Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sweelinq software

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 46

Geregistreerd: 30 nov 2015 14:39

Bericht 13 feb 2022 03:28

Re: Sweelinq software

Ik geniet buitengewoon van Sweelinq, in het speciaal Beta 3. Ik gebruik gewoon alle orgels bijelkaar omdat je meerdere instanties van beta 3 kan gebruiken. Op de sweelinq discord en op Contrebombarde enkele opnames geplaatst van hoe het geheel bijelkaar klinkt. Ik gebruik er dan ook nog een keer Hauptwerk met Esztergom bij met de ego en het resultaat is fenomenaal, ook voor de zachtere registraties.

Sweelinq en Hauptwerk hebben allebij hun sterke en mindersterke kanten en ze combineren is het beste van beide werelden...

Helaas bij beta 4 is het niet meer mogelijk om meerdere orgels tegelijkertijd te draaien met Sweelinq. Bewaar je beta 3 instalatiefile dus...

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 18 feb 2022 21:31

Re: Sweelinq software

wie heeft re een oplossing opnemen gaat afspelen op het orgel ook nu heb ik het op een stikkie ge copeert
verder kom ik niet het is een SWMR bestand. Ik kan niet iets vinden om het om te zetten, is er iemand die verder is dan mij een uitleg kan geven
alvast bedankt
groet Dick

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 jan 2022 13:40

Bericht 02 maart 2022 14:12

Re: Sweelinq software

Ik heb mezelf geregistreerd en ben sinds 2 dagen begonnen om Sweelinq eens uit te proberen.

Wat een eenvoud en intuïtief gebruik
- geen zoekwerk
- geen installatie problemen
- setzer super-eenvoudig
- geen grafische knoppen die slecht te lezen zijn maar heel duidelijke 'easy jambs'
- laadt super snel op
- laden van orgels in seconden ipv minuten
- regelen van de reverb super-simpel
- ...
- nog geen nadelen gevonden tot nu toe voor wat ik het gebruik.

Ik kan maar een ding concluderen na 2 dagen spelen: super-mooi werk. Ook klinken de samplesets helemaal niet slecht bij mij. Nu maar hopen dat de prijs billijker is dan Hauptwerk en dat er voldoende samplesets beschikbaar komen of een tool die ze converteert zodat we onze investeringen niet kwijt zijn.

Het is een ZEER mooi alternatief voor mensen die een eenvoudige opstelling wensen zoals ik met weinig toeters en bellen maar sublieme klank willen :-)

Groetjes,
Franky.

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 05 maart 2022 12:10

Re: Sweelinq software

Met veel plezier speel ik op het sweelinq orgel mooie klang en aanspraak voor al het tongwerk
jammer dat er niet meer uitleg is over het gebruik al heb ik al veel gevonden ben ik van mening dat het veel beter
naar eigen wens is af te stellen het opnemen begint te komen al blijf ik bij het probleem als het op een stikkie staat
het niet af te spelen is
Misscien is aan het geluid iets te doen als je een holpijp roerfluit neemt en na mijn mening op goed geluid staat
is zelfs een klein plenum al veel te hard laten we het over het volle werk maar niet hebben
groeten Dick

Berichten: 28

Geregistreerd: 16 nov 2021 16:45

Woonplaats: Middelstum

Bericht 31 maart 2022 16:09

Re: Sweelinq software

Ik kreeg zojuist een mailtje van Sweelinq.
De bètaperiode wordt met drie maanden verlengd.
Ook spreekt met over een aantal 'iconische orgels' waar een sampleset van zal worden uitgebracht.
Ergens had ik horen waaien dat de Müller van Leeuwarden uitgebracht zal worden.
Weet iemand of dat echt waar is? Of zijn er nog andere gave geruchten?
Ik ben benieuwd!
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 31 maart 2022 20:02

Re: Sweelinq software

MatthijsvdW schreef:Ergens had ik horen waaien dat de Müller van Leeuwarden uitgebracht zal worden.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdorge ... Dispositie

Bedoel je deze?

