Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk iLOK error

Toon actieve onderwerpen


hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 02 feb 2022 21:18

Hauptwerk iLOK error

Ik kreeg vandaag bij het opstarten van mijn Hauptwerk PC de melding dat er internet connection nodig is om de iLOK / Hauptwerk licentie te verversen. Normaliter stop ik dan mijn iLOK usb even in mijn laptop en open ik de iLOK manager. Na het terugstoppen van de iLOK usb in de Hauptwerk PC en deze pc weer opstarten, krijg ik nog steeds de melding over de internet connectie.

Waar gaat het mis? Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Bvd. Hubèrt

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 02 feb 2022 21:54

Re: Hauptwerk iLOK error

hpw schreef:Ik kreeg vandaag bij het opstarten van mijn Hauptwerk PC de melding dat er internet connection nodig is om de iLOK / Hauptwerk licentie te verversen. Normaliter stop ik dan mijn iLOK usb even in mijn laptop en open ik de iLOK manager. Na het terugstoppen van de iLOK usb in de Hauptwerk PC en deze pc weer opstarten, krijg ik nog steeds de melding over de internet connectie.

Waar gaat het mis? Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Bvd. Hubèrt



Inmiddels weer een stap verder:
* Ik dacht dat het misschien lag aan de verschillende iLOK manager versies (op laptop vs Hauptwerk pc), maar dat maakt volgens mij niets uit
* Ik had Hauptwerk v6 geactiveerd op de iLOK, dan verdwijnt blijkbaar de v5 licentie. Nadat ik v6 heb geïnstalleerd, start Hauptwerk weer wel zonder de eerdere melding.

Nu nog de lange laadroutine door en kijken of alles daarna weer goed werkt...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 feb 2022 23:07

Re: Hauptwerk iLOK error

HW5 licentie wordt automatisch ingetrokken als je HW6 activeert.
Anders zou je 2 volledige licenties hebben, waarvan je de oude kan verkopen........

Met een HW7 licentie op iLok kun je wel HW 6.02 draaien. Dat is in HW6.02 ingebouwd.
In andere gevallen moet de iLok licentie en HW versie 1 op 1 zijn

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 05 feb 2022 20:49

Re: Hauptwerk iLOK error

Na installatie van HW7 herkent de computer (windows 7 Prof) de licenties op de iLok niet meer.
ILok manager op die computer ziet wel het aantal licenties.
De computer is niet met internet verbonden.
Op de laptop werkt HW7 wel, en op de Mac draait de vorige HW versie (6) ook op dezelfde iLok
Wat kan ik doen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2022 22:44

Re: Hauptwerk iLOK error

De licentie moet je naar de dongle slepen (op de laptop dus); hij staat nog in de cloud

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 06 feb 2022 00:03

Re: Hauptwerk iLOK error

Hoi Evert-Jan, de licentie staat op de dongle.
De Ilok manager op dezelfde computer ziet ook de 4 licenties op de dongel, alleen Hauptwerk7 lijkt het niet te zien.
Ik heb de andere usb ingangen ook geprobeerd maar dat maakte niets uit.
Bij de vorige HW versie zag HW6 wel zijn eigen licentie, maar niet die van de Sample-sets, toen heb ik op jou aanraden het voorgaande hauptwerk.exe bestand terug gezet, en dat werkte.
Kan het misschien een verouderde driver zijn?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 feb 2022 00:07

Re: Hauptwerk iLOK error

Ik zou idd de iLok manager updaten. Even de nieuwe versie downloaden en installeren.

En HW is niet plug and play. HW mag pas gestart worden als alles is aangesloten, ook de dongle.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 06 feb 2022 08:02

Re: Hauptwerk iLOK error

De ILok manager is de laatste versie, de dongel werkt goed, ik kan de licenties verplaatsen van de de dongel naar de Cloud en terug.
Ik start de computer pas op als de dongel is geplaatst.
Het usb slot waar de dongel in gaat werkt goed met memory stick of externe schijf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 feb 2022 21:34

Re: Hauptwerk iLOK error

Frans

Zo te lezen heb je het op de laptop gedaan.
De iLok manager updaten moet op de Windows 7 PC (die geen connectie heeft met internet) gebeuren.

Verder moet je de klok, rechtsonder op het scherm van de Windows 7 PC die niet met internet verbonden is, controleren. Staat deze op de juiste datum/tijd ingesteld? Want ook dan wil HW niet starten als deze niet goed staat.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 08 feb 2022 18:17

Re: Hauptwerk iLOK error

Ook dat had ik gedaan, dus dat was het ook niet, die klok heb ik nu niet meer gecontroleerd, maar vorige week liep die qua tijd nog gelijk.
Ik ben inmiddels op een andere PC overgestapt, die had mijn zoon nog staan. Die pc heeft geen probleem met de dongel, en is nog wat sneller, en stiller.
Evert-Jan bedankt voor je kennis en je hulp.

Even voor de meelezende upgrade-twijfelaars, Met HW7 en de ILok is niets mis.
HW7 heeft toch weer een aantal extra's die het gebruik weer gemakkelijker maken.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 08 feb 2022 18:26

Re: Hauptwerk iLOK error

Dat zou ik graag weten, wat maakt 7 aantrekkelijk ?
Met vriendelijke groet,
Albert

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com