook op 100% nog vrij zwak is, ik koppel alles via Soundflower terug in Reaper en moest daar alle zeilen bijzetten.... Waarsch is men bang voor oversturing in de tutti??


Oh, das aardig?! Ik moest juist mijn volume een flink stuk naar beneden schroeven, als ik het vergelijk met Utrecht
in Hauptwerk. Ik gebruik alleen geen Reaper.
De buren zijn zijn wellicht rot geschrokken van die Trompet 16' :lol:

Jochum

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 18 okt 2021 14:04

Re: Sweelinq software

Mijn ervaringen op de Mac: Voor Sweelinck moest ik naar Catalina, MAAR:: ondanks het feit, dat in de vooraf analyse van MacOS14 wordt aangegeven dat HW een 64 bit app is en dus compatible met 10.15, krijg ik nu bij het installeren van HW op deze 10.15 machine de melding dat het niet geinstalleerd kan worden ivm 32 bits.....

Gelukkig was dit een testmachine, bovendien had ik een backup op Time Machine staan.....dus laat ik mijn HW4 Mac mooi op Mojave staan......

Dus, mensen die HW4 nog op Mojave of lager hebben draaien, mooi houden zo......

HG

Geert (Ik ga nog eens naar dat volume kijken; bedankt voor de terugkoppeling!)

Berichten: 4

Geregistreerd: 14 okt 2021 22:05

Bericht 18 okt 2021 19:45

Re: Sweelinq software

geert01 schreef:Nou, dat valt allemaal reuze mee op de Mac: het draait prima op Catalina, de installatie is een fluitje van een cent, en de Midi Learn faciliteiten vallen ook helemaal niet tegen....... Wel had ik bij het Kamm orgel de Dulciaan op b eengestreept ( nootnr 71) dat die toon bijna helemaal wegviel....... Verder valt op, dat de audio output ook op 100% nog vrij zwak is, ik koppel alles via Soundflower terug in Reaper en moest daar alle zeilen bijzetten.... Waarsch is men bang voor oversturing in de tutti??

Verder valt op, dat als je de reverb helemaal terugregelt, er in de samples nog behoorlijk veel galm zit, dus echt droog krijg je het niet. Dit is natuurlijk alleen storend als je perse zelf galm wilt doen, of een droog instrument wilt voor specifieke toepassingen.

Een leuke fallback voorziening voor als je HW n0g eens in de knoop zit!

HG

Geert


Geert,

Als voor een audio output het 'dry' perspectief gekozen wordt, hoor je op de betreffende output het geluid zonder galm.
Ga hiervoor naar het Menuscherm -> General -> Audio outputs -> Advanced en kies bij perspective 'dry'.

Met vriendelijke groet,

Marius van Horssen

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 19 okt 2021 06:10

Re: Sweelinq software

Met de vierde stem werd inderdaad de stem bedoeld die de harmonie opvult.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 okt 2021 15:05

Re: Sweelinq software

Weet iemand van jullie hoe je een waveformaat opneemt met deze software, ik krijg alleen een soort Midifile te zien. Maar geen wave of mp3.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 19 okt 2021 15:25

Re: Sweelinq software

Dt is vreemd.
Ik heb wel opnames gemaakt, maar niet gecheckt wat de extensie is.
Op een ander forum zie ik wel Flac bestanden voorbij komen.
Kan dat de extensie zijn?

groet,
Jochum Oevering
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 19 okt 2021 15:58

Re: Sweelinq software

Hendrik,

bij recording/advanced start wav recording.

Gr. Henk
VorigeVolgende

Keer terug naar Sweelinq

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com