Beste wensen
Matthias

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 04 apr 2022 17:20

Re: Sweelinq software

Weer een plus punt gevonden als je zelf wat opneemt kun je bij het afspelen direkt de registratie
veranderen wat je mooi vind. Is ook fijn om uit te proberen met soms toch hele andere klank dan dat je eert
gebruikt hebt

groet Dick

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 26 jun 2022 22:42

Re: Sweelinq software

Het is al lange tijd stil bij Noorlander over Sweelinq. Is er geen nieuws? Hebben ze met tegenslag te maken? Wanneer wordt het een abonnementsvorm? En is bekend wat de volgende orgels zijn die ze gaan uitbrengen? Als dat inderdaad Leeuwarden zou zijn, zou dat werkelijk fantastisch zijn, want wat een fantastisch orgel is dat.

Ik geniet er ontzettend van!
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 28 jun 2022 19:25

Re: Sweelinq software

Aart Veldhuizen schreef:Het is al lange tijd stil bij Noorlander over Sweelinq. Is er geen nieuws? Hebben ze met tegenslag te maken? Wanneer wordt het een abonnementsvorm? En is bekend wat de volgende orgels zijn die ze gaan uitbrengen? Als dat inderdaad Leeuwarden zou zijn, zou dat werkelijk fantastisch zijn, want wat een fantastisch orgel is dat.

Ik geniet er ontzettend van!

Lekker van blijven genieten dan! Zolang het nog niet officieel is, is het nog gratis!
Maar je hebt gelijk, het blijft allemaal wel erg stil daar in Barneveld!

Berichten: 28

Geregistreerd: 27 dec 2013 17:05

Bericht 29 jun 2022 19:10

Re: Sweelinq software

Ik heb mijn Content Mondri Ouverture verbouwd naar een Hauptwerk/Sweelinq/Cecilia VPO orgel.
Overigens werkt het orgel zelf ook nog gewoon, en ik kan het zelfs combineren met de virtuele orgels. Prachtig met de uitkomende stemmen zoals de Panfluit.
Ook heb ik mijn externe boxen en versterker (doorn in het oog van mijn vrouw..) laten vervallen.
Hauptwerk over de speakers van mijn orgel klinkt niet denderend, maart Sweelinq en Cecilia wel. De laatste is overigens GEHEEL gratis.

Dezen klinken prima. Dus Hauptwerk zal wel een aflopende zaak voor me zijn. Die ik overigens al jaren speel op de free version van 4.2. En geregeld op advanced met het prachtige Romer orgel van Evert Jan, en het Cavaille Coll orgel, ook mooi. De tingel neem ik dan maar voor lief...hoor je na een kwartier zelfs niet meer...


Hopelijk wordt Sweelinq niet te duur voor deze pensionado, anders blijft alleen Cecilia over...

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 29 jun 2022 23:15

Re: Sweelinq software

Ik krijg het juist niet voor elkaar om Sweelinck goed klinkend te krijgen. Zelfde instellingen gebruikt via Reaper, maar ik vind het mager klinken, wat kil en afstandelijk. Ik mis de volle orgelklank wat ik wel bij HW heb.
Opnames op Youtube vind ik veel beter klinken.
Kan het zijn dat het in een surround opstelling minder goed tot zijn recht komt? Ik heb allerlei instellingen wat mixen geprobeerd, maar kom niet tot dezelfde kwaliteit.
Zijn er meer die dit ervaren?
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 jun 2022 23:25

Re: Sweelinq software

Cheesecorner schreef:Ik krijg het juist niet voor elkaar om Sweelinck goed klinkend te krijgen. Zelfde instellingen gebruikt via Reaper, maar ik vind het mager klinken, wat kil en afstandelijk. Ik mis de volle orgelklank wat ik wel bij HW heb.
Opnames op Youtube vind ik veel beter klinken.
Kan het zijn dat het in een surround opstelling minder goed tot zijn recht komt? Ik heb allerlei instellingen wat mixen geprobeerd, maar kom niet tot dezelfde kwaliteit.
Zijn er meer die dit ervaren?


