Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audioopstelling

Toon actieve onderwerpen


LdP

Berichten: 18

Geregistreerd: 15 jan 2019 22:54

Bericht 03 dec 2022 16:40

Audioopstelling

Ik ben wat aan het uitzoeken voor een toekomstig bouwproject, maar ik kom er niet helemaal uit. Hopelijk kan er hier iemand wat duidelijkheid verschaffen.
Om goede redenen (het oog van de vrouw wil ook wat) wil ik graag een opstelling met KEF301 als frontspeakers en KEF 101 als rear. Daarnaast nog een subwoofer. Aangezien de genoemde KEF's passieve speakers zijn is er een versterker nodig. Zijn er versterkers waarbij je het signaal van front en rear op aparte ingangen hebt , apart kan versterken en naar aparte uitgangen kan sturen of heb je dan 2 aparte versterkers nodig? Of zijn er andere oplossingen om dit te realiseren?

Alvast bedankt,

Leen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 dec 2022 20:03

Re: Audioopstelling

Leen,

Er zijn versterkers met 4 kanalen met 4 ingangen. Dus eigenlijk 4 monoversterkers in 1 behuizing.
Bijv. https://www.bax-shop.nl/zone-mixer/mona ... et-4-zones
Maar er zullen er vast meer zijn.

Nadeel met 4 versterkers in 1 behuizing is dat je tbv rear dan 2 dikke kabels tbv de luidsprekers over de vloer hebt liggen. Anders volstaat 1 dubbele signaalkabel of 2x een enkele signaalkabel van geluidskaart naar de rear versterker.

Bij gebruik van een subwoofer zouden de front speakers aan de subwoofer moeten worden aangesloten, in jouw geval dan met een versterker. De subwoofer moet dan wel een uitgang hebben. Het filter in de sub laat dan de hogere frequenties door naar de frontspeakers, de lage tonen speelt zij zelf af. Je hebt dan geen verdubbeling van de lage tonen, die dan afgespeeld worden door de sub en door de KEF's.

Als je je orgel nog gaat bouwen, zou je ook 4 losse audiomodules met voeding in de orgelkast kunnen leggen. Bijv hier te koop: https://www.soundimports.eu/nl. Maar ook hier zullen meer leveranciers zijn. Maar ook dit heeft dus het nadeel dat naar de rear speakers dikke kabels lopen.

LdP

Berichten: 18

Geregistreerd: 15 jan 2019 22:54

Bericht 05 dec 2022 23:40

Re: Audioopstelling

Evert_Jan,

Bedankt voor de tips. Ik had al bij Bax zitten zoeken, maar niks kunnen vinden. Ik ga het nog eens verder uitwerken,

Bedankt zover!

Gr, Leen

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com