Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 62

Geregistreerd: 29 okt 2018 15:26

Bericht 01 mei 2023 14:59

1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Sonus Paradisi is bezig met een nieuwe sample set. Een uniek orgel, namelijk een Cavaillé-Coll orgel, gestationeerd in Engeland (Parr Hall, Warrington). Een flink uitgebreide dispositie in een intieme akoestiek.
Hierbij een klein voorproefje:
https://www.youtube.com/watch?v=8GLVHsehiiQ

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 mei 2023 19:59

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Vandaag is de sample set gepubliceerd.

Afbeelding

Het is een 8 kanaals surround sample set en werkt in HW4.2 en hoger. Akoestiek is ca 3 sec.

Er is een mooie demo versie van 21 stemmen beschikbaar om de set uit te proberen. Jiri adviseert vanwege de beschikbare demo registers het Positief en Récit op 1 manuaal te zetten en GO op het andere manuaal. Positief en Récit zitten beiden in een zwelkast en dat komt dan mooi uit.
Het is dan een typisch 2 klaviers Cavaillé-Coll orgel.

Info: https://www.sonusparadisi.cz/en/organs/ ... e-set.html
Demo versie: https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/wa ... ee-volume/
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 24 mei 2023 20:49

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Hauptwerk 4.2 zonder einde!

Beste wensen
Matthias

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 26 mei 2023 07:55

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Evert-Jan schreef:Er is een mooie demo versie van 21 stemmen beschikbaar om de set uit te proberen. Jiri adviseert vanwege de beschikbare demo registers het Positief en Récit op 1 manuaal te zetten en GO op het andere manuaal. Positief en Récit zitten beiden in een zwelkast en dat komt dan mooi uit.
Het is dan een typisch 2 klaviers Cavaillé-Coll orgel.


Nou dat klopt wel, wat een heerlijk geluid! Ik moet zeggen dat ik hem wel wat zacht vind tov Piotr's sets. De trim staat normaal op -10dB, maar heb deze voor dit set op -5dB gezet, anders waren die heerlijk zachte strijkertjes helemaal niet te horen!
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk

Berichten: 62

Geregistreerd: 29 okt 2018 15:26

Bericht 26 mei 2023 21:09

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Joopie schreef:
Evert-Jan schreef:Er is een mooie demo versie van 21 stemmen beschikbaar om de set uit te proberen. Jiri adviseert vanwege de beschikbare demo registers het Positief en Récit op 1 manuaal te zetten en GO op het andere manuaal. Positief en Récit zitten beiden in een zwelkast en dat komt dan mooi uit.
Het is dan een typisch 2 klaviers Cavaillé-Coll orgel.


Nou dat klopt wel, wat een heerlijk geluid! Ik moet zeggen dat ik hem wel wat zacht vind tov Piotr's sets. De trim staat normaal op -10dB, maar heb deze voor dit set op -5dB gezet, anders waren die heerlijk zachte strijkertjes helemaal niet te horen!


De reden dat deze set wat zachter is t.o.v. andere sets is omdat de tongwerken van het Grand Orgue zeer krachtig zijn. Bij het volle werk (en sub-coupler) schiet het zo in het rood. Deze tongwerken zitten niet in de demo-set. Dus als je de complete set hebt, zet het alles wat meer in verhouding.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 mei 2023 15:42

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Ik heb de demo versie aangepast zodat op het simple screen (zowel landscape als portrait) alleen de werkende knoppen zichtbaar zijn. De andere registerknoppen staan er wel maar zonder tekst. De ODF is daarvoor aangepast.
Zo is de demo versie beter te testen.

Als je de set koopt (vol. 2) hoef je vol. 1 niet opnieuw te installeren omdat er niets is overschreven. De ODF van de demo wel maar die is niet meer nodig in de volledige versie.
Download: https://tiny.cc/jvf7vz
Het is een update. Na installatie in HW het orgel door de lange laadroutine laten gaan. Je hoeft niets aan te passen, maar alleen in dat scherm op OK klikken.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 29 mei 2023 12:37

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Evert Jan:

Bedankt.
Dat is wel zo handig: alleen de knoppen zichtbaar die ook werken !
Het is bij demo's altijd weer een gedoe ;-)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 nov 2023 19:48

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Omdat de set zo goed ontvangen is en hij zelf ook vond dat dit moest gebeuren, gaat Jiri Zurek een Bombarde 32 op het pedaal en een Tierce op het Récit toevoegen aan de sample set.
Verwachte release datum over ca 2 weken. Eerst het Echevarria orgel van de kathedraal van Segovia.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 28 nov 2023 20:29

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Evert-Jan schreef:Omdat de set zo goed ontvangen is en hij zelf ook vond dat dit moest gebeuren, gaat Jiri Zurek een Bombarde 32 op het pedaal en een Tierce op het Récit toevoegen aan de sample set. Verwachte release datum over ca 2 weken. ...