Hoi Arjan.

Draait Hauptwerk en de rest van je audio op 96 khz?
Als je dan Sweelinck software op 48 khz gebruikt dan klinkt het een oktaaf te hoog en dus te iel/mager.
Je zou dan de rest van de audio keten ook eens op 48 khz kunnen zetten mocht dat het geval zijn.

Groet Jan

Berichten: 5

Geregistreerd: 10 feb 2022 00:14

Bericht 01 jul 2022 12:39

Re: Sweelinq software

Zojuist bericht ontvangen dat de Grote Kerk Gorinchem op 17 september gelanceerd wordt. Ook de Maarschalkerweerd uit de Augustijnen in Dordrecht is opgenomen, en het Vierdag orgel uit Veenendaal. En misschien nog wel belangrijker: eind dit jaar een abonnement voor €9,99 per maand! Dat is toch wel waar we benieuwd naar waren.

Berichten: 44

Geregistreerd: 12 okt 2017 20:13

Woonplaats: Langweer

Bericht 01 jul 2022 13:27

Re: Sweelinq software

Prachtig nieuws ja! De Bätz van Gorkum en de Maarschalkerweerd van Dordt ken ik, prachtige orgels!
Ze melden verder dat ze ook een aantal andere beroemde en smaakmakende grote stadsorgels hebben opgenomen. Tof! De Müller uit Leeuwarden? Martini Sneek mag van mij zeker ook, maar dan heeft Bob van der Linde bij wie ik les wel heeeeel erg zijn mond gehouden....

En dat allemaal voor een tientje per maand!

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 01 jul 2022 15:04

Re: Sweelinq software

Loosman schreef:
Hoi Arjan.

Draait Hauptwerk en de rest van je audio op 96 khz?
Als je dan Sweelinck software op 48 khz gebruikt dan klinkt het een oktaaf te hoog en dus te iel/mager.
Je zou dan de rest van de audio keten ook eens op 48 khz kunnen zetten mocht dat het geval zijn.

Groet Jan


Ha Jan,

Ik heb de audioketen inderdaad eerst op 48 kHz gezet, zowel Reaper als de RME. Dus dat is het niet.
Tot nu toe vind ik het veel nepper klinken, net een digitaal orgel. Plenum wordt een brij. Maar ook een enkele stem kan met nog niet bekoren.

Het programma werkt verder heel mooi en het zijn mooie orgels, dus het potentieel is er.

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 01 jul 2022 16:29

Re: Sweelinq software

Sweelinq timmert aan de weg! Ik kreeg ook een mailtje met aankondiging van nieuwe samplesets. o.a. Gorinchem waar ik vroeger als tiener bij de deur stond om programma's voor de concerten uit te delen en wel eens toetsen mocht drukken voor de stemmer :D (als je een stemmer gek wilt maken moet je de toetsen chromatisch spelen :lol: ) Mooie herinneringen!
Ook Veenendaal zit in de pijplijn. Dorp waar ik nu woon, dus ben benieuwd!
Verder moet ik zeggen dat ik op zich wel gecharmeerd ben van Sweelinq. Ik heb de bestaande sets geïnstalleerd en geprobeerd. Speelt lekker weg en dat alles gewoon op m'n huis-tuin-keuken laptop!
Tot eind van 't jaar nog gratis fröbelen maar die 10 euro per maand lijkt me absoluut niet veel geld voor wat ze bieden!

Berichten: 5

Geregistreerd: 27 okt 2020 16:06

Bericht 13 aug 2022 13:47

Re: Sweelinq software

Zelf al enige tijd in bezit van het set Gorinchem. Heb m'n nieuwe orgel gekocht met Gorinchem op de trekkers.
Ben er zeer blij mee! Windmodel ook erg levendig zoals we gewend zijn van Sweelinq.

Ze hebben op het BW een Celeste 8' toegevoegd en op het RW een Sesquialter II.
Ook een koppel BW-pedaal.

Zelf speel ik erg veel uit de school van de 'Hollandse Koraalkunst'.
Met name de Sesquialter is dan een mooie aanvulling als c.f.