Ik denk niet dat het goed verkocht. De Bombarde 32' etc. zou dat toch moeten verbeteren.

Marketing. Goed.

Muzikale groeten
Matthias

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2023 22:06

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

De update is uit.
De aankondiging van Jiri Zurek op het Engelstalig forum vertaald (bron: https://forum.hauptwerk.com/viewtopic.p ... 35#p157735):

Warrington Cavaillé-Coll Sample Set van Sonus Paradisi werd verrijkt met twee registers.
https://www.sonusparadisi.cz/en/organs/ ... e-set.html

Een Tierce werd toegevoegd aan het Récit voor een Cornet Séparé (een Cornet décompose), en een Basson 32' werd toegevoegd aan het Pedal. Gebruikers hoopten op deze twee registers, en inderdaad, beide registers zijn nuttig. De tierce-klank is onmisbaar in de Franse orgelliteratuur en ontbrak volledig op het orgel. Het 32-voets pedaalregister is nuttig, maar de toevoeging ervan leverde wat problemen op. Het pedaal is al vrij sterk, en de toevoeging van nog een sterk register zou kunnen leiden tot een onbalans tussen manualen en pedaal. Ik besloot daarom niet de krachtige Bombarde 32' toe te voegen, die misschien goed zou passen op een groot kathedraalorgel, maar de onderdanige Basson 32', die met zijn ingetogen klank past bij het algehele "kamer" karakter van het Warrington instrument. Dit register voegt heel toepasselijk fundament toe aan de onderkant van het spectrum, maar verhoogt het totale volume van het pedaal niet.

Updaten:
Bestaande klanten kunnen (gratis) upgraden vanuit de gebruikersomgeving ("Mijn Producten") via de bestaande Warringon links. Het is noodzakelijk om beide volumes te downloaden en te installeren! Download en installeer deel 1 (het Core-pakket) en deel 2 (de registers). Beide volumes moeten al aanwezig zijn in "Mijn producten" vanaf het moment dat je de sampleset hebt gekocht.

De nieuwe versie zou compatibel moeten zijn met de combinaties die zijn opgeslagen met een oudere Warrington-versie, omdat de interne ID's van de registers niet zijn gewijzigd.

Jiri Zurek,
Prague

-----------------

De demo versie is niet aangepast. Alleen als je de volledige versie van het orgel hebt, moet je de nieuwe demo versie ook downloaden en installeren. Reden: de gewijzigde en toegevoegde plaatjes zitten hierin.
En bij installatie van de volledige versie het orgel moet je dat via menu Organ | Load organ, adjuisting audio, memory door de lange laadroutine laten gaan. Je moet nl. voor de 2 toegevoegde registers de sample rate e.d. instellen. Anders staat deze default op 16 bit.

Ik heb de update met knoppen voor alleen aanwezige registers in de demoversie wel moeten aanpassen omdat deze anders niet wil installeren als je de nieuwe demo geïnstalleerd hebt. Deze werkt nu met de oude en nieuwe demo versie van het orgel.
Download: https://tiny.cc/jvf7vz

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 10 jan 2024 16:37

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Evert-Jan schreef:Ik heb de demo versie aangepast zodat op het simple screen (zowel landscape als portrait) alleen de werkende knoppen zichtbaar zijn. De andere registerknoppen staan er wel maar zonder tekst. De ODF is daarvoor aangepast.


Nu ook bruikbaar met GrandOrgue en ook met alleen de werkende knoppen zichtbaar. Pedaal aangevuld met een van de Recit geleende trompet (Zoals Cavaillé Coll op kleinere orgels zelf ook deed: viewtopic.php?f=14&t=4853&p=51310#p51310

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 27 maart 2024 08:29

Re: 1870 Cavaillé-Coll, Parr Hall, Warrington, UK

Omdat ik gecharmeerd was van de klank van deze sample-set heb ik de demo geïnstalleerd.
Andere opnames van vergelijkbare sets heb ik die beleving niet mee.
De afzonderlijke registerklanken ervaar ik als mooi, direct, en gedetailleerd. De nagalm van 3 seconden is precies mooi.
Of ik de set zal aanschaffen weet ik nog niet omdat Franse symfonische orgelmuziek erg uit mijn comfortzone ligt.
De Demo blijft voorlopig nog op mijn orgel staan.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com