Verder de karakteristieke Bazuin op het pedaal. Net zoals we hem 'uit duizenden' herkennen :lol:
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 aug 2022 09:34

Re: Sweelinq software

Herman Coster schreef:Zelf al enige tijd in bezit van het set Gorinchem. Heb m'n nieuwe orgel gekocht met Gorinchem op de trekkers.
...
Ze hebben op het BW een Celeste 8' toegevoegd en op het RW een Sesquialter II.
Ook een koppel BW-pedaal.

Zijn die toevoegingen speciaal voor jouw orgel gedaan of zit dat standaard in de set?

Berichten: 5

Geregistreerd: 27 okt 2020 16:06

Bericht 15 aug 2022 16:48

Re: Sweelinq software

Bij mijn weten 'standaard'. Het was niet van tevoren bekend gemaakt dat dit er extra op zat.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 15 sep 2022 19:40

Re: Sweelinq software

Het bijwerken van de website

Begrijp ik dit goed? 117,89 € per jaar voor deze software en alle orgelsets? Hauptwerk is nu ook een verkapt abonnementsmodel.
Jammer van het Sweelinq orgelsets: C-f'''

Muzikale groeten
Matthias

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 jan 2022 13:40

Bericht 16 sep 2022 09:17

Re: Sweelinq software

Ik heb de definitieve versie geïnstalleerd en je hebt inderdaad toegang tot alle beschikbare orgelsets voor die prijs. Die prijs is gewoon FANTASTISCH vind ik en die betaal je met plezier.
Ik blijft de opzet fantastisch vinden maar vind de sample-kwaliteit nog altijd beter bij Hauptwerk. Ik ben nog even in tweestrijd van wat te doen. Ik heb verscheidene orgels aangeschaft op Hauptwerk, dus zonde van de investering. Langs de andere kant vind ik de software veel makkelijker en intuïtiever om mee te werken. De vraag is hoe lang dit nog blijft: typisch wordt de software ook ingewikkelder als de functies gaan uitbreiden.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 16 sep 2022 11:16

Re: Sweelinq software

Aan de slag gaan met Sweelinq kan toch prima. Er hoeft geen sprake te zijn van desinvestering in Hauptwerk. Je Hauptwerk programma en orgels staan gewoon op dezelfde computer naast elkaar. De programma's bijten elkaar (nagenoeg) niet. Je hoeft dus niet te kiezen voor 1 van beide.
Als Sweelinq voldoende kwaliteit biedt kun je daar mee verder en je Hauptwerk kun je 'bevriezen' en niet meer updaten. Hauptwerk blijft dan gewoon (voor niets) werken en er is geen sprake van desinvestering. Geniet er van.
Na 1 jaar kun je zonder gedoe gewoon stoppen met Sweelinq. Voor € 120,- kun je er geen buil aan vallen.


Groeten
Arend L.

Berichten: 16

Geregistreerd: 08 jan 2022 13:40

Bericht 16 sep 2022 20:18

Re: Sweelinq software

Ik draai Hauptwerk 7 in abonnementsvorm Arend, dus ik denk niet dat die nog blijft werken als je betalingen stoppen, of wel?

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 17 sep 2022 08:56

Re: Sweelinq software

Ok Franky. Als je Hauptwerk huurt, dan stopt het gebruik als je stopt met betalen. Ik heb alle onderdelen (software en orgels) gekocht.

Groeten
Arend L.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 18 sep 2022 19:23

Re: Sweelinq software

Veel dank!

De beperking van het toonbereik van alle vier de orgels is echt jammer. Voor de dagelijkse praktijk zou g'' een voordeel zijn. Twee halve tonen inpikken is toch mogelijk?
Hier is een voorbeeld van een heel ander orgel (Hauptwerk) met een klavierbereik tot f''' (luister op 1:52):
https://www.sonusparadisi.cz/data/demop ... tSurr_.mp3

Muzikale groeten
Matthias
VorigeVolgende

Keer terug naar Sweelinq

